اخبار داغ

رئیس اداره عشایر کوهدشت خبر داد؛

اجرای طرح آبرسانی به ۱۱ روستای کوهدشت+فیلم

اجرای طرح آبرسانی به ۱۱ روستای کوهدشت+فیلم
هوشیاری، رئیس اداره امور عشایر کوهدشت گفت: فاز اول عملیات آب‌رسانی به 11 روستای منطقه عشایری «وره زرد» کوهدشت آغاز شده و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین هوشیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، در زمینه تأمین آب مناطق عشایری کوهدشت، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که همواره در حوزه عشایری شهرستان کوهدشت با آن مواجه بوده، تأمین آب شرب منطقه «وره زرد» با ۱۱ روستا و ۳۲۰ خانوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک، ,

وی افزود: مطالعات، اخذ مجوز چاه، حفر چاه و خط انتقال به طول سه کیلومتر به‌عنوان فاز اول انجام‌شده است و هم‌اکنون در حال احداث مخزن آب به حجم ۱۰۰ مترمکعب هستیم.

,

رئیس اداره امور عشایری کوهدشت با اشاره به اینکه فاز اول پروژه، دارای ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است، عنوان کرد: پیمانکار طرح انتخاب‌شده و از یک ماه پیش روی طرح مشغول کار است که تا پایان سال جاری فاز اول به بهره‌برداری می ر سد.

,

 وی تصریح کرد: سال گذشته عملیات حفر چاه آب، با دبی ۸٫۵ لیتر بر ثانیه انجام و آزمایش میکروبی آن نیز صورت گرفته است، در فاز اول با احداث ایستگاه پمپاژ، تکمیل مخازن و خط انتقال، آب‌رسانی به سه روستای «قاسم بیگی، زیتون و کسعلی» انجام می‌شود.

,

هوشیاری گفت: با تأمین اعتبار ۴۰ میلیارد ریال که اداره کل امور عشایر لرستان انجام داده و موافقت آن نیز صورت گرفته، عملیات فاز دوم را برای آب‌رسانی به سایر روستاهای مناطق عشایری «وره زرد» آغاز می‌کنیم.

,

رئیس اداره امور عشایری کوهدشت با اشاره به اینکه بهبود وضعیت رفاه مناطق عشایری هدف ما است، اظهار کرد: سهمیه آرد مناطق عشایری کوهدشت و رومشکان ۱۱۰ تن است که ماهانه توسط فروشگاه‌هایی زیر نظر تعاونی‌ها راه‌اندازی شده‌اند و مستقر در این مناطق هستند توزیع می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه