اخبار داغ

مدیرکل بنیاد نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی موزه دفاع مقدس مشهد

پیشرفت ۴۰ درصدی موزه دفاع مقدس مشهد
سردار یوسفعلی‌زاده گفت: تا امروز مبلغ ۲۴ میلیارد برای ساخت موزه دفاع مقدس مشهد هزینه شده است و در واقع ۴۰ درصد این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ساخته شده و برای ۶۰ درصد مابقی در انتظار تأمین اعتبارات هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس امروز به عنوان فراز مهم دینی، انقلابی و ارزشمند به خاطر ایستداگی امت انقلابی و پایمردی امام(ره) و رهبری در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام جمهوری ایران ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: امت اسلامی و مستضعفان عالم در سراسر جهان به این رویداد بزرگ و دستاوردهای ناشی از دفاع مقدس افتخار می‌کنند و در این سال‌ها علی‌رغم میل بدخواهان و مستکبران عالم که خواستند نطام جمهوری اسلامی ایران بر پا نباشد با قدرت و اقتدار در قله چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایستاده‌ایم.

,

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بیش از یک میلیون پیشکسوت ایثارگر در کشور داریم که در خراسان رضوی این تعداد بیش از ۱۰۰هزار نفر است که البته خانواده‌ شهدا و ایثارگر بزرگ‌تر از اعداد و ارقام گفته شده است چرا که مقام معظم رهبری اکثریت جامعه را بسیجی، انقلابی و خدمت آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

,

وی افزود: حضور اکثریت مردم در بزنگاه‌های حساس باعث شد بر تهدیدات و تهاجم دشمنان مقابله کنیم، زیرا حماسه سازان عرصه دفاع مقدس بر عهدی که بستند هستند.

,

سردار یوسفعلی‌زاده ویژه برنامه خراسان رضوی در ایام الله دفاع مقدس این است که در ۳۱ شهریورماه سال جاری مقام معظم رهبری به صورت ویدیوکنفرانس با جامعه بزرگ و پیشکسوت ایثارگران سخن می‌گویند.

,

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس ۵۰۰ برنامه ‌می‌توانیم‌ اجرا کنیم، ادامه داد: یک میلیون و ۷۰۰هزار بسیجی در خراسان رضوی داریم که در تمامی خطوط پیشتازند و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی جلودار حرکت انقلاب اسلامی و امت حزب‌الله هستند.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در این ایام از خودی‌ها انتظار داریم که در شبکه‌های اجتماعی روایت صادقانه‌ای از دفاع مقدس داشته باشند و از تحریف‌های دشمنان جلوگیری کنند.

,

وی افزود: تا امروز مبلغ ۲۴ میلیارد و از ۴۰میلیارد اعتبار اولیه هزینه شده است، در واقع ۴۰ درصد این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ساخته شده و برای ۶۰ درصد مابقی در انتظار تأمین اعتبارات هستیم.

,

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه ۱۸هزار شهید و بیش از ۷۰ یگان اعم از ارتش و سپاه در خراسان رضوی داریم، تصریح کرد: خراسان رضوی نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس داشته است.

,

وی ضمن تأکید بر گسترش نمایشگاه دفاع مقدس در منازل به دلیل شیوع کرونا با کمک فضای مجازی و رسانه ها افزود: در برابر جنگ نرم و هجمه های رسانه ای دشمن همانند فضای حقیقی دست بسته نیستیم و ظرفیت های خوبی برای مقابله و فرهنگسازی در اختیار داریم و قطعا اطلاع‌رسانی رسانه ها ایجاد انگیزه و خودباوری خواهد کرد.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باتوجه به سهم بالای استان در دفاع مقدس ایجاب می کند که به موضوع برپایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بپردازیم و در شأن استان نیست که موزه دفاع مقدس اینقدر زمان بر شود و بایستی امروز در پی محتوا و چگونگی تبلیغ این عرصه باشیم.

,

وی افزود: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی نیاز به استمرار و پشتیبانی دارد و باید این کار اولویت بندی شود و نباید رها شود و البته برآورد ما برای اعتبار بعدی 93 میلیارد است که مراحل هماهنگی و اجرایی در حال پیشرفت است و باید اعتبار تخصیص داده شود که کارگاه اجرایی تبدیل به پروژه بی پشتوانه متوقف نشود.

,

سردار یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس در 1500 مزار شهدا مراسم عطرافشانی و غبارروبی انجام می‌شود و علاوه بر تدارک کاروان های فرهنگی، بیش از 1600 برنامه در هفته دفاع مقدس خراسان رضوی توسط دستگاه های مختلف و نیروهای مسلح اجرا خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه