اخبار داغ

امام جمعه آمل:

توهین مجله فرانسوی نمونه جاهلیت مدرن است

توهین مجله فرانسوی نمونه جاهلیت مدرن است
سید جلیل مرتضوی توهین مجله فرانسوی به پیامبر اسلام را نمونه جاهلیت مدرن و تلاش صهیونیست ها برای تضعیف روند اسلام گرایی در اروپا و دنیا خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی سه شنبه شب در مراسمی در مصلای این شهرستان ضمن محکوم کردن توهینی که به ساحت مقدس پیامبر رحمت العالمین شد، اظهار کرد: در زمان پیامبر گرامی اسلام تا به امروز توهین های متعددی شده  و خواهد شد، اما با اجتماع و حضورمان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دولت مردانی که اینگونه عمل می کنند اما دم از آزادی و حقوق بشر می زنند.

وی توهین مجله فرانسوی به پیامبر اسلام را نمونه جاهلیت مدرن و تلاش صهیونیست ها برای تضعیف روند اسلام گرایی در اروپا و دنیا خواند و تاکید کرد: اینکه امروز جوامع بین الملل را ببینید از کودک شیرخواره تا پیرمرد و پیرزن رحم نمی کنند نه در یمن ، نه در بحرین ، نه در افغانستان و نه در عراق و سوریه بلکه در دل آمریکا و اروپا مگر شاهد آن نیستیم که چگونه سیاه پوستان را خفه میکنند، اما دم از حقوق بشر می زنند، این نگاه همیشه وجود داشته، باید بدانیم آنان دلسوزان مردم نیستند بلکه تیشه ای بر ریشه این جامعه و اسلام که همان آزاد اندیشی و کرامت انسانی است.

امام جمعه آمل با بیان اینکه یازدهم سپتامبر را فراموش نمی کنیم، عنوان کرد: در صورتی که در همان سال پرفروش ترین کتاب قران بود و امروز همان قرآن ها در دل انسان زنده شد و متوجه آن شدند که امروز مردمان اروپا و دنیا دنبال حق و حق طلبی اند و آن حق طلبی نبی مکرم اسلام محمدبن عبدالله و قران است، همان کرامت انسانیست همان اخلاق نبویست همان هیهات من الذله حسین و یارانش است .

وی آتش زدن قران ، کاریکاتور پیامبر و سایر معصومین اسلام هراسی وترویج خشونت دانست و اظهار کرد: داعش را چه کسی به وجود آورد، غرب، اروپا، آمریکا و اسراعیل این کشور جعلی و متاسفانه بعضی از کشورهای عربی برای آنکه در مسند حکومت بمانند کودک کشی راه انداخته اند و هم مردمی بیگناه مثل بحرین عمارات و...

مرتضوی نگرانی اروپا را توسعه اسلام در جوامع خواند و افزود: در یک نشریه  ذکر شده تمامی ادیان رو به نابودی هستند به جز اسلام، امروز دنیا برای خیلی از انسان هایی که منفورند برای انها احترام قائل اند و نمیشود بر زبان جاری کرد، مکرون رئیس جمهور فرانسه این اهانت را آزادی بیان و قلم یاد میکند در صورتی که در روزهای اخیر در یکی از سفرهایش جوانی نام او را با صدای بلند خطاب میکند و مکرون ناراحت می شود و میگوید من رئیس جمهور فرانسه هستم و تو با چه جرعتی مرا اینگونه خطاب میکنی.

وی ادامه داد: از نهضت امام حسین (ع) چه کسانی درس گرفتند، فقط مسلمانان یا انسان هایی که لاییک و بدون دین بودند و خدا و اسلام را قبول نداشتند نیز نسبت به فرزند رسول خدا اشک ریختند و رهرو راه حسین بن علی بودند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: پیامبری که رحمه العالمین است و تمام وجودش را برای هدایت مردم گذاشته اینگونه توهین می شود و از آن به عنوان آزادی بیان و قلم یاد می کنند.

وی با تاکید اینکه امروز اسرائیل و هم پیمانانش از آل سعود گرفته تا انگلیس و آمریکا برای منحرف کردن جامعه تمام سعی و توان خود را دارند، عنوان کرد: میخواهند اسلام جایگاه واقعی خود را پیدا نکند، اما کور خواندند در همین توهینی که به ساحت نبی مکرم اسلام شد چه کشور و انسان هایی به میدان آمدند؟ از پاکستان گرفته تا دل اروپا میخواهند نبی مکرم اسلام را بهتر بشناسند، جهان اسلام اما امروز بایستی یه نیم نگاهی هم به داخل و هم به خارج داشته باشیم.

مرتضوی اعمال برخی افراد را در  تاسوعا و عاشورای امسال توهین بزرگی دانست و اظهار کرد: در داخل کشور نیز  بعضی ها توهین هایی بر زبان جاری می کنند، برخی ها با قلم خود قلم فرسایی می کنند و برخی نیز با عمل خودشان، یادمان نرفته انهایی که دلواپس شیوع کرونا در عزای سید الشهدا بودند در کنار دریای خزر عمل هایی انجام دادند که دل مومنان به درد آمد، آنها نیز با کسانی که به پیغمبر توهین کردند فرقی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید نگاه عمیقی نسبت به داخل و بین الملل داشته باشیم و هرکسی و با هر نگاهی و عملی بخواهد با قلم و زبان خودش به پیامبر و ائمه ما اهانت کند دست و پا و نگاه او را باید قطع کنیم.

امام جمعه آمل معروف و نهی از منکر را امری جدی خواند و افزود: گاهی سکوت و گاهی نیز سخن گفتن و نگاهی تند اجتماع امروز شما برادران و خواهران هم اجر و پاداش اخروی دارد و هم دنیوی، این حرکت شما در دل تاریخ ثبت و درج خواهد شد واین اجازه را به هیچ کس نمیدهیم که چه در داخل و چه در خارج به ساحت پیامبر ما توهین کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه