اخبار داغ

مطالبه مجلس رفع حصر مجازی ایران است/ کاپیتولاسیون مجازی و دوقطبی‌ گفتمانی؛ ۲ خط جریان تحریف

مطالبه مجلس رفع حصر مجازی ایران است/ کاپیتولاسیون مجازی و دوقطبی‌ گفتمانی؛ ۲ خط جریان تحریف
درست ۲ هفته پس از انتشار جزئیات پیش‌نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و حملات متعدد به آن از سوی جریان تحریف شاهد یک اقدام بسیار عجیب از سوی این جریان بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک درست ۲ هفته پس از انتشار جزئیات پیش‌نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و حملات متعدد به آن از سوی جریان تحریف شاهد یک اقدام بسیار عجیب از سوی این جریان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

معصومه نصیری٬کارشناس رسانه گفت:  در وضعیت " اشغال مجازی "، جامعه چاره‌ای جز فعالیت در زمین استقراضی ندارد و ناگزیر است به قوانین و دستورات حاکمیتی بیگانه تن بدهد و به پذیرش محدود و موقتی برخی خواسته‌ها پس از مدت‌ها چانه‌زنی دل‌خوش کند.

,

معصومه نصیری با اشاه به اینکه روند مذکور فاجعه‌ای است که هم اکنون کاربران ایرانی و کشور با آن مواجه هستند و حال که مجلس در قالب طرحی به‌دنبال پایان این اشغال مجازی است، عده‌ای با طرحی انحرافی درصدد مقاومت در برابر این رفع‌حصر مجازی ایران هستند.

, .,

این کارشناس گفت: آیا سایر کشورهای توسعه یافته نیز چنین می‌کنند؟ آیا دولت آلمان، انگلیس یا آمریکا و چین و روسیه اجازه می‌دهند قوانین و ارزش‌های حاکمیتی آنها توسط بیگانه یا دشمن در بستر جدید نقض شود؟ یا به‌راحتی همه داشته‌های کشورشان در دست خارجی‌ها، آن‌هم از نوع دشمن‌ش باشد؟

,

نصیری تصریح کرد: آیا مدعیان عضویت در باشگاه حاکمان سایبری جهان و مدیریت بر اینترنت در برابر مقاومت آمریکا برای حکمرانی بر جهان سایبر تسلیم شدند و با دست‌های بالا رفته اعلام کردند: ما نمی‌توانیم؟ اگر این گونه فکر می‌کنید نگاهی به رفتار اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورهای جهان بعد از ماجرای اسنودن بیندازید و سر را از زیر برف در بیاورید.

, . ,

وی ادامه داد: این "تغییرات مهم" را هیچ حکومتی با اتکا به عناوینی همچون «عدم مقاومت در برابر فناوری» یا «اتمام دوران کنترل فضای سایبر» و... توجیه نمی‌کند؛ که اگر چنین کند، باید در عقلانیت آن تردید کرد.

, .,

این کارشناس خاطر نشان کرد: جنابان نویسندگان سیستمی! طرح "حمایت از توسعه و رقابت‌پذیری پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات"... مواظب باشید نامتان را در تاریخ کشور به عنوان خائن درج نکنند.

, .,

نصیری در خاتمه گفت: به‌راستی که این ضرب‌المثل آفریقایی درست است که «اگر در میان شما دشمن نباشد، دشمن بیرون به شما آسیبی نمی‌زند.»

,
, ,

کارشناس رسانه دیگر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: درست ۲ هفته پس از انتشار جزئیات پیش‌نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و حملات متعدد به آن از سوی جریان تحریف شاهد یک اقدام بسیار عجیب از سوی این جریان بودیم.

, تیتریک, .,

سیده حلما موسوی ادامه داد: طرحی را این جریان به یکی از نمایندگان مجلس دادند که سراسر اشکال بود، عده ای دیگر هم نخوانده این طرح ضد ایرانی را امضا کردند.

, . ,

این کارشناس تصریح کرد: این طرح منجر به تقویت فضای بی‌بندوبار و رهای اینترنت و سرویس‌هایش داخل کشور می‌شود اما خوشبختانه تا این‌جای کار با هوشیاری جریان مومن انقلابی در مجلس ناکام مانده است.

, .,

موسوی گفت: جالب این‌جاست که برخلاف تمام کشورهای پیشرفته، جریانی ارتزاق‌کننده از بیت‌المال بشینند ساعت‌ها فکر کنند که چطور کشور خودش را دو دستی در این عصر جنگ اطلاعاتی تقدیم دشمن‌ش کند، واقعاً نظیر ندارد.

, .,

وی افزود: باید هوشیار باشیم، جریان تحریف یک روز با بهانه مذاکره و روز دیگر با ایجاد دوقطبی‌های گفتمانی با موضوع فضای مجازی دنبال زدن یکی از شعارهای اصلی ایران اسلامی که استقلال آن است، می‌باشد.

, .,

این کارشناس در خاتمه خاطر نشان کرد: طرح مدنظر را بهتر است "طرح مصونیت قضایی شبکه‌های اجتماعی خارجی" بنامیم؛ چرا که دنبال ایجاد کاپیتولاسیون مجازی به معنای واقعی در کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه