اخبار داغ

ناجی آبی‌ها از برلین می‌آید؟

شایعه در شهر: یک سرمربی خارجی در راه استقلال/ خبری از استراماچونی نیست!

شایعه در شهر: یک سرمربی خارجی در راه استقلال/ خبری از استراماچونی نیست!
در شرایطی که حصول توافق مدیران استقلال با استراماچونی به‌طول انجامیده، پیرامون نیمکت آبی‌ها خبر بازگشت یک دورگه ایرانی-آلمانی به وطن پدری‌اش به‌گوش می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشمکش‌های تیم مدیریتی باشگاه استقلال برای پیداکردن یک نفر که قبول زحمت کند و سکان هدایت پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا را در اختیار بگیرد، کمی بیشتر از حد معقول طولانی شده و این فوت وقتی که نزدیک به یک ماه خلق آبی‌ها را تنگ کرده، هزارتوی درهم و برهم تعیین آقای سرمربی را وارد فازهای پیچیده‌ای کرده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پس از ماجرای سفر بی‌موقع احمد سعادتمند به ایتالیا برای توافق مالی با آندره‌آ استراماچونی جهت اخذ تخفیف از مبلغ قرارداد پیشین و غرامت آن (بنابر آن‌چه در ابتدا توسط رسانه‌های منتسب به باشگاه ادعا شد) و در واقع پس از حصول توافقات مدیران باشگاه استقلال با سرمربی ایتالیایی برای حضور روی نیمکت استقلال در لیگ بیستم؛ آبی‌ها سرمربی جوان خود را نیز از دست دادند تا وضعیت تعیین نفر اول کادرفنی تیم تهرانی کمی پیچیده شود.

,

پیش از پایان رقابت‌های جام حذفی و در شرایطی که تیم فرهاد مجیدی با پیروزی در دربی 93 پایتخت روی ابرها سیر می‌کرد، از امیر قلعه‌نویی به‌عنوان فرد مورد وثوق مدیرعامل استقلال و آلترناتیو مجیدی نیز یاد می‌شد اما با تعلل احمد سعادتمند در تعیین تکلیف نیمکت آبی‌ها برای لیگ بیستم و ارائه پیشنهاد مالی سنگین توسط گل‌گهر سیرجان به ژنرال، یک گزینه دیگر هم از گزینه‌های روی میز آقای مدیرعامل و دوستانش در هیئت‌مدیره باشگاه استقلال کم شد تا تنها سرمربی در دسترس، استراماچونی باشد و بس.

,

, ,

آندره‌آ اما همان‌طور که در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم نشان داده بود، فردی‌‎ست به‌شدت قانون‌گرا و تابع اصول. استراماچونی پیش از هرگونه توافق و مذاکراتی درخواست تسویه‌حساب باقی‌مانده از مدت کوتاه حضورش روی نیمکت استقلال را داشت تا از این باشگاه به فیفا شکایت نکند. استقلالی‌ها هم که می‌دانستند اگر با استرا توافق نکنند و این سرمربی فصل بعد را نیز بیکار بماند مجبور به پرداخت چندین هزار یوروی دیگر به‌عنوان غرامت دستمزد نیز هستند؛ بلافاصله پیشنهاد همکاری مجدد با وی را به مدیربرنامه‌هایش ارائه دادند تا به خیال خود از ضرر بیشتر جلوگیری کرده و ماهی را تازه از آب بگیرند.

,

 

,

یک قانون من‌درآوردی کار را خراب کرد!

, یک قانون من‌درآوردی کار را خراب کرد!, یک قانون من‌درآوردی کار را خراب کرد!,

تصویب یک قانون عجیب و ورود یک میهمان ناخوانده به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اما تمام رشته‌های احمد سعادتمند را پنبه کرد تا کادر مدیریتی باشگاه استقلال دریابد که حضور آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت استقلال برای لیگ بیستم امری‌ست غیرقانونی و مصداق بارز قانون‌شکنی. مدیران آبی‌ها با این وجود اما دست از حصول توافق غیرمکتوب با سرمربی ایتالیایی نکشیدند و این علاقه از سمت مدیران ایرانی به حضور استرا و از طرفی طوفان توئیتری هواداران استقلال با هشتگ #استراماچونی_را_برگردانید نیز مزید بر علت شد تا آندره‌آ تنها به یک شرط حاضر به اتمام پروژه نیمه‌تمامش در استقلال شود؛ قراردادی یک ساله به مبلغ دو میلیون یورو.

,

, ,

دندانِ گرد استراماچونی از یک طرف و یوروی 30 هزار تومانی در بازار بی‌ثبات و بی‌ساختار ارز ایران از طرفی دیگر، دست به دست یک‌دیگر دادند تا با مخالفت صریح مسئولین وزارت ورزش و جوانان تقریباً پرونده حضور مجدد استراماچونی در ایران بسته شود. گرچه مدیران و مسئولان باشگاه استقلال هم‌چنان تاکید دارند درحال مذاکره و حصول توافق با استراماچونی و همچنین درحال رایزنی با نهادهای نظارتی و قضایی برای تعلیق قانون ممنوعیت حضور خارجی‌ها در لیگ برتر هستند؛ اما ادعای فده‌ریکو پاستورلو، ایجنت آندره‌آ استراماچونی مبنی بر عدم وجود توافق بین طرف ایرانی و موکلش باعث شد تا دریابیم مدیران استقلال درحال خرید وقت برای ورود یک سرمربی دورگه نام‌آشنا به فوتبال ایران هستند؛ فرزند ایرانی-آلمانی فوتبال.

,

 

,

همه برای الکس، الکس برای استقلال!

, همه برای الکس، الکس برای استقلال!, همه برای الکس، الکس برای استقلال!,

الکساندر نوری، کاندید همیشگی سرمربی‌گری تیم ملی ایران و سرمربی سابق وردربرمن آلمان جدیدترین گزینه تیم احمد سعادتمند برای قبول هدایت رختکن آبی‌هاست. سرمربی دورگه ایرانی-آلمانی که گویا چراغ سبز اولیه را به تماس‌های نماینده‌های باشگاه استقلال نشان داده، مشمول قانون خارجی‌ها نمی‌شود و از طرفی به‌عنوان یک سرمربی اروپایی وارد فوتبال ایران خواهد شد. مهم‌ترین دلیلی که باعث شد تا قانون منع جذب سرمربیان خارجی برای لیگ بیستم تصویب شود، هدر رفت بیت‌المال به شکل ارز بوده که همین موضوع به‌نظر بازهم به محل مناقشه‌ای بین مدیران استقلال و سازمان لیگ فوتبال ایران خواهد شد.

,

, ,

حصول توافق سرمربی‌گری با یک فرد شکل‌گرفته در فوتبال اروپا و عقد قرارداد با الکس نوری با مبلغ ریالی، مورد مهمی‌ست که به معضل اصلی بین احمد سعادتمند و این سرمربی تبدیل شده که قطعاً در صورت حل مسئله، او تبدیل به سرمربی باشگاه استقلال خواهد شد. این سرمربی دورگه که بارها علاقه‌اش به حضور در ایران را نشان داده و رویایش را نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران تصور می‌کند؛ بی‌میل نیست تا به‌عنوان اولین تجربه سرمربی‌گری در خاک ایران روی نیمکت یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیایی بنشیند و در مارکت معتبر فوتبال دنیا نیز برای خود جایگاه مهم دست‌وپا کند.

,

الکس نوری در روزهای فعلی به مهم‌ترین گزینه سرمربی‌گری باشگاه استقلال تبدیل شده که تنها مانع رسیدن او به رختکن ورزشگاه آزادی، مسئله قرارداد ریالی است و بس. از آرش برهانی و فریدون زندی که او نیز وضعیت تابعیتی مشابهی با نوری دارد به‌عنوان کادرفنی الکس نام برده می‌شود و تنها چیزی که وضعیت نیمکت داغ آبی‌ها را مشخص می‌کند، صبر است و صبر.

,

, ,

اردوی تیم استقلال اکنون در شهر دوحه قطر برقرار است و آبی‌های تهرانی درحال برنامه‌ریزی و تمرین برای تقابل با الشرطه عراق و الاهلی عربستان با هدایت موقت مجید نامجومطلق هستند. بازیکنان استقلال در شرایطی یک‌شنبه آتی را مقابل تیم عراقی می‌ایستند که از شانس کمی برای صعود هم برخوردار نیستند و حضور آبی‌ها در دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به برگ برنده و نکته مهمی برای حضور الکس نوری روی نیمکت این تیم تبدیل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه