اخبار داغ

یک پیشکسوت سازنده ساز:

ثبت ساز تنبور به نام یک شهرستان باعث ایجاد اختلاف می شود

ثبت ساز تنبور به نام یک شهرستان باعث ایجاد اختلاف می شود
سعید ذوالنوری, پیشکسوت ساز تنبور در شهرستان صحنه گفت: اینکه بیایند یک ساز با بیش از 6 هزار سال قدمت را تنها به یک شهرستان محدود کنند علاوه بر ایجاد اختلاف، اتحاد ما بین شهرستان هایی که تنبور نواز دارند و یا می سازند را با مشکل مواجه می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار امروله،, با بیان اینکه تمام جهان دارای یک ریتم و آهنگ خاصی است، اظهار داشت: موسیقی با خون و جان انسان ها و تمام موجودات زنده جهان عجین است؛ همانطور که می بینیم در هلند از موسیقی برای رشد بهتر گل ها استفاده می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه به کاربرد و اهمیت موسیقی در زندگی انسان آن طور که باید توجه نشده است، بیان کرد: بسیاری از کم کاری هایی که در حوزه موسیقی صورت گرفته به دلیل عدم آشنایی با زبان موسیقی است که می توان آموزش آن را در کنار سایر  علوم به افراد یاد داد.

ذوالنوری خاطر نشان کرد: زبان موسیقی یک زبان جهانی است و محدود به فرهنگ و منطقه خاصی نیست بلکه یک زبان مشترک برای تمام ملل می باشد و کسی در این حوزه توانمند باشد می تواند از هر نوع موسیقی در کره خاکی لذت ببرد و آن را بفهمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله,
,
,
,
,

, ,

سازنده و ابداعگر ساز دل تشریح کرد: نوازندگی ساز تنبور تنها به برنامه های آیینی جامعه اهل حق خلاصه نمی شود بلکه بسیاری از شیعیان نیز از آن استفاده می کنند.

,

این چهره ماندگار کشور و دارنده دو مهر اصالت از یونسکو در ساخت ساز با انتقاد از اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در راستای ثبت تنبور به نام یک شهرستان از استان کرمانشاه (دالاهو) گفت: اینکه بیایند یک ساز با بیش از 6 هزار سال قدمت را تنها به یک شهرستان محدود کنند علاوه بر ایجاد اختلاف، اتحاد ما بین شهرستان هایی که تنبور نواز دارند و یا می سازند را با مشکل مواجه می کند؛ بنابراین این کار یک اقدام کاملا اشتباه است چرا که تنبور یک ساز ایرانی است و نمی توان آن را محدود کرد.

,

, ,

سعید ذوالنوری سازنده پیشکسوت ساز تنبور بیان کرد: در سال های اخیر شاهد بوده ایم کارگاه های بسیاری در زمینه تولید ساز تنبور در استان راه اندازی شده است؛ کارگاه هایی که دانشی نسبت به پیشینه این ساز ندارند و برخی از هنرمندان این کارگاه ها به تنهایی در طول ماه بیش از ۱۰۰ ساز تولید می کنند.

,

این دارنده نشان ملی که بیش از چهل سال است در حوزه ساز فعالیت می کند، افزود: روستای فش کنگاور یکی از مراکز تولید سازهای سنتی در کرمانشاه و در کشور است و کارگاه های بسیاری در این روستا فعال و هنرمندان صنعتگر آن به تولید انبوه سازهای سنتی اقدام می کنند، اما بخشی از آنچه می سازند فاقد کیفیت لازم است.

,

این مربی برتر کشور گفت: مسئولین ما بخصوص در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری حمایت قابل توجهی از فعالان این عرصه ندارد؛ در دهه 80 هنگامی که در نمایشگاه بین المللی حضور داشتم از سفارت کانادا به من پیشنهاد کار با شرایط رفاهی بسیار بالا شد ولی من چون علاقه مند به کشور و فرهنگم بودم دعوت آنان را رد کردم.

,

این کار آفرین برتر استان کرمانشاه اشاره ای به شعار سال 99 مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید داشت و تشریح کرد : اگر مسئولین حمایت کنند می توانم سالانه بیش از 200 نفر را در حوزه موسیقی تربیت و این افراد به بازار کار وارد شوند و درآمد زایی داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه