اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش فراهان:

۸۳۶ دانش آموز به سامانه شاد دسترسی ندارند

۸۳۶ دانش آموز به سامانه شاد دسترسی ندارند
رئیس آموزش و پرورش فراهان گفت: ۸۳۶ دانش آموز فراهانی به دلیل عدم امکانات گوشی همراه و اینترنت از آموزش های شبکه شاد بی بهره هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل ارتگلی فراهانی، رئیس آموزش و پرورش فراهان در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص بازگشایی مدارس گفت: همزمان با سراسر کشور و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مدارس شهرستان فراهان از ۱۵ شهریور بازگشایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: امسال ۴ هزار و ۲۴۳ دانش آموز فراهانی در مدارس فراهان ثبت نام کردند که تعداد ۱۰۰ دانش آموز نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

,

ارتگلی اظهارکرد: با شروع سال تحصیلی جدید، دانش آموزان فراهانی به جز دومورد که مبتلا به بیماری زمینه ای هستند، در مدارس حضور دارند.

,

رئیس آموزش و پرورش فراهان بیان کرد: همه پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی ها و زمان کلاس های درسی در مدارس اجرا می شود، قبل از بازگشایی مدارس، اعتبار برای ضدعفونی و گندزدایی برای همه مدارس واریز شده و همه مدارس دوماه مواد ضدعفونی را تهیه کردند.

,

وی تصریح کرد: قبل از بازگشایی مدارس، کارشناسان شبکه بهداشت از مدارس بازدید کرده اند و مسائل بهداشتی را به مدیران و معلمانان مدارس آموزش داده اند.

,

ارتگلی فراهانی ادامه داد: در مدارس روستایی که تعداد دانش آموزان زیر ۵۰ نفر است، کلاس ها حضوری است و در مدارس شهری و پرتراکم، کلاس ها به صورت گروه بندی زوج و فرد برگزار می شود.

,

رئیس آموزش و پرورش فراهان گفت: برنامه حضور دانش آموزان از ساعت ۸ تا ۱۰:۳۰ با سه زنگ درسی است و بنا بر تصمیم شورای مدارس آموزش های غیر حضوری در شبکه شاد هم برنامه ریزی شده است.

,

وی بیان کرد: جلسات توجیهی برای مدارس شبانه روزی هم انجام شده و این مدارس هم به صورت گروه بندی زوج و فرد فعالیت می کنند و توصیه شده در صورت امکان تردد دانش آموزان از خوابگاه استفاده نشود.

,

ارتگلی فراهانی افزود: در صورتی که دانش آموز الزامی برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست و خانواده‌ها هر زمان که فکر کنند حضور فرزندشان در مدرسه می‌تواند تهدیدی برای سلامت او باشد، می‌توانند آموزش را در خانه با استفاده از روش‌های غیرحضوری پیگیری کنند.

,

رئیس آموزش و پرورش فراهان گفت: دانش آموزانی که در مدارس حضور پیدا نمی کنند از آموزش های شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی بهره مند می شوند.

,

ارتگلی فراهانی اظهار کرد: شبکه شاد دو به تازگی رونمایی شد، با شیوع کرونا در سال تحصیلی گذشته و شروع فعالیت شبکه شاد یک، سه هزار و ۳۰۵ نفر در این شبکه عضو شدند و ۸۳۶ دانش آموز فراهانی به دلیل عدم امکانات گوشی همراه و اینترنت از آموزش های شبکه شاد یک بی بهره بودند.

,

رئیس آموزش و پرورش فراهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزانی که دسترسی به شبکه شاد برای آنها فراهم نیست، گفت: برای این دسته از دانش آموزان سعی شده تا امکان آموزش حضوری با رعایت پروتکل ها فراهم شود و در صورت عدم آموزش حضوری، بسته های آموزشی برای آن ها فراهم می شود.

,

وی اظهارکرد: حتی دانش آموزانی در شهرستان فراهان از دسترسی به تلویزیون و دستگاه دیجیتال محروم بودند که با حمایت همکاران آموزش وپرورش شهرستان و گروه های خیرین تلویزیون و دستگاه دیجیتال برای آن ها فراهم شده است.

,

ارتگلی فراهانی گفت: در این شرایط نیازمند همراهی اولیا با مدارس هستیم، به طور یقین سلامت دانش آموزان اولویت اصلی است و هر اقدامی که در دستور کار باشد بر مبنای سلامت دانش آموزان خواهد بود.

,

رئیس آموزش و پرورش فراهان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا امروز، کلاس ها به صورت حضوری با گروه بندی و تعداد حداقلی دانش اموزان برگزار می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه