اخبار داغ

در گفتگو با مسئولین مطرح شد؛

برداشت 70 درصدی گوجه فرنگی از اراضی کشاورزی همدان/ ۳۰ درصد مطالبات گوجه‌کاران پرداخت شده است

برداشت 70 درصدی گوجه فرنگی از اراضی کشاورزی همدان/ ۳۰ درصد مطالبات گوجه‌کاران پرداخت شده است
گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم سبزی و صیفی است که این روزها بیش از هزار هکتار از اراضی منطقه اسدآباد را در بر گرفته و تاکنون در ۷۰ درصد از اراضی گوجه فرنگی برداشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم سبزی و صیفی است که این روزها حدود هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه اسدآباد را در بر گرفته و گوجه کاران در حال برداشت آن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

گوجه کاران در اوایل خرید گوجه فرنگی با مشکلات عدیده ای از جمله وجود دلالان، تعطیلی کارخانه رب اسدآباد و عدم خرید حمایتی دولت، قیمت پایین محصول همراه بودند.

,

با رسانه ای شدن بخشی از مشکلات گوجه کاران در این حوزه‌ها، مسئولان شهرستان هم قدم‌هایی را برای حل مشکلات برداشتند که در این زمینه می‌توان به پیگیری و تذکر نماینده مجلس به وزیر، نشست فرماندار با مسئولان کارخانه و جهاد کشاورزی، ورود دادستانی هم اشاره کرد.

,

به دنبال رسالت مهم و خطیر رسانه گزارشی از روند برداشت و خرید این محصول توسط کارخانه را جویا شدیم.

,

تاکنون برداشت وجه فرنگی از ۷۰ درصد اراضی اسدآباد

, تاکنون برداشت وجه فرنگی از ۷۰ درصد اراضی اسدآباد, تاکنون برداشت وجه فرنگی از ۷۰ درصد اراضی اسدآباد,

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشار به اینکه هزار و دویست و پنجاه هکتار از اراضی اسدآباد زیر کشت گوجه فرنگی رفته، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که ۶۰ هزار تن گوجه از این مزارع برداشت شود که حدود ۷۰ درصد از این اراضی انجام شده است.

,

سقراط بیرنگ گفت: برداشت گوجه فرنگی از ۱۰ مردادماه در این شهرستان آغاز و تا امروز ۲۶ شهریور حدود ۴۳ هزار تن محصول برداشت شده است.

,

هزار تومان قیمت خرید گوجه فرنگی از کارخانه با یارانه دولتی

, هزار تومان قیمت خرید گوجه فرنگی از کارخانه با یارانه دولتی, هزار تومان قیمت خرید گوجه فرنگی از کارخانه با یارانه دولتی,

وی با بیان اینکه در حال حاضر گوجه فرنگی را از کشاورز به مبلغ هزار تومان خریداری می‌شود، افزود: از این میزان ۸۰۰ تومان را کارخانه و ۲۰۰ تومان یارانه حمایتی دولت است که به گوجه کاران پرداخت می‌شود.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: یارانه حمایتی گوجه فرنگی از سوی دولت توسط تعاونی‌ها در حال پیگیری و انجام است.

,

آغاز خرید گوجه فرنگی در کارخانه رب از ۵ شهریور

, آغاز خرید گوجه فرنگی در کارخانه رب از ۵ شهریور, آغاز خرید گوجه فرنگی در کارخانه رب از ۵ شهریور,

مدیر کارخانه رب گوجه فرنگی اسدآباد هم در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به راه‌اندازی مجدد کارخانه رب اسدآباد، اظهار کرد: ما خرید گوجه فرنگی را از ۵ شهریورماه با فعالیت دو دستگاه شروع کردیم.

,

مهدی رستمی با بیان اینکه کارخانه رب اسدآباد ظرفیت هزار و سیصد تن گوجه فرنگی را دارد، گفت: دو خط تولید ۵۰۰ تن و ۸۰۰ تن در این کارخانه وجود دارد که در حال حاضر روزانه ۸۰۰ تن گوجه فرنگی دریافتی داریم.

,

هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری شده

, هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری شده, هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری شده,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸ هزار تن گوجه فرنگی را از کشاورزان خریداری کردیم که مرحله اول مطالبه گوجه کاران پرداخت شده است.

,

۳۰ درصد مطالبه گوجه کاران پرداخت شد

, ۳۰ درصد مطالبه گوجه کاران پرداخت شد, ۳۰ درصد مطالبه گوجه کاران پرداخت شد,

مدیر کارخانه رب گوجه فرنگی اسدآباد با بیان اینکه ما گوجه فرنگی را با مبلغ ۸۰۰ تومان از کشاورز می‌خریم که ۲۰۰ تومان نیز دولت به صورت حمایتی به  آنها کمک می‌کند، افزود: هر کشاورز بعداز یک هفته ۳۰ درصد از هزینه گوجه را در یک مرحله می‌گیرد و هفته دیگر آن ۳۰ دیگر و ۴۰ درصد دیر را در مرحله آخر یعنی یک ماه دیگر آن می‌گیرد.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کارخانه حل شده، گفت: حدود ۸۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه