اخبار داغ

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بهره‌برداری از علائم کمک ناوبری هوشمند در بندر چابهار

بهره‌برداری از علائم کمک ناوبری هوشمند در بندر چابهار
حسن ابراهیمی گفت: در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه ها و ناوگان تحت پرچم و با توجه به افزایش میزان ترددهای دریایی، طرح سیستم کمک ناوبری هوشمند در بندر چابهار به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن ابراهیمی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: اجرای طرح سیستم کمک ناوبری هوشمند (مجازی) از ابتدای امسال در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با استفاده از طراحی نرم افزار و سخت افزار فرستنده و گیرنده  AIS و با بهره گیری از تکنولوژی و استاندارد AIS (Aton) در بندر چابهار به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی افزود: از مزایای استفاده از این سیستم، تجهیز علائم کمک ناوبری بندر به سیستم شناسایی اتوماتیک AIS در عملیات ایمن است که در صورت خاموش بودن چراغ های علائم کانال و جابجایی بویه ها، تاثیری در ایمنی عملیات بندر ایجاد نخواهد کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: این سیستم با علامت گذاری دقیق در نقاط تعریف شده، کمک می کند تا کلیه شناورها و راهنمایان بتوانند در سیستم های کمک ناوبری خود مانند ECDIS و AIS مسیر صحیح کانال ورودی را تشخیص دهند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این طرح در کلیه بنادر تابعه در طول سواحل مکران نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,

 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه