اخبار داغ

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران؛

کارگران بیکار شده از کرونا در بخش بسته بندی مواد ضدعفونی مشغول شدند

کارگران بیکار شده از کرونا در بخش بسته بندی مواد ضدعفونی مشغول شدند
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور گفت: تعداد زیادی از کارگران که در کرونا بیکار شدند, به سمت اشتغال در بسته بندی مواد ضدعفونی رفتند، اماحقوق آنها بسیار کمتر از حداقل وزارت کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ابوی، دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور درباره مشکلات کارگران در بخش های مختلف واحدهای تولیدی گفت:همزمان با اینکه تعداد زیادی از کارگران بیکار شدند اما تعدادی مشاغل جدید هم ایجاد شد, مانند بسته بندی مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی, اما دائمی نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی ادامه داد: این مشاغل دائمی نیستند متناسب با نیاز امروز بازار کار است. از سوی دیگر مبلغ حقوقی که برای این مشاغل تعریف می شود, به اندازه حداقل حقوق وزارت کار نیست. بلکه مبلغی تعیین می شود که اکثر کارگران از سر بیکاری مجبور هستند که آن را بپذیرند.

,

 ابوی افزود:معمولاً‌ یک کارگر برای اینکه بتواند با این کار به درآمد حداقل حقوق دست یابد روزانه باید 2تا3هزار بسته بندی انجام دهد تا بتواند حداقل حقوق را دریافت کند. برخی کارگران هم کشش این نوع کار را ندارند.

,

وی درباره کارگرانی که به بهانه کرونا از سوی کارفرمایان اخراج شدند گفت: شیوع ویروس کرونا برای کل جهان بود. اما تعدادی کارفرمایان سوء استفاده کردند و کارگاه خود را تعطیل کردند. 

,

 وی ادامه داد: دولت باید به این مسئله توجه کند که کارگری که در منزل بنشیند از کجا می تواند معیشت خانواده خود را تأمین کند؟ کارفرمایان از این مسئله سوءاستفاده کردند و تعداد زیادی از کارگران خود را به بهانه های مختلف اخراج کردند. درست است  که دولت تدبیر بیمه بیکاری را لحاظ کرد اما کسانی می توانند برای ثبت نام بیمه بیکاری اقدام کنند که بیمه تأمین اجتماعی را داشتند. مسئله مهم اینجاست که تعداد زیادی از کارگران صنفی بیمه تأمین اجتماعی ندارند چگونه می توانند به بیمه بیکاری مراجعه  و ثبت نام کنند؟

,

ابوی با بیان اینکه تعداد زیادی کارگر فصلی بیکار شدند گفت: بخش زیادی از کارگران در شهرهای زیارتی و مسافرتی مانند افرادی که خدمات زائر، نظافت مسافرخانه ها،هتل ها،چرخی های راه آهن و فرودگاه را انجام می دادند بیکار شدند.  این دسته از افراد مشکل اساسی برای ارتزاق دارند.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه