اخبار داغ

نتانیاهو: فلسطینی‌ها نمی‌توانند توافق‌های صلح را خنثی کنند

نتانیاهو: فلسطینی‌ها نمی‌توانند توافق‌های صلح را خنثی کنند
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه گروه‌های مقاومت فلسطینی با عملیات دیشب قصد داشتند توافقنامه‌های سازش امارات و بحرین را خنثی کنند، تهدید کرد به هر کسی که به اسرائیل آسیب بزند، حمله می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) مدعی شد فلسطینی‌ها نمی‌توانند سازش با امارات و بحرین را خنثی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نتانیاهو در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از ترک واشنگتن به سمت فلسطین اشغالی، گفت: «ما در حال پایان دادن به سفری تاریخی به واشنگتن هستیم، جایی که اسنادی را برای برقراری دو توافق صلح با دو کشوری عربی امضا کردیم».
,
 
,
وی با ادعای اینکه صهیونیست‌ها به زودی از عواید این دو توافق سازش بهره‌مند می‌شوند، ادعا کرد: «اما ثمرات آن تا نسل‌ها باقی می‌ماند. هرکسی که در این مراسم بود، فهمید که به تغییر استراتژیکی در منافع اسرائیل و منافع صلح رسیده‌ایم».
,
 
,
به نوشته سخنگوی نخست‌وزیری اسرائیل، نتانیاهو درباره دستورکار خود بعد از بازگشت به فلسطین اشغالی اظهار داشت: «اولین چیز، مبارزه با ویروس کرونا است. دوم، مبارزه با تروریسم و سوم، توسعه دایره صلح است».
,
 
,
وی ضمن اشاره به تبادل آتش شامگاه گذشته بین ارتش رژیم صهیونیستی و نوار غزه، افزود: «من تعجب نمی‌کنم که تروریست‌های فلسطینی، همزمان با مراسم تاریخی [امضای توافق‌های سازش] به سمت اسرائیل شلیک کردند. آنها می‌خواهند صلح را خنثی کنند اما موفق نخواهند شد»
,
 
,
نتانیاهو همچنین تهدید کرد: «ما به کسانی که می‌خواهند به ما صدمه بزنند، حمله می‌کنیم و به صلح می‌رسیم».
,
 
,
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز (به وقت محلی) با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده و گفت: «من عمیقا از تلاش‌های رئیس‌جمهور [آمریکا] و تلاش‌های شما و دولت‌تان برای آرمان صلح قدردانی می‌کنم. این جهان ما را تغییر می‌دهد».
,
 
,
وی همچنین اضافه کرد: «برای ۲۶ سال هیچ اتفاقی نیافتاد تا اینکه این رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ)  و این دولت، شما و همکارانتان روی کار آمدید و قوانین را تغییر دادید».
,
 
,
شامگاه گذشته بود که نتانیاهو طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.
,
 
,
«یائیر لاپید» رئیس فراکسیون احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) می‌گوید برخلاف توافقات بحرین و امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، اما کابینه کنونی تل‌آویو قصدی برای مذاکره با فلسطینی‌ها جهت سازش ندارد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه