اخبار داغ

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

از اوایل هفته نخست مهر توزیع واکسن آنفلوآنزا انجام می‌شود/ واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های خاص رایگان است

از اوایل هفته نخست مهر توزیع واکسن آنفلوآنزا انجام می‌شود/ واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های خاص رایگان است
سیدحیدر محمدی درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: حدود دو و نیم میلیون دوز واکسن از طریق مراکز بهداشت وزارت بهداشت و درمان و به شرط ارائه کد ملی و تزریق در محل انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهار کرونا و آنفلوآنزا نیازمند تمهیدات ویژه است تا بتوان 6 ماهه دوم سال جاری را به سلامتی طی کرد. هرچند بر اساس نظرات کارشناسان شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند در پیشگیری از کرونا تاثیر داشته باشد. چندی قبل هم مسعود مردانی، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا، درباره تاثیر فصل سرما به افزایش مبتلایان به کرونا و آنفلوآنزا گفته است که در فصل سرما معمولا افراد در یک جمع نشسته و همین مقوله باعث افزایش مبتلایان به کرونا می‌شود. در این شرایط باید از تجمع در یک محیط پرهیز کرد همچنین تهویه هوای خانه به شکل مناسب انجام شود.

حدود دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا توزیع می‌شود

سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره آخرین مراحل توزیع واکسن آنفلوآنزا به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: از اوایل مهر توزیع واکسن آنفلوآنزا انجام می‌شود.

او درباره روند توزیع واکسن افزود: حدود دو و نیم میلیون دوز واکسن از طریق مراکز بهداشت وزارت بهداشت و درمان و به شرط ارائه کد ملی و تزریق در محل ارائه می‌شود. مابقی واکسن‌ها نیز در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: در فاز نخست واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر 6 سال و افراد بالای 65 سال تزریق می‌شود. البته فاز دوم تزریق واکسن با توجه به شرایط اعلام می‌شود.

او درباره هزینه تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: هزینه تزریق این واکسن برای گروه‌های حساس جامعه رایگان است. این واکسن قرار است با قیمت 42 هزار و 500 تومان به فروش برسد.

مشکلات دارو به دلیل تامین ارز

در شرایط کنونی به‌دلیل نبود دارو مبتلایان به ام پی اس، بیماران پیوندی و بیماران خاص در شرایط کنونی برای تامین دارو با مشکلات متعدد مواجه هستند. مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره تامین دارو گفت: مشکلات موجود به‌دلیل عدم تامین ارز است. این مشکل فقط با تامین ارز از سوی بانک مرکزی برطرف می‌شود. بانک مرکزی نیز از ارز برخوردار نیست.

او درباره زمان برطرف‌سازی مشکلات تامین دارو برای بیماران خاص افزود: برای تامین ارز نمی‌توان زمان خاصی را در نظر گرفت بلکه بانک مرکزی باید به تامین ارز بپردازد. احتمالا ارز در دسترس بانک نیست.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, حدود دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا توزیع می‌شود, حدود دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا توزیع می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مشکلات دارو به دلیل تامین ارز, مشکلات دارو به دلیل تامین ارز,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه