اخبار داغ

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی:

رژه هفته دفاع مقدس برگزار نمی‌شود/اختصاص ردیف بودجه به بیمارستان رازو جرگلان

رژه هفته دفاع مقدس برگزار نمی‌شود/اختصاص ردیف بودجه به بیمارستان رازو جرگلان
سردار چمن گفت: هیچ برنامه ای برای رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور انجام نخواهد شد و به دلیل لغو سراسری برنامه‌های امسال، مقام معظم رهبری در شبکه‌های مختلف صداوسیما سخنرانی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس سال 99 در تقارن با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس قرار دارد، اظهار داشت: امسال نیز همچون هرساله گرامیداشت این هفته هر چند در شرایط محدودتری به دلیل شیوع کرونا ولی با ابتکار عمل و خلاقیت بسیجیان و نیروهای مسلح در استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,

وی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، دفاع مقدس یک جریان حیاتی را در فرهنگ مقاومت و پایداری در میان نسل حاضر نهادینه کرده است، گفت: در سایه نعمت ولایت و رهبری، همبستگی مردم و اقتدار نیروهای مسلح، شاهد شکوفایی در عرصه های علم، پژوهش، استقلال فرهنگی و ارتقا معنویت و سبک زندگی اسلامی و انقلابی در کشور هستیم.

,

سردار چمن اهداف گرامیداشت دفاع مقدس را تبیین معارف، ترویج آرمان ها و ارزشهای والای شهدا و جانبازان و ایثارگارن و آزادگان دفاع مقدس خواند و گفت: قطعا با تاسی از این فرهنگ ها و ارزش های والای دفاع مقدس می توانیم انقلاب اسلامی را در حوزه های مختلف در مقابل نظام سلطه پیش ببریم.

,

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس عرصه بروز استعدادها بود، گفت: با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس که ریشه در مکتب عاشورا و امام حسین(ع) دارد، دفاع مقدس را در عرصه فرهنگی، جهاد اقتصادی و جهاد سیاسی پیش می بریم و به پیروزی می رسانیم.

,

سردار چمن خاطرنشان کرد: درهفته دفاع مقدس امسال با همکاری و همدلی حوزه های مقاومت و پایگاه ها و رده های مقاومت بسیج، برنامه های ارزشمندی براساس رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به جهت حفظ  سلامت شهروندان استان پیش بینی شده است.

,

وی با بیان اینکه  403 عنوان برنامه در این هفته در حوزه های مختلف توسط رده های مختلف بسیج پیش بینی شده، گفت: در مجموع 212برنامه در سطح نواحی و شهرستان های هشت گانه استان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران استان یکی از رده های اساسی و اثرگذار در همکاری و همدلی با سپاه استان را اقشار بسیج  و معاونت های کاربردی در حوزه بسیج خواند و گفت:  به همت معاونت سلامت و دفاع زیستی، معاونت عملیات، بسیج جامعه پزشکی، تربیت بدنی و بسیج ورزشکاران، جامعه بزرگ زنان بسیجی در استان، معاونت فرهنگی خانواده، اصناف، حقوق دانان، سازمان بسیج عشایر، فرهنگیان و هنرمندان 191 برنامه تخصصی در تعامل با رده ها و دستگاه های اجرایی پیش بینی شده که اجرایی خواهد شد.

,

سردار چمن با بیان اینکهشعار محوری چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس " ما قوی هستیم "، است،اظهار داشت:  ثابت کرده ایم  در تمامی حوزه هایی که پیروی از ولایت فقیه و خودباوریداشته ایم، توانسته ایم به قله های موفقیت برسیم.

,

وی اشاره کرد: یکی از اقدامات در این هفته فضاسازی محیطی است، باتوجه به اینکه در ایام محرم و صفر قرار داریم متناسب با این ایام فضای شهری و‌محلات آذین بندی می شود.

,

سردار چمن افزود: تولید و انتشار پوستر، کلیپ، اجرای نمایش های دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس با رعایت پروتکل های اجتماعی، پخش نماهنگ و فیلم دوران دفاع مقدس در صداوسیما بخشی از برنامه های محوری این هفته است.

,

فرمانده سپاه استان یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سطح ملی برای هر استان یک هفته به عنوان گرامیداشت دفاع مقدس و تبیین و بررسی نقش استان در دفاع مقدس مشخص شده است که از 26 مهرماه تا دوم آبان هفته دفاع مقدس ویژه استان خراسان شمالی اعلام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه تجلیل از 32 هزار رزمنده دفاع مقدس استان خراسان شمالی تا دهه فجر ۹۹ در دستور کار است و اجرایی خواهد شد، افزود: هیچ برنامه ای برای رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور انجام نخواهد شد، همچنین در این روز به دلیل لغو سراسری برنامه ها، مقام معظم رهبری در شبکه های مختلف صداوسیما سخنرانی دارد.

,

فرمانده سپاه استان در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک در رابطه با وضعیت بیمارستان رازو جرگلان که قرارگاه خاتم ماموریت ساخت آن را عهده دار شده بود، گفت:  یکی از ماموریت های سپاه پاسداران حضور در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی است که در این راستا در سفر سال گذشته قرارگاه خاتم به استان خراسان شمالی، این قرارگاه ماموریت ساخت بیمارستان ۶۲ تخت خوابی این شهرستان را بر عهده گرفت.

, عصراترک,

وی با بیان اینکه یک سال گذشته براساس پیگیری های انجام شده در دولت به این بیمارستان ردیف بودجه اختصاص پیدا کرد، گفت: قرارگاه خاتم ساخت بیمارستان را با قیمت تمام شده در دولت اجرا خواهد کرد، اما تجهیز بیمارستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

,

سردار چمن با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این بیمارستان 60 میلیارد تومان برآورد شده بود، گفت: تاکنون زمان دقیقی برای آغاز ساخت این بیمارستان مشخص نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه