اخبار داغ

رییس اداره آب و فاضلاب لردگان:

مشکل آب شرب روستاهای "شیرانی و "خاردان" برطرف شد/ صدور مجوز حفر یک حلقه چاه در این دو روستا

مشکل آب شرب روستاهای "شیرانی و "خاردان" برطرف شد/ صدور مجوز حفر یک حلقه چاه در این دو روستا
رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان لردگان گفت: با مدیریت و حفر چاه جدید مشکل آب شرب روستاهای الحاقی "شیرانی و "خاردان" برطرف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ علی خدابخشی با اعلام خبر بر طرف شدن مشکل آب شرب روستاهای "شیرانی و "خاردان" از توابع شهرستان لردگان گفت: میزان دبی آب مصرفی روزانه شهر لردگان ۱۵۶لیتر در ثانیه است.

وی  اظهار داشت: این میزان آب شرب از هشت حلقه چاه عمیق و ۵۰ لیتر در ثانیه نیز از چشمه "برم" تامین می‌شود.

خدابخشی با اشاره به افت فشار آب در فصل گرم سال در روستاهای الحاقی با جمعیت حدود ۹ هزار نفری ،تصریح کرد: با دریافت مجوز حفر چاه جدید در محدوده این روستاها با دبی آب ۲۰ لیتر در ثانیه، مشکل افت فشار آب این مناطق مسکونی تا پنج سال آینده برطرف شد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری لردگان، شیوع ویروس کرونا و استفاده از کولر آبی را علت اصلی بالارفتن مصرف آب شرب شهری لردگان در بهار و تابستان امسال عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی در خصوص مدیریت مصرف آب و خنک شدن هوای منطقه ، تاثیر مستقیم در مصرف حجم آب لردگان داشته است. 

خدابخشی، با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهر لردگان در نیمه نخست امسال با اعتباری افزون بر ۳۸۰ میلیارد ریال گفت: این طرح از سال ۱۳۸۴ در ۲ بخش ساخت تاسیسات تصفیه‌خانه و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب آغاز شد و هم‌اکنون جمعیت ۴۴ هزار نفری در شهر لردگان و روستاهای اطراف آن را پوشش می‌دهد.

وی افزود: این طرح در این زمینی به مساحت ۲.۷ هکتار احداث با ۹۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرع جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده است.

خدابخشی تاکید کرد:این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با روش لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر به همراه اجرای خطوط انتقال به طول ۲.۱ کیلومتر در مدار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و پیش‌بینی یک مدل سه هزار متر مکعبی نیز در آینده در این طرح ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه