اخبار داغ

مدیر کل محیط زیست البرز مطرح کرد؛

وزارت نیرو موظف به تامین حق آبه تالاب صالحیهِ نظرآباد شد

وزارت نیرو موظف به تامین حق آبه تالاب صالحیهِ نظرآباد شد
فردین حکیمی گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده تالاب صالحیه شکار ممنوع شد و وزارت نیرو به صورت قانونی مکلف شده است حق آبه آن را تامین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل محیط زیست استان البرز امروز سه شنبه، مدیریت سیلاب های احتمالی در فصل بارندگی  را حائز اهمیت دانست و در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده تالاب صالحیه شکار ممنوع شد و وزارت نیرو به صورت قانونی مکلف شده است حق آبه آن را تامین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
فردین حکیمی با اشاره به اینکه متاسفانه بخش عمده ای از ذخیره آب تالاب صالحیه در خرداد ماه بر اثر شکسته شدن دیواره تالاب و ورود آب به کانال زهکش تخلیه شد، افزود: در حال حاضر تالاب صالحیه وضعیت مطلوبی ندارد و به جز دو نقطه عمیق، سایر بخش های آن خشک شده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: مشکلات تالاب صالحیه و همزمانی آن با فصل کشاورزی موجب شد شاهد آبگیری آن نباشیم، همچنین حیات وحش صرفا در دو نقطه از تالاب که آب ان عمیق است حضور دارند و تنها امید ماه ماه مهر است که تالاب بر اثر بارندگی های پائیزی احیا شده و شاه حضور گونه های مختلف در آن باشیم.
,
 
,
حکیمی به راه اندازی پالایشگاه تالاب و استقرار واحد محط بانی در تالاب صالحیه اشاره و تصریح کرد: در راستای تامین منابع پایدار برای تالاب صالحیه در نظر داریم از پساب تصفیه شده میکن مهر نظرآباد استفاده کنیم و اخیرا بازسازی و لایروبی دیواره و کانال های منتهی به تالاب هم انجام شده است.
,
 
,
مدیرکل محیط زیست استان البرز در خاتمه به معضل چندساله تالاب صالحیه و شترهای سرگردان در این منطقه پرداخت و خاطرنشان داشت: خروج شترها، قرق و احیا سه پروژه ای بود که با انجام آن خوشبختانه بهبود پوشش گیاهی رقم خورده است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه