اخبار داغ

اختلاف نظرها بیداد می کند؛

آلودگی هوای شهر بهار؛ از توصیه فرماندار به کنار آمدن با بوهای متعفن تا تاکید امام جمعه بهار برخورداری مردم از هوای پاک

آلودگی هوای شهر بهار؛ از توصیه فرماندار به کنار آمدن با بوهای متعفن تا تاکید امام جمعه بهار برخورداری مردم از هوای پاک
آلاینده های شهر بهار یکی از معضلات هر ساله این شهر است و هر ساله مردم شهر بهار با شروع فصل گرما به دلیل باز بودن پنجره منازل و وارد شدن هوای آزاد به داخل منازل از انتشار بوی متعفن در شهر ابراز ناراحتی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته بر حل مشکل آلاینده های شهر بهار تاکید کرد و هفته گذشته برای اولین بار شاهد تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع آلاینده های اطراف شهر بودیم که با چالش بسیاری نیز همراه بود به طوریکه فرماندار شهرستان و امام جمعه در دو جبهه متفاوت مقابل هم قرار گرفتند و دیدگاه متفاوتی نسبت به این قضیه داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

فرماندار شهرستان با مقایسه بهار با اراک و آبادان، معتقد بود که وضعیت چندان هم بد نیست و این میراث گذشتگان بوده و باید با آن کنار بیاییم، در مقابل امام جمعه شهرستان نیز این تعبیر را رد کرد و با استناد به گزارش برخی ادارات اطلاعاتی مبنی بر اینکه سالهای قبل شدت بوهای متعفن مردم را به فراخوان تجمع مجبور کرده بود، اظهار داشت که حق مردم داشتن هوایی سالم بوده و نباید کار را به فراخوان تجمع برسانیم.

,

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان بر تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی موضوع آلایندگی تاکید کرد تا این کارگروه با بازدید از کارخانجات نتیحه را به سمع و نظر اعضای شورا رسانده تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.

,

نکته قابل توجه در پیگیری امام جمعه این است که وی در شهر بهار و در مرکز شهر سکونت داشته و صبح ها حوالی اذان صبح این بوی متعفن را استشمام می کند و مشکل چند ساله مردم برای وی کاملا ملموس است، لذا به جد پیگیر حل این مشکل است، اما اکثر مسئولین اداری شهر بهار غیر بومی بوده و ساکن این شهر نیستند که فرماندار شهرستان در راس آنها قرار می گیرد، فلذا گویی در چند سال گذشته این مشکل برای مسئولین ما ملموس نبوده است.

,

البته نباید از حق گذشت چرا که امسال نسبت به سالهای قبل انتشار بوهای متعفن بسیار کمتر شده و با تعطیلی شیفت شب برخی از کارخانجات مشکل مردم مقداری بهبود یافته اما این کفایت نمی کند، چرا که برخی از کارخانجات ممکن است بوی متعفن نداشته و این بو مهار شود اما بخارات اسیدی حاصل از آن منجر به آلودگی هوا و همچنین پساب های این کارخانجات باعث آلودگی آب های زیرزمینی این شهر شود.

,

احاطه شهر بهار در بین آلاینده های زیست محیطی مسئله ای است که به تدریج و با تسامح مسئولین گذشته شکل گرفته و هم اکنون به شکل میراثی دردسر ساز برای ما به یادگار مانده است، مسئولینی که شاید بومی نبودن آنها و حتی ساکن نبودنشان در شهر و عدم آینده نگری آنها در صدور مجوز تاسیس کارخانجات آلاینده کار را برای ما اینطور سخت و طاقت فرسا کرده است.

,

با چه وسیله ای می توان وجود کارخانه ای که در کرمانشاه مجوز تاسیس نگرفته و بالا سر شهر بهار احداث شده، کارخانه ای که به تعبیر یکی از مقامات گاز بسیار سمی به کار برده شده در بمب های شیمیایی را از خود متصاعد می کند، توجیه کرد.

,

مردم شهر بهار مستحق نفس کشیدن هستند، نباید این حق از آنها گرفته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه