اخبار داغ

قندالی:

تسهیلات بانکی ۲۰ میلیارد ریالی به تعاونی‌های عشایری اعطا می‌شود

تسهیلات بانکی ۲۰ میلیارد ریالی به تعاونی‌های عشایری اعطا می‌شود
رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: به منظور حمایت از عشایر و کمک به معیشت آنان تسهیلات بانکی ۲۰ میلیارد ریالی به تعاونی‌های عشایری اعطا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، کرمعلی قندالی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب اظهار کرد: عشایر  یک جامعه مولد و خود اتکا هستند که در حوزه اقتصاد نقش مهم و اساسی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

وی افزود: بر اساس آخرین آمار و سرشماری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شامل ۲۱۳ هزار خانوار عشایر در کشور وجود دارد.

,

رییس سازمان امور عشایری کشور، با بیان اینکه عشایر در کشور به صورت سالیانه حدود ۶ میلیون تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، زراعی و.. تولید می کنند، گفت:بیشترین تولیدات عشابر با ۱۹۵ هزار تن در حوزه گوشت قرمز است.

,

وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد صنایع دستی کشور به جامعه عشایر تعلق دارد، تصریح کرد: در همین راستا نیز ۵۹ درصد کشور شامل ییلاق و قشلاق در حوزه قلمرو عشایر به شمار می رود.

,

قندالی با تاکید بر توانمندسازی عشایر و تامین شرایط و امکانات رفاهی لازم برای عشایر، اظهار کرد: در حوزه زیرساختی مانند تامین راه، انرژی، آب و…. اقدامات خوبی برای عشایر انجام گرفته است.

,

وی با بیان اینکه تامین انرژی از طریق پنل های خورشیدی با هدف تسهیل تامین انرژی و جلوگیری از تخریب محیط زیست از برنامه های ما است، افزود: در این راستا حدود ۳۳ هزار خانوار به انرژی خورشیدی تجهیز شده اند و طبق برنامه ریزی انجام گرفته امسال ۱۲ هزار و ۳۰۰ خانوار و سال آینده  نیز ۱۰ هزار خانوار به انرژی خورشیدی مجهز می شوند.

,

رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: به منظور حمایت از عشایر و کمک به معیشت آنان تسهیلات بانکی ۲۰ میلیارد ریالی به تعاونی‌های عشایری اعطا می‌شود.

,

وی به تشکیل و فعالیت ۴۵۰ صندوق خرد زنان عشایری در کشور  اشاره و اظهار کرد: حدود ۱۵ هزار نفر در این صندوق ها که در زمینه های مختلف صنایع فعالیت می کنند، عضویت دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه