اخبار داغ

وقتی کرونا مردم را خانه نشین می‌کند؛

سیر نزولی قربانیان جاده‌های مرگ در جنوب شرق کشور/ سیستان و بلوچستان رتبه نخست کاهش تصادفات فوتی را دارد

سیر نزولی قربانیان جاده‌های مرگ در جنوب شرق کشور/ سیستان و بلوچستان رتبه نخست کاهش تصادفات فوتی را دارد
سیر نزولی ترددهای جاده ای در ماه های نخست سال 99 به دلیل شیوع کرونا، سبب کاهش حوادث ترافیکی در جاده های سیستان و بلوچستان و آمار فوتی های سر صحنه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون،، شیوع کرونا در ابتدای امر سختی های زیادی داشت و سبب تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازارها و رستوران ها و فعالیت 50 درصدی نیروها در ادارات و ارگان ها شد، بسیاری از مردم در خانه ماندند و به مسافرت نرفتند و سفرهای غیرضروری را کاهش دادند.

همین امر سبب شد تا ترددها در جاده های کشور حداقل در ماه های ابتدای سال کاهش پیدا کند که سیستان و بلوچستان هم این موضوع مستثنی نبود.

کاهش 30 درصدی ترددهای جاده ای در این استان سبب شد حوادث ترافیکی هم کاهش زیادی داشته باشد و به تبع آن مرگ و میرهای جاده ای در سیستان و بلوچستان شیب نزولی قابل توجهی داشته است.

 سیستان و بلوچستان رتبه نخست کاهش تعداد تصادفات فوتی در کشور

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان پیش از این در گفت و گو با این پایگاه خبری بیان کرده بود: بر اساس بررسی های انجام شده در سه ماه سال 99، تعداد 57 فقره تصادف فوتی در استان به ثبت رسید که در مقایسه با سال گذشته با 120 فقره در مدت مشابه، کاهش حدود 53 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد کشته های سر صحنه سوانح رانندگی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت نیز 70 نفر بود که نسبت به سال گذشته با 151 نفر کاهش حدود 54 درصدی را نشان می دهد.

کرد ادامه داد: این استان در سه ماه اول جاری در بین استان های کشور رتبه نخست کاهش تعداد تصادفات فوتی و کشته های سر صحنه را از آن خود کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کاهش 30 درصدی تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین اقدامات مربوط به ارتقای ایمنی را از عوامل تاثیر گذار در کاهش آمار فوتی های سوانح رانندگی جاده ای این استان عنوان کرد.

کاهش 34 درصدی حوادث ترافیکی در پنج ماه

رضا عبدی، مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان هم در این خصوص به خبرنگار ما بیان کرد: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در پنج ماهه ابتدای سال 1399 ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان 323 نفر بود.

وی ادامه داد: که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن (1398) با تعداد 487 فوتی در تصادفات، حدود 34 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 257 نفر مرد و 65 نفر زن بودند.

به گفته این مقام مسئول، بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 290 فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، 31 نفر در مسیرهای درون شهری گزارش شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,  سیستان و بلوچستان رتبه نخست کاهش تعداد تصادفات فوتی در کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کاهش 34 درصدی حوادث ترافیکی در پنج ماه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه