اخبار داغ

از دیار فهمیده؛

وقتی فرمانده کرجی پرچم ایران را بر قله مندلی عراق به اهتزار درآورد/شهیدی که با خط عملیات ۴ کیلومتری به دشمن پاتک زد

وقتی فرمانده کرجی پرچم ایران را بر قله مندلی عراق به اهتزار درآورد/شهیدی که با خط عملیات ۴ کیلومتری به دشمن پاتک زد
شهید غلامرضا شاپور در سوسنگرد همراه با سردار شهید دکترچمران و با سمت فرماندهی گروهان انجام وظیفه می کرد. همراه با ۱۴ نفر یک خط عملیاتی ۴ کیلومتری به وجود آورد و در مقابل پاتک شدید دشمن مقاومت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، شهید غلامرضا شاپور به تاریخ پانزدهم شهریورماه ۱۳۴۰ه ش. در محله ماهدشت (مردآباد) کرج و در خانواده ای متدین و نسبتا پرجمعیت با شش برادر و یک خواهر دیده به جهان گشود.

نام پدر گرانقدرش امامعلی و نام مادر محترمه اش فاطمه نصیری می باشد. او فرزند اول خانواده به شمار می آمد. دوران کودکی خود را در بدترین و فاسدترین دوران تاریخی ایران یعنی دوران حکومت پهلوی آنهم در محرومیتی شدید گذراند.

هفت ساله بود که برای تحصیل علم به دبستان پهلوی ماهدشت پای نهاد. سپس به مدرسه راهنمایی بابک ماهدشت و بعد از آن وارد دبیرستان دهخدای کرج گردید و تحصیلات خود را در رشته تجربی ادامه داد.

از همان زمان که خود را شناخت و به ظلم و ستم طاغوتی نسبت به مردم مظلوم ایران زمین پی برد دیگر نتوانست نظاره گر آن همه بیداد باشد زیرا او شیعه امام علی(ع) بود و نمی توانست خود را نسبت به شرایط کشور و مردم بی تفاوت جلوه دهد.

با تعدادی از برادران دیگر در سطح شهر دست به پخش اعلامیه و نوارهای حضرت امام (ره) زد و در همین ایام بود که فعالیت های خود را در گروه فدائیان اسلام آغاز کرد.

با پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج درآمد. هنوز درس را به اتمام نرسانده بود که به دنبال غائله کردستان وارد جبهه های کردستان گردید و در کنار شهیدان بروجردی و حسن راست روش» و تنی چند از برادران دیگر به مبارزه با ضد انقلابیون پرداخت.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، عمر خود را قریب کسال در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذراند. در عملیاتهایی چون «تپه الله اکبر- کله قندی- قصر شیرین - محرم - عملیات طریق القدس (فتح بستان) - فتح المبین - بیت۔ المقدس - رمضان - زین العابدین - مسلم بن عقیل - والفجر مقدماتی شرکت می کند و از خود شجاعتهای فراوانی به عرصه نمایش می گذارد به نحوی که مورد ستایش دوستان و همرزمان دیگر قرار می گیرد.

در جبهه گیلانغرب فرماندهی گروهان را به عهده می گیرد، خود شخصا برای تأمین و تهیه مهمات از گروهان جدا می شود، پس از جدا شدنش از گروهان درمی یابد که همرزمانش توسط نیروهای بعثی به محاصره درآمده اند، بلافاصله خود را به نیروهای خودی می رساند و با تدبیر و شجاعت خاصی، نیروها را از محاصره دشمن در می آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
در سوسنگرد آن زمان که در کنار سردار شهید دکترچمران با سمت فرماندهی گروهان انجام وظیفه می کرد.  همراه با ۱۴ نفر یک خط عملیاتی ۴ کیلومتری به وجود آورد و در مقابل پاتک شدید دشمن مقاومت کرده و دشمن را در این ناحیه متحمل شکست سختی می کند.

در عملیات مسلم بن عقیل، با تعدادی از برادران همرزم که منطقه عملیاتی را فتح کرده بودند، پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله های شهر مندلی عراق به اهتزاز درآورد.

در عملیات طریق القدس (فتح بستان)، فرماندهی یکی از روهانهای تیپ عاشورا، را به عهده می گیرد و از خود دلاوری های فراوانی بر جای می گذارد و در کنار سردارانی چون سدا شهید آقا «مهدی شرع پسند» و سردار شهید، «حاج یدالله کلهر» با تمام وجود از مرزهای اسلامی کشورمان به دفاع می پردازد.

 غلامرضا بعد از شرکت در این عملیاتها، در عملیاتهایی چون فتح المبین - بیت المقدس - رمضان - محرم - زین العابدین با مسئولیت معاون گردان حضور فعال در جبهه های نبرد پیدا می کند و در والفجر مقدماتی، با تمام شجاعت در کنار سردار شهید، «حسینعلی علی یاری نسب» باسمت معاونت شرکت می جوید و پس از شهادت «حسینعلی یاری نسب»، فرماندهی گردان را عهده دار می شود.

در این عملیات که تعدادی از نیروهای سودانی، یمنی و چند کشور دیگر نیز در بین عراقی ها بودند، نیروهای گردان به محاصره می افتند، در همین عملیات بود که غلامرضا از ناحیه پیشانی زخمی می شود. با تمام وجود و با تلاش فراوان در زیر آتش سنگین دشمن، جهت عقب نشینی معبری پیدا می کند و نیروهای گردان را نجات می دهد.

در عملیات والفجر، با سمت فرماندهی گردان وارد عملیات می شود. درگیری سخت و سنگینی مابین نیروهای ایرانی و عراقی اتفاق می افتد.

فرمانده تیپ، سردار بزرگوار آقا «مهدی شرع اپسند»، شخصا وارد صحنه جنگ می شود و بعد از فتح چندین ۷ کیلومتر از خاک کشور عزیزمان مجروح می گردد. در این هنگام غلامرضا شاپور، ایشان را بر پشتش می بندد و سینه خیز ایشان را از زیر آتش شدید نجات می دهد. در حین انتقال آقا مهدی، خود نیز از ناحیه پا مورد اصابت ترکش خمپاره قرار می گیرد.

آقامهدی را به عقب باز می گرداند، چفیه ای را بر پای خود می بندد و مجددا در حالیکه خونریزی شدیدی داشته به خط می زند. در همین زمان معشوق، عاشق خویش را به نزد خود فرا می خواند، آری سردار شهید ایران زمین در والفجرا به تاریخ ۱۳۶۲/ ۱ / ۲۳ ه ش. پس از اینکه از خود رشادت های فراوانی نشان میدهد به درجه رفیع شهادت نائل می گردد.

 پیکر پاک و مطهر سردار شهید اغلامرضاشاپور را در بی بی سکینه(ع) ماهدشت به خاک سپردند. همچنین پدر بزرگوار ایشان امامعلی شاپور نیز به تاریخ ۱۳۸۱ / ۱۲ / ۱۷ ه ش. دار فانی را وداع کرده و خود را به فرزند دلاورش رسانیده است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه