اخبار داغ

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خبر داد؛

احداث ۱۲ مدرسه طرح کرامت در خراسان شمالی/ دانش‌آموزان نخبه از تخفیف ثبت‌نام برخوردارند

احداث ۱۲ مدرسه طرح کرامت در خراسان شمالی/ دانش‌آموزان نخبه از تخفیف ثبت‌نام برخوردارند
سردار ابوالقاسم چمن از تاسیس 12 مدرسه غیر انتفاعی توسط سپاه در استان خراسان شمالی در راستای تحقق جهاد علمی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در حاشیه بازدید از مدارس سپاه شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، گفت: مدارس به لحاظ بحث تربیتی، بسیار پر اهمیت هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

سردار چمن افزود: اعتقاد داریم که اگر جامعه برای آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی خود هزینه کند حتماً آن جامعه مراحل تعالی، پیشرفت و تکامل معنویت را طی خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه امروز نیازمند جهاد علمی هستیم، اظهارکرد: معتقدیم که این جهاد باید از مدارس شروع شود، بنابراین سپاه در حوزه جهاد علمی اگر بخواهد ریشه ای و اصولی اقدام کند باید مدرسه ایجاد کند .

,

وی ادامه داد: امسال در کنار مدارس موسسه علمی آموزشی امام حسین علیه السلام مدارس و موسسه های کوثر را در سه شهرستان راه اندازی کردیم که این تعداد قبل از شروع سال تحصیلی جاری 6 مدرسه در مرکز استان بود.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: هم اکنون در سال تحصیلی جدید مدارس ما در مقاطع مختلف در شهرستان اسفراین دو مدرسه در شهرستان شیروان دو مدرسه و در بجنورد دوم مدرسه به مدارس کوثر اضافه شد یعنی در حال حاضر ۱۲ مدرسه در مقاطع مختلف در خدمت آموزش و پرورش هستند.

سردار چمن با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی مدارس غیر انتفاعی بحث ساختمان و مکان مدارس است، گفت: با تعاملاتی که با سازمان نوسازی داریم و دستور استاندار مبنی بر شناسایی زمین هایی که در شهرها قابلیت احداث مکان های آموزشی دارد و قرار دادن در اختیار متولیان، این مشکل مدارس غیر انتفاعی رفع می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 12 درصد دانش آموزان کل استان در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند که اگر به این مدارس توجه نشود و متولیان آموزش غیر انتفاعی به دلیل مشکلات ، این آموزش را کنار بگذارند آموزش و پرورش استان به تنهایی نخواهند نتوانست در این زمینه موفق شوند.

فرمانده سپاه استان در خصوص شهریه مدارس غیر انتفاعی این نهاد گفت: شهریه های مدارس منطبق با ابلاغیه های آموزش و پرورش است اما در مناطق طرح کرامت طی تفاهم نامه داخلی که با معاونت اجتماعی و این مدارس منعقد شده تخفیفاتی را برای دانش آموزان نخبه و مستعد قائل می شویم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه