اخبار داغ

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛

نوسان در بازار داخلی مواد اولیه حاصل اتخاذ سیاست افزایش صادرات/ ورود ناشیانه به حوزه صنعت، مانع رقابت در بازار می‌شود

نوسان در بازار داخلی مواد اولیه حاصل اتخاذ سیاست افزایش صادرات/ ورود ناشیانه به حوزه صنعت، مانع رقابت در بازار می‌شود
رضا حسینی قطب‌آبادی گفت: برخی سیاست‌های کلان کشور برای عبور از تحریم‌ها اتخاذ شده و همه ما تابع آن ها هستیم، اما افزایش صادرات و خالی ماندن دست تولیدکنندگان تصمیم درستی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، این روزها واحدهای تولیدی بسیاری هستند که در مقابله با جنگ اقتصادی، تامین مواد اولیه آن ها را از پای درآورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اما این عدم توانایی تامین مواد اولیه نه به واسطه تحریم ها و محدودیت بازار های خارجی بلکه در بازارهای داخلی ایجاد شده حال آنکه بسیاری از تولیدکنندگان فولاد و مس علت افزیش قیمت ها را کمبود ورق در بازار داخلی عنوان می کنند.

,

این در حالی است که ورق به مقدار کافی تولید شده اما بخش اعظم آن صادر می شود، اتخاذ این سیاست بازار داخلی را با مشکل مواجه کرده و بسیاری از تولیدکنندگان متضرر از وضعیت موجود در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

,

نوسان قیمت مواد اولیه، فرآیند تولید را مختل کرده است

, نوسان قیمت مواد اولیه، فرآیند تولید را مختل کرده است, نوسان قیمت مواد اولیه، فرآیند تولید را مختل کرده است,

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده مردم شهربابک در مجلس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: می دانیم که تولیدکنندگان داخلی با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند، علاوه بر کمبود این مواد، نوسان قیمت ها باعث شده تا فرآیند تولید با مشکل مواجه شود.

,

وی افزود: خرید و فروش مواد اولیه معمولا در قالب بازار سرمایه خرید و فروش می شود و تولیدکنندگان برای خرید مواد اولیه به عنوان مثال ورق های مسی، تنها می توانند از بازار بورس استفاده کرده و مراجعه حضوری وجود ندارد.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد: در عین حال شرکت های خصوصی زیر مجموعه شرکت ملی مس ایران در حال فعالیت هستند که مواد اولیه خود را خارج از بازار بورس به فروش می رسانند.

,

رضا حسینی قطب آبادی بیان کرد: برای سامان بخشیدن به اقتصاد در ابتدا باید بازار داخلی، تولیدکنندگان و زیربناهای داخلی در عرصه صنعتی تقویت شوند و در مرحله بعد به صادرات رونق بخشید.

,

نوسان در بازار داخلی مواد اولیه حاصل اتخاذ سیاست افزایش صادرات

, نوسان در بازار داخلی مواد اولیه حاصل اتخاذ سیاست افزایش صادرات, نوسان در بازار داخلی مواد اولیه حاصل اتخاذ سیاست افزایش صادرات,

وی یادآور شد: در شرایط کنونی ما باید روی پای خود ایستاده و خود کفا باشیم، بنا بر دستور مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و توجه به تولیدات داخلی در اولویت امور قرار گیرد و جزء برنامه های دولت هستند و باید انجام شوند.

,

عضو ناظر شورای عالی معادن استان کرمان در ارتباط با افزایش صادرات برای افزایش ارزآوری به کشور، تصریح کرد: برخی سیاست های کلان کشور برای عبور از تحریم ها اتخاذ شده و همه ما تابع آن ها هستیم، اما افزایش صادرات و خالی ماندن دست تولیدکنندگان تصمیم درستی نیست.

,

رضا حسینی قطب آبادی عنوان کرد: چرا که اولویت تولید داخل است و صادرات در گام بعدی قرار دارد، و تولیدکنندگان پیگیر مطالبات خود باشند.

,

ورود ناشیانه به حوزه صنعت، مانع رقابت تولیدکننده در بازار می شود

, ورود ناشیانه به حوزه صنعت، مانع رقابت تولیدکننده در بازار می شود, ورود ناشیانه به حوزه صنعت، مانع رقابت تولیدکننده در بازار می شود,

وی ادامه داد: در برخورد با مشکلات اقتصادی چندین واقعیت باید بیان شوند، تولیدکنندگان و استفاده کنندگان واقعی در گام نخست باید شناسایی شوند، گاهی افراد اقدام به راه اندازی صنایعی می کنند که هیچ تخصصی در آن ندارند و در رقابت با بازار جا مانده و ورشکسته می شود.

,

نماینده مردم شهربابک در مجلس ابراز کرد: در این گام باید کارها به دست افرادی سپرده شود که از تخصص کافی برخوردار بوده و توانایی مدیریت شرایط را دارند.

,

رضا حسینی قطب آبادی اذعان کرد: در سال های گذشته تغییر و تحولات مدیریتی فراوانی داشتیم و همین امر سبب وارد آمدن ضربات سهمگینی به پیکره کشور شده است.

,

وی افزود: رانت هایی که در برخی حوزه های خاص ایجاد می شود و همچنان ادامه دارد، افراد خاصی بر منابع کشور سیطره پیدا کرده و همین تیعیض ایجاد شده افزایش قیمت های غیر عاقلانه را به دنبال دارد.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: برای برخورد با این افراد همه دستگاه ها باید وارد میدان شوند و در نهایت قوه قضائیه با جدیت مساله را پیگیری کند.

,

رضا حسینی قطب آبادی بیان کرد: در برخی موارد لازم است که همه دستگاه ها پیگیر تخلفات باشند، این واقعیت تلخ وجود دارد که کار مشکل و زمان بری است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه