اخبار داغ

رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان:

دلالان بازار خودرو را به دست گرفته اند/رشته کار از دست بازاریان خارج شده

دلالان بازار خودرو را به دست گرفته اند/رشته کار از دست بازاریان خارج شده
اکبر دیزچیان با بیان اینکه دلال ها بازار خودرو را تسخیر کرده اند گفت: به جای آنکه بازاریان و اتحادیه ها تعیین کننده قیمت ها باشند دلالان بازار خودرو را به دست گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ اقتصاد یک کشور نقش اساسی در قدرت تجارت، دیپلماسی و ارتباط با سایر کشور های منطقه دارد. اقتصاد کلان به کارایی، ساختار، رفتار و تصمیم‌گیری اقتصاد در مقیاس ملی، منطقه‌ای و جهانی گفته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این بین اقتصاد خرد به چگونگی تعامل بین خریداران و مصرف‌کنندگان و عوامل مؤثر در انتخاب خریداران می‌پردازد. به زبان دیگر الگوی عرضه و تقاضا برای کالاها و خدمات و همچنین تعیین قیمت عرضه در بازارهای خاص توجه دارد.

,

متاسفانه چند ماهی است اقتصاد خرد در بازار دستمایه سرمایه داران شده که حاصل آن تورم روز افزون جدای از مبحث تحریم کشور شده است.

,

با پایین آمدن سود بانکی سپرده ها و خروج سیل سرمایه از نظام بانکی، این حجم انبوه سرگردان در سایه بی تدبیری و بی برنامگی سرازیر بازار در قسمت های مختلف شد. مدتی در صنف مسکن، ارز و طلا و بعد از آن با تشویق مردم به سوی بازار بورس سعی در جمع آوری سرمایه مردمی شد.

,

بورسی که خارج از توان تخصصی و سواد خیل عظیم مردم بود. سرمایه گذاران وقتی بازار بورس را متشنج و رو به سقوط دیدن تغییر رویه داده و به سمت بازار خوردرو روی آوردند و با توجه به تعداد محدود تولید خودرو در کشور و واردات ضعیف و قطره چکانی نتیجه ای جز افزایش شدید و دوبرابری قیمت ها نداشت.

,

در همین زمینه اکبر دیزچیان رییس هیئت مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه شفافیت در بازار خودرو وجود ندارد گفت: ورود مردم به بازار خودرو به عنوان شغل دوم و کسب درآمد بیشتر یا تبدیل نقدینگی به کالا بخاطر تورم شدید در جامعه و جلوگیری از کاهش ارزش اقتصاد و دارایی خانواده رشته کار را از دست بازاریان و فعالان این بازار گرفته است.

,

وی با بیان اینکه دلال ها بازار خودرو را تسخیر کرده اند افزود: به جای آنکه بازاریان و اتحادیه ها تعیین کننده قیمت ها باشند دلالان بازار خودرو را به دست گرفته اند.

,

رییس هیئت مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان همدان افزود: قیمت خودرو وقتی شفاف و واقعی می شود که خرید و فروش آن قابل پیگیری و با کنترل در دستگاه های دولتی و مالیاتی باشد و خودرو صرفا یک وسیله برای استفاده شخصی و نه سرمایه گذاری و افزایش دارایی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه