اخبار داغ

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان:

تجهیزات آمبولانس های سطح استان اصفهان مطابق استانداردهای اروپاست/ 300 نفر کمبود نیرو در استان داریم

تجهیزات آمبولانس های سطح استان اصفهان مطابق استانداردهای اروپاست/ 300 نفر کمبود نیرو در استان داریم
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان با توضیح اینکه در یکی دو سال اخیر ۸۰ درصد ناوگان اورژانس اصفهان به استانداردها رسیده است، بیان کرد: تجهیزات آمبولانس های سطح استان مطابق با آنچه در اروپا استفاده می شود، است؛ آموزش نیروها انجام می شود و برخی از اوقات بیمارستان ها سطح استان از تکنسین های ما برای آموزش استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل  صاحب نیوز؛ غفور راستین پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت ۲۶ شهریور روز اورژانس با توضیح اینکه خبرنگاران یکی از آرامش بخش ترین افرادی باشید که این ارامش را به جامعه برگردانید، اظهار کرد: مجموعه اورژانس سازمانی است که یکی از دو سال است که دارد مستقل می شود اما همچنین لینک به دانشگاه علوم پزشکی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: امروز مجموعه اروژانس اصفهان در سطح استان 154 پایگاه دارد که مطابق با استاندارد است؛ ۷۵ پایگاه جاده ای و ۷۸ پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی در اصفهان وجود دارد.
,
 
,
وی افزود: در برخی از مناطق استان به حد استاندارد نرسیدم اما به این حال تمام استان از شرق تا غرب و شمال تا جنوب را پوشش می دهیم.
,
 
,
تجهیزات آمبولانس های سطح استان مطابق با آنچه در اروپا استفاده می شود، است
, تجهیزات آمبولانس های سطح استان مطابق با آنچه در اروپا استفاده می شود، است, تجهیزات آمبولانس های سطح استان مطابق با آنچه در اروپا استفاده می شود، است,
 
,
راستین با توضیح اینکه در یکی دو سال اخیر ۸۰ درصد ناوگان اورژانس اصفهان به استانداردها رسیده است، بیان کرد: تجهیزات آمبولانس های سطح استان مطابق با آنچه در اروپا استفاده می شود، است؛ آموزش نیروها انجام می شود و برخی از اوقات بیمارستان ها سطح استان از تکنسین های ما برای آموزش استفاده می کنند.
,
 
,
وی با اشاره به موقعیت استان اصفهان تصریح کرد: ما در مرکز کشور هستیم و در ترانزیت زمینی شمال به جنوب و شرق به غرف و هوایی هستیم که بحث این مسئولیت ما را حوادث ترافیکی بیشتر می ‌کند و با هماهنگی با هوانیروز اورژانس هوایی تقریبا به صورت 24 ساعت آماده باش هستند و در حوادث ترافیکی که جان یک انسان به خطر می افتد در اورژانس هوایی استفاده می کنیم.
,
 
,
بالگرد اورژانس اصفهان مناسب حمل بیمار نیست
, بالگرد اورژانس اصفهان مناسب حمل بیمار نیست, بالگرد اورژانس اصفهان مناسب حمل بیمار نیست,
 
,
رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه بالگردی که اکنون برای جابجایی بیمار استفاده می کنیم مناسب برای این کار نیست و باید جایگزین شود، خاطر نشان کرد: اگر بستر لازم برای استقرار اورژانس هوایی های دیگر شامل آشیانه و پد لازم و توزیع عادلانه در مرکز و شرق رخ دهد، قول وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور این است که دو بالگرد دیگر به اصفهان اضافه شود.
,
 
,
وی با تقدیر از تلاش فرمانداران سطح استان گفت: با همکاری اکثر فرمانداران سطح استان، 40 پد بالگرد در استان جانمایی شده که حدود 18 پد تا امروز به بهره‎برداری رسیده است.
,
 
,
راستین با توضیح اینکه از ابتدای امسال تاکنون 30 بیمار واحد شرایط با بالگرد به مراکز درمانی انتقال دادیم، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 97 هزار مأموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است که مأموریت های اورژانس پیش بیمارستانی به دو دسته حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی تقسیم می شود.
,
 
,
وی اضافه کرد: سهم حوادث غیر ترافیکی 72 هزار و سهم حوادث تصادفی و ترافیکی 24 هزار مورد است؛ متأسفانه حوادث ترافیکی در شهر بیشتر از جاده ها رخ می دهد و دلیل اصلی آن هم عدم  رعایت مقرارت راهنمایی و رانندگی است؛ 17 هزار مورد حادثه شهری و حدود 6 هزار مورد حوادث جاده ای است.
,
 
,
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با بیان اینکه در 270 آمبولانس در سطح استان وجود دارد که حدود 170 از آن فعال است، گفت: یک آمبولانس زرور در کنار دو پایگاه وجود دارد.
,
 
,
وی در خصوص فعالیت های اورژانس اصفهان در خصوص کرونا، خاطر نشان کرد: 9 هزار بیمار کرونایی را به بیمارستان انتقال دادیم، در ابتدای شیوع کرونا قسمت عظیم فعالیت های ما در این خصوص بود که با تدبیر رئیس دانشگاه ۳۱۱۳ فعال شد و مردم با تماس این سامانه اطلاعات مربوط به کرونا کامل می شود.
,
 
,
300 نفر کمبود نیرو در استان داریم
, 300 نفر کمبود نیرو در استان داریم, 300 نفر کمبود نیرو در استان داریم,
 
,
راستین با توضیح اینکه چهار هزار امدادخواهی در 24 ساعت در سطح استان داریم، بیان کرد: مزاحمت تلفنی در استان اصفهان به کاهش چشمگیری داشته است و به ندرت مزاحمت تلفنی داریم؛ ما در استان اصفهان 300 نفر کمبود نیرو داریم.
,
 
,
وی اضافه کرد: امسال غرق شدگی نسبت به سال های گذشته افزایش است؛ علی رغم مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی، 6 پایگاه جدید به بهره‌برداری رسیده است.
,
 
,
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان تأکید کرد: هنوز در کلانشهر اصفهان مشکلات ترافیکی داریم و امدادخواه که بت ما تماس میگیرد می خواهد در اولین سرعت امدادرسانی شود.
,
 
,
وی با اشاره به راه اندازی سامانه جدید در اورژانس استان اصفهان برای ارسال مشخصات و آدرس امدادخواه، گفت: این سامانه از طریق موبایل به تکنسین های اورژانس مشخصات، آدرس و تعداد تماس های امدادخواه ارسال میشود؛ در این سامانه تکنسین نمی تواند خلاف فعالیت خود اعلام کند و این سامانه در شهرستان های نجف آباد، لنجان، فلاورجان، مبارکه در حال انجام است.
,
 
,
ابتلای 114 نفر از نیروهای اورژانس اصفهان به کرونا
, ابتلای 114 نفر از نیروهای اورژانس اصفهان به کرونا, ابتلای 114 نفر از نیروهای اورژانس اصفهان به کرونا,
 
,
راستین با بیان اینکه یک هزار پرسنل در سطح استان داریم که تاکنون 114 نفر به کرونا مبتلا شدند، تصریح کرد: با این وضعیت یک ساعت پایگاه اورژانسی را تعطیل نکردیم.
,
 
,
وی در خصوص زمان رسیدن اورژانس به امداد خواه، اضافه کرد: در شهرهای کوچک باید کمتر از هشت دقیقه و در کلانشهر ها کمتر از 12 دقیقه بر سر بالین امداد خواه حضور پیدا کنیم، در شهر به این عدد رسیدیم و در برخی از امدادخواهی زیر این عدد بر سر بالین بیمار حضور پیدا کردیم.
,
 
,
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان تأکید کرد: توسعه و زیر ساختی که در اصفهان در حال رخ دادن است متناسب به بحث های امداد رسانی نیست، در اتوبان های شهید خرازی، صیاد شیرازی، میثمی بار ترافیک به شدت زیاد است اما یک لاین امداد رسانی وجود ندارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تلاش ما این است که با توجه به عدم زیر ساخت مناسب و ترافیک اصفهان، پایگاه ها را جابه حجا کنیم، تصریح کرد: برخی از سازمان ها و دستگاه ها سطح استان با اورژانس همکاری می کنند که توزیع عادلانه و متناسب با نیاز در اصفهان رخ دهد؛ به عنوان مثال در مترو اصفهان برای پایگاه اورژانس جایی دیده نشده بود اما اکنون در خط دو این بحث در حال انجام است.
,
 
,
راستین با اشاره به وجود موتور آمبولانس در اصفهان گفت: اگر موتورلانس در اصفهان وجود داشت از مرگ و میر ناشی از ترافیک و دیر رسیدن را کاهش داده می شود و یکی از قول های سازمان اورژانش کشور به اصفهان تامین 50 دستگاه موتورلانس است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه