اخبار داغ

روند افزایشی نرخ تخم‌مرغ تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟

هر شانه تخم‌مرغ در بازار مازندران 35 هزار تومان!

هر شانه تخم‌مرغ در بازار مازندران 35 هزار تومان!
کامران هاشمی با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار مازندران به 35 هزار تومان رسیده است؛ گفت: اگر دولت، ضرب‌الأجل فکری برای آرامش بازار و تامین نهاده‌ها نکنند، شاهد نوسانات سرسام آور و سختی در بازار مرغ و تخم مرغ به ویژه فصل زمستان خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از تداوم روند افزایشی قیمت تخم مرغ در بازار مازندران خبر داد.

وی افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار مازندران طی روز جاری با دو هزار تومان افزایش نسبت به یکی دو روز گذشته به 35 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ فروشان مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: رسیدن قیمت هر شانه تخم مرغ به این رقم، تاکنون سابقه نداشته است و این قیمت، ثبت رکوردی بی سابقه طی چند دهه اخیر است.

هاشمی تصریح کرد: علت اصلی گرانی این هفته‌های تخم مرغ به مشکل تامین نهاده‌ها بر می‌گردد؛ چرا که از یک سو، قیمت نهاده‌هایی مثل سویا در بازار آزاد چندین برابر قیمت دولتی است و از سویی دیگر با کمبود نهاده‌های دولتی، بسیاری از مرغداران به دلیل عدم توانایی خرید آزاد و مقرون به صرف نبودن، اقدام به سر بریدن مرغ‌ها در مرغداری‌ها کرده‌اند.

وی تاکید کرد: از آن‌جا که در فصل تابستان و ایام کم تقاضای سال قرار داریم، تنش‌ها هم در عرضه و نوسانات قیمت، در همین حد باقی مانده است و بی شک با تداوم این روند و عدم رفع آن تا قبل از آغاز سردی هوا، با افزایش مصرف، دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ فروشان مرکز مازندران، با اشاره به قیمت حال حاضر 17 هزار و 500 تومانی هر کیلو مرغ در بازار استان، گفت: قیمت مرغ نیز در آینده‌ای نزدیک در روند صعودی قیمت قرار خواهد گرفت، چرا که قیمت آزاد سویا به بیش از 13 هزار تومان می‌رسد و واقعا چند درصد نهاده‌ها را دولت تامین می‌کند؟

هاشمی متذکر شد: در حال حاضر خیلی از مرغداران از تولید انصراف داده‌اند و در حال فروش حواله‌های جوجه ریزی هستنند و این امر، زنگ خطری برای کمبود تولید در ماه‌های آینده است.

وی یادآور شد: اگر دولت و دستگاه‌های متولی، ضرب‌الأجل فکری برای آرامش بازار و تامین نهاده‌ها نکنند، شاهد نوسانات سرسام آور و سختی در بازار مرغ و تخم مرغ به ویژه فصل زمستان خواهیم بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه