اخبار داغ

با حضور علمای شیعه و سُنی؛

مراسم اهل بیت(ع) در نگاه پیروان امام شافعی (رض) برگزار شد/ مانایی جامعه اسلامی در گرو حفظ وحدت مذاهب

مراسم اهل بیت(ع) در نگاه پیروان امام شافعی (رض) برگزار شد/ مانایی جامعه اسلامی در گرو حفظ وحدت مذاهب
مراسم اهل بیت(ع) در نگاه پیروان امام شافعی (رض) در سقز کردستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در نخستین سفر شهرستانی خود به سقز، ضمن ادای احترام به شهدای این شهرستان، در همایش اهل بیت از دیدگاه پیروان امام شافعی در مجتمع فرهنگی نور این شهر شرکت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

شکی نیست که اهل بیت رسول الله در میان اهل سنت، مقام بلندی دارند و اهل سنت نسبت به آنان احترام بسیار قائلند و حقوق آنها را آنگونه که خداوند در شریعت قرار داده است رعایت می کنند، لذا آنان را دوست دارند و محبت و موالات شایسته ای نسبت به آنان دارند و به سفارش پیامبر در خصوص آنان عمل می نمایند همان وصیتی که در روز غدیر خم فرمود: «أُذَکِّرُکُمْ اللَّهَ فِی أَهْلِ بَیْتِی»؛ شما را درباره ـ رعایت حقوق ـ اهل بیتم سفارش می کنم.

,

گفتنی است که تمام اهل سنت بر وجوب محبت اهل بیت و تحریم آزار و بی ادبی قولی یا فعلی نسبت به ایشان اتفاق نظر دارند و کتاب های اهل سنت مملو از مناقب و فضایل اهل بیت (ع) است.

,

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش اهل بیت از دیدگاه پیروان امام شافعی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبر پیشوای علما و بزرگان دینی هستند و اگر بخواهیم جایگاه و شخصیت پیامبر را بیشتر بشناسیم باید به گفته‌های علمای عصر حاضر استناد کنیم.

,

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه محورهایی مانند مهر، عطوفت و نگاه معنوی اهل بیت(ع) می‌تواند برادران و خواهران مسلمان را به هم نزدیک کند؛ تصریح کرد: استفاده از نقاط مشترک و منابع دینی می‌تواند عامل وحدت بین شیعه و سنی باشد.

,

می توان نتیجه گرفت، که جامعه اسلامی تنها در صورت حفظ وحدت بین مذاهب و فرق می تواند به پویایی، مانایی، گسترش و شکوفایی خویش تحقق ببخشد و این مهم محقق نخواهد گردید، مگر آنکه مسلمانان حول اصیل مودت اهل بیت (ع) متحد گردند. زیرا، تعلق خاطر پیروان مذاهب و فرق اسلامی نسبت به پیامبر عزیز اسلام (ص) و خاندان گرانقدر او همواره موضوعی مشترک، دیرینه و پایدار بوده است. در واقع، گرامی داشتن خاندان اهل بیت و اقتدا به سیره آن پیامبر از سوی مسلمانان، موضوعی فراتر از تقسیمات مذاهب اسلامی و اختلافات فقهی و تنوع و تکثر رأی در مسایل اجتهادی است؛ از این رو این مودت و محبت، حقیقتی است انکارناپذیر و در عین حال، مناسب ترین مصداقی است از –حبلالله- که شایسته است مسلمانان به آن اعتصام ورزند و از تفرقه دوری گزینند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه