اخبار داغ

وقتی آلمانی‌ها به رویکردهای استعماری‌ اسلامشان بازمی‌گردند!

عدم آگاهی کوتوله‌های سیاسی از پیامدهای مداخلات سیاسی/ مبانی فقهی و قانونی مبنای صدور احکام در جمهوری اسلامی است

عدم آگاهی کوتوله‌های سیاسی از پیامدهای مداخلات سیاسی/ مبانی فقهی و قانونی مبنای صدور احکام در جمهوری اسلامی است
در پی اجرای حکم قصاص نوید افکاری متهم به قتل، برخی کشورهای اروپایی در این خصوص اظهار نظر کردند. این رویکرد ناشی از این است که غربی ها از عواقب و پیامدهای منفی مداخلات آگاه نیستند و دست به اقدامات قرون وسطایی می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در پی اجرای حکم قصاص نوید افکاری متهم به قتل در سال 97  که بر اساس فرآیند حقوقی و قضایی صورت گرفت، بار دیگر شاهد موضع گیری های متعدد از سوی برخی از کشورهای اروپایی بودیم. حساب تویئتری سفارت آلمان در ایران در پیامی اینگونه نوشت: عمیقا از اعدام نوید افکاری در ایران متحیر شدیم و پذیرفتنی نیست که برای خاموش کردن صداهای مخالف، قوانین اساسی حقوقی نادیده گرفته شوند. دو برادر نوید هنوز در زندان هستند و اکنون به همبستگی ما نیاز دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

پس از انتشار این پیام سفیر آلمان در ایران توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه اقدام خارج از عرف دیپلماتیک سفارت آلمان در تهران را به منزله دخالت در امور داخلی کشورمان دانسته و به شدت محکوم کرد. مدیر کل اروپا همچنین تصریح کرد که مداخله در قوانین و مقررات و رویه‌های قضایی مستقل جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نیست و از سفارت آلمان انتظار می‌رود حد و حدود وظایف دیپلماتیک خود را شناخته و پا از آن فراتر نگذارد.

,

آنچه که مسلم است تمامی احکام صادره در مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی اسلامی صورت می گیرد.

,

قصاص در فقه اسلامی مبنای قانونی و فقهی دارد

, قصاص در فقه اسلامی مبنای قانونی و فقهی دارد, قصاص در فقه اسلامی مبنای قانونی و فقهی دارد,

حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص مبانی اسلامی قصاص گفت: تمامی احکامی که در محاکم جمهوری اسلامی ایران صادر و اجرا می شود بر مبنای قانون و شرع است و قضات بدون داشتن یک ماده قانونی مجاز نیستند که حکم اعدامی را صادر کنند.

,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان ادامه داد: حال این اعدام می تواند به صورت قصاص باشد؛ یعنی اگر فردی، دیگری را به عمد به قتل برساند، اولیا دم مقتول این حق را دارند که شرعا این فرد را قصاص کنند و از سوی دیگر آنان می توانند از حق خود بگذرند و دیه ای را بر اساس توافق و تراضی طرفین ولو بیشتر از دیه ای که فقه مقرر کرده است، دریافت کنند.

,

وی با بیان اینکه اولیا دم مقتول می توانند فرد مذکور را ببخشند به این معنی که نه دیه دریافت کنند و نه قصاص انجام شود، ابراز کرد: در قرآن کریم در خصوص قصاص آمده “حیات‌ جامعه‌ در گرو حکم‌ قصاص‌ فرد است” و اگر کسی یکی از بستگان شما، را عمدا به قتل رساند اگر قصاص کردید دیگران جرأت پیدا نمی کنند مورد مشابه آن را انجام دهند؛ بنابراین باید یک قانون باز دارنده برای ارتباط اجتماعی و رعایت حق الناس وجود داشته باشد.

,

رئیس سابق دادگستری استان کرمان با تأکید بر اینکه اعدام در فقه اسلامی مبنای کاملا قانونی دارد، ادامه داد: در قانون و مجازات اسلامی محاربه، قتل عمد، سرقت در صورتی که برای چهارمین بار صورت بگیرد و تجاوز به عنف، مجازات اعدام دارد و آنهایی که جو سازی می کنند، دلیل بر بی اطلاعی آنها از قانون و مسائل حقوقی است و آنها گمان می کنند که قاضی بر اساس خواسته خود حکم می دهد در صورتی که اگر آنها اطلاعاتی داشتند، این کار را انجام نمی دادند.

,

حجت الاسلام و المسلمین توکلی در پایان خاطر نشان کرد: احکام قصاص که در نظام جمهوری اسلامی صادر و اجرا می شود تماما مبنای فقهی و قانونی دارد و تا مستندات کافی نباشد هیچ اعدامی اجرا نمی شود.

,

عدم آگاهی کوتوله های سیاسی از پیامدهای مداخلات سیاسی

, عدم آگاهی کوتوله های سیاسی از پیامدهای مداخلات سیاسی, عدم آگاهی کوتوله های سیاسی از پیامدهای مداخلات سیاسی,

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه اقدام سفارت آلمان در اعتراض به قصاص نوید افکاری ناشی از دو مسئله است، گفت: یک مسئله این است که آلمانی ها همواره در درک شرایط سیاسی ضعیف بوده اند و از این بُعد معروف هستند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر چه این دولت در عرصه اقتصادی غول هستند اما در عرصه سیاسی کوتوله ای بیش نیستند و این جمله بارها در مورد آلمانی ها به کار برده شده است.

,

وی بیان کرد: آنها درک نمی کنند زمانی که در امور یک کشور اسلامی که بین ملت های اسلامی محبوبیت زیادی دارد، مداخله می کنند چه تأثیراتی بر آلمان و روابط آینده این کشور با منطقه غرب آسیا می گذارد.

,

قنادباشی افزود: بنابراین چون آلمانی ها از عواقب و پیامدهای منفی مداخلات آگاه نیستند، دست به اقدامات قرون گذشته استعماری می زنند؛ در حالی که امروزه شرایط جهانی به طور کلی عوض و شرایط منطقه غرب آسیا تغییر پیدا کرده است و ملت ها به دلیل آگاهی، مداخله کشورهای اروپایی را نسبت به کشورهای دیگر تحمل نمی کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: عامل دیگری که موجب مداخلات آلمان می شود، فضا سازی هایی است که دیگر کشورها به وجود می آورند و اینگونه وانمود می کنند که شرایط به نفع آنها و غربی ها تغییر پیدا کند و بیان کنند که کشورهای اسلامی در موضع ضعف هستند.

,

اطلاعات سفارتخانه های اروپایی باید عاری از تبلیغات صهیونیستی باشد/ مداخله آلمانی ها در امور قضایی ایران تنفرانگیز است

, اطلاعات سفارتخانه های اروپایی باید عاری از تبلیغات صهیونیستی باشد/ مداخله آلمانی ها در امور قضایی ایران تنفرانگیز است , اطلاعات سفارتخانه های اروپایی باید عاری از تبلیغات صهیونیستی باشد/ مداخله آلمانی ها در امور قضایی ایران تنفرانگیز است,

وی عنوان کرد: کشورهای اروپایی تحت تأثیر جوسازی رسانه های صهیونیستی فریب می خورند به این دلیل که آنان خواستار هستند که با جریان قوی تر هم سو باشند و در سطح جریان های ضعیف قرار نگیرند و بنابراین در امور کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی مداخله می کنند و این مسئله بسیار عجیب است

,

قنادباشی ابراز کرد: اطلاعات سفارتخانه های اروپایی باید عاری از تأثیر پذیری از تبلیغات صهیونیستی باشد و باید تحقیقاتی را که انجام می دهند با واقعیت های موجود جهان امروز برابر باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر  اینکه امروزه شاهد افول جدی غرب هستیم، گفت: اینگونه مداخلات موجب می شود که آنها در باتلاقی که خود آفریده اند فرو روند.

,

وی ادامه داد: مداخله در امور قضایی یک کشور به معنای اهانت به آن کشور است؛ چرا که امور قضایی کشور مربوط به قوانینی است که مردم آن کشور آنها پذیرفته اند؛ زیرا امور قضایی مدل عقیدتی و نزدیک ترین وابستگی مفهومی را با ایدئولوژی و اعتقادات مردم یک کشور دارد.

,

قنادباشی افزود: مداخله در امور قضایی در مقایسه با مداخله در امور اقتصادی و سیاسی، اقدامی بسیار زشت، تنفرانگیز و گستاخانه است؛ بنابراین اروپاییان باید هوشیار باشند که امور قضایی ما مبتنی بر فرهنگ اسلامی ما است و در این امور مداخله و از افراد جنایتکار دفاع نکنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آلمانی ها در برخی از جنایاتی که علیه ملت ما رخ داده است سابقه بسیار زشتی از خود برجای گذاشته اند به عنوان مثال در اختیار قرار دادن سلاح شیمیایی به صدام برای کشتار ملت ایران که این مسئله لکه ننگی بر چرونده آلمان است.

,

وی با اشاره به همکاری پنهان آلمان به منظور تقویت داعش خاطر نشان کرد: با این سوابق ننگین که در امور ایران مداخله کرده اند؛ دفاع از یک جنایتکار که حیاتش موجب ناامنی می شود و رهایی از اعدام او سبب تشویق دیگر جنایتکاران می شود، اقدامی بسیار زشت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه