اخبار داغ

یادداشت/

یزدی ها در حسرت اربعین؛ جناب مسئول در فکر جشنوار!

یزدی ها در حسرت اربعین؛ جناب مسئول در فکر جشنوار!
درست در زمانی که مردم حسرت سفر اربعین را هم باید به جان بخرند مسئول محترم هم برای برگزاری جشنواره انار احساس تکلیف می کند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، در قرون مختلف زندگی بشر تحولات بسیاری را تجربه کرده است و زمانه و جهان پیرامون ما گاهی به کندی و گاهی با شتاب سرسام آوری دائما در حال تغییر و تحول است به ویژه در عصر حاضر که دنیای دیجیتال هم به تحولات بشر سرعت عجیبی بخشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما یک اتفاق در چند ماه اخیر باعث شد دنیا حتی فراتر از انچه تصور می شد تغییر کند، اتفاقی حتی سریع تر از دنیای دیجیتال!  و آن هم شیوع ویروس کرونا است.

,

این ویروس که در دنیای بشر جا خوش کرده است تمام معادلات بشر این کره خاکی را به هم زد و باعث شد دیگر جهان از مسیری که سال ها طی کرده بود خارج شود و گونه ای دیگر حیات خود را ادامه دهد.

,

شیوع این ویروس در کشور ما با توجه به فرهنگ، مذهب و آداب و رسوم مختلف، از اواخر سال گذشته مردم ایران را با چالش های زیادی روبرو کرد از عید نوروز گرفته تا مناسب های مذهبی مانند ماه مبارک رمضان و ماه محرم!

,

استان یزد که هر ساله در ما محرم شور حسینی به خود می گیرد و حسینیه ایرانش لقب داده اند هم نتوانست محرم امسال مانند سال های گذشته صحنه تمام نمای عزاداری باشد اما انچه هدف و نهایت این نوشتار است جنجال آفرینی هایی است که برخی برای بر زمین ماندن بیرق اعزای سیدالشهدا علیه السلام به بهانه قرمز بودن وضعیت کرونایی یزد بوجود اوردند.

,

با شروع ماه محرم، علیرغم اینکه همه هیئت های محلی، میزبانی و حرکت های محله به محله را تعطیل کرده اند و بجز چند هیئت که با رعایت کامل پروتکل ها و فاصله اجتماعی اقدام به برگزاری مراسم ان هم بصورت محدود کردند تقریبا همه هیئت های یزد تعطیل شدند.

,

از ابتدای محرم جنجال افرینی ها در فضای مجازی و ایجاد هجمه رسانه ای به مراسمات عزاداری از یک سو و برخوردها و رفتارهای ناشایست برخی دستگاه های متولی با مسئولین هیئات از سوی دیگر این موضوع را میرساند که اگر در آینده وضعیت کرونای یزد بدتر شد مقصر هیئت ها هستند و عزاداری سیدالشهدا علیه السلام!

,

خوب، خوشبختانه دهه اول محرم تمام شد؛ و تا به امروز بیش از 14 روز که دوره کمون ویورس کروناست گذشته است، نه تنها وضع بدتر نشد که حتی در یزد شیوع این ویروس به وضعیت پایداری رسیده است! اما همه مطلب این نیست.

,

با دستور روحانی به عنوان رییس ستاد ملی کرونا، مقرر شد با بازگشایی مدارس، همه دانش آموزان در همه مناطق به مدرسه بروند و سر کلاس درس حاضر شوند! مدارسی که از کودک خردسال 7 ساله گرفته تا نوجوانی که کنترل و آموزش ان ها برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل ها بهداشتی بسیار مشکل است.

,

و نکته جالب تر اینکه وضعیت قرمز استان ها، سریعا به وضعیت زرد تغییر پیدا کرد و همه جا گل و بلبل شد! نه اینکه فکر کنیم در مدارس کسی کرونا نمی گیرد نه آموزش و حضور دانش آموز در مدرسه مهم است! ولو اینکه چند دانش اموز هم بخاطر مدرسه جان خودشان را از دست بدهند!

,

دیگر محرم دارد رخت برمی بندد و وضعیت هم که زرد است، مردم هم مدت زمان طولانی است که شمال و ییلاق و تفریح نرفته اند، باید کاری برایشان کرد! خوب چه راهی بهتر از برگزاری جشنواره ان هم از نوع انارش!

,

فاطمی رییس میراث فرهنگی یزد که از ارادتمندی به دولت محترم چیزی کم ندارد، مسیر مسئولان بالادستی خود را پیش گرفته و می خواهد اگر ستاد کرونا اجازه داد جشنواره انار را برگزار کند! واقعا عجیب!

,

عملا دم زدن از جشنواره انار اگر مجوزی هم از ستاد استانی کرونا دریافت نکند و برگزار هم نشود، با این دیدگاه تشت رسوایی عده ای از بام انداخته و پشت پرده برخی اتفاقات و رفتارهایی که در دهه اول محرم بر علیه هیئت های مذهبی صورت گرفت بر ملا می کند.

,

جنابان مسئول! هر چند خیلی وقت است حنای دولت تدبیر و امید! برای مردم رنگی ندارد اما رفتار دوگانه شما نسبت به کرونا ان هم در فاصله چند روز فارغ از همه تفکراتی که در سر می پروانید یک نتیجه بیشتر ندارد وان هم بازی با جان مردم است!

,

درست در زمانی که مردم حسرت سفر اربعین را هم باید به جان بخرند، مادری باید کودک خود را با هزار اضطراب و دلهره راهی مدرسه کند و مسئول محترم هم برای برگزاری جشنواره انار یعنی فراخوان و دعوت مردم سراسر کشور برای تجمع در یک مکان محدود! احساس تکلیف می کند که این تناقض در رفتار مسئولان یزد صبر و شکیبایی مردم را برنمی تابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه