اخبار داغ

رییس هیات عامل ایمیدرو:

سرمایه گذاری ۳۱/۵ میلیاردی ایمیدرو در آلبلاغ/آمادگی ایمیدرو برای تملک فولاد اسفراین

سرمایه گذاری ۳۱/۵ میلیاردی ایمیدرو در آلبلاغ/آمادگی ایمیدرو برای تملک فولاد اسفراین
خداداد غریب پور گفت: سازمان ایمیدرو برای انجام مطالعات اکتشاف و استخراج مواد معدنی همچنین برقراری تیم حفاظتی در منطقه معدنی آلبلاغ 31 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، خداداد غریب‌پور، رییس هیات عامل ایمیدرو در جلسه شورای معادن خراسان شمالی اظهار کرد: سازمان ایمیدرو در سفر پیشین دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی تفاهم نامه هایی را با استانداری خراسان شمالی منعقد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,

غریب پور در ادامه با تاکید بر این نکته ظرفیت قانونی و منابع مالی سازمان هایی از جمله ایمیدرو محدود است هر چند که نیازها نیز نامحدود هستند، تصریح کرد: با این وجود، می توان در درون شرایط سخت بسیاری از موانع را حل کرد.

,

وی افزود: استان خراسان شمالی در کنار سازمان ایمیدرو می تواند بسیاری از دغدغه های سرمایه گذاری اش را مرتفع کند.

,

وی اعلام کرد: سازمان ایمیدرو، در سال جاری در سطح کشور به ارزش دو هزار میلیارد دلار طرح اقتصادی افتتاح خواهد کرد که ظرفیت بسیار خوبی را برای اقتصاد کشور فراهم می کند.

,

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به ظرفیت های معدنی کشور نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون سازمان ایمیدرو در سطح کشور اجرای طرح های اکتشافی معادن به مساحت 650 هزار کیلو متر را در دست دارد که شش هزار کیلومتر آن در خراسان شمالی واقع است.

,

وی افزود: انجام مطالعات اکتشافی معدنی در پهنه شش هزار کیلومتری خراسان شمالی طی یکسال آینده به پایان می رسد.

,

افزون بر این، وی به ظرفیت تامین مالی بازار سرمایه ( بورس) نیز اشاره و عنوان کرد: بخش صنایع معدنی کشور 22 درصد از بازار سرمایه کشور را به دست آورده است.

,

غریب پور بیان کرد: سازمان ایمیدرو درصدد است تا از محل بازار سرمایه، اوراق مشارکت برای تامین مالی پروژه های صنایع معدنی کشور را منتشر کند.

,

وی در ادامه با اشاره به استان خراسان شمالی اظهار کرد: انجام برقراری حفاظت همچنین اجرای مطالعات اکتشافی در منطقه معدنی آلبلاغ اسفراین در سفر پیشین دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی طی عقد تفاهم نامه ای به سازمان ایمیدرو واگذار شدند.

,

وی گفت: شرکت آلومینای جاجرم به عنوان نماینده ایمیدرو در خراسان شمالی تا به کنون 34 تونل غیر مجاز حفاری شده در پهنه معدنی آلبلاغ را مسدود کرده است.

,

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: این نماینده ایمیدرو در استان همچنین با همکاری نیروی انتظامی اسفراین یک مرحله از پاکسازی این منطقه را انجام داده است.

,

وی در ادامه از اختصاص 31 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار توسط سازمان ایمیدرو برای انجام مطالعات اکتشاف و استخراج مواد معدنی همچنین برقراری تیم حفاظتی در منطقه معدنی آلبلاغ خبر داد و گفت: 20 میلیارد تومان از این اعتبار برای انجام اکتشاف و استخراج مواد معدنی در این پهنه معدنی صرف خواهد شد.

,

وی یادآور شد: تا به کنون فاز نخست شناسایی برای انجام اکتشافات معدنی در منطقه آلبلاغ به پایان رسیده و نتایج آن به تایید سازمان صمت خراسان شمالی رسیده است.

,

غریب پور افزود: در مرحله انجام پی جویی معدنی در این منطقه نیز 300 نمونه برداری از مواد معدنی آن انجام شده و نمونه ها به مرکز تحقیقات ارسال شده اند که نتایج تحقیقات تا پایان مهر ماه امسال ابلاغ می شوند.

,

وی در ادامه یادآور شد: 11 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبار اشاره شده برای استقرار تیم حفاظتی در پهنه معدنی آلبلاغ اسفراین صرف خواهد شد.

,

وی گفت: تا به کنون یک مناقصه برای انتخاب تیم حفاظتی برگزار کرده ایم اما هیچ شرکتی در این مناقصه حضور نیافت که تصمیم بر این شد تا مهلت این مناقصه تا 15 مهر ماه امسال تمدید شود.

,

رییس هیات عامل ایمیدرو توصیه کرد: از خراسان شمالی، شرکت یا شرکت های حفاظتی در این مناقصه شرکت کنند تا نیروهای بومی خراسان شمالی در برقراری حفظ امنیت این منطقه مشارکت داشته باشند.

,

افزون بر این، وی به فعالیت مجتمع فولاد اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: سازمان ایمیدرو آمادگی دارد تا این مجتمع صنعتی که با مدیریت دولتی اداره می شود را تملک کند و به هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان که دارای مدیریت خصوصی است، الحاق کند تا این دو بنگاه اقتصادی در کنار یکدیگر توسعه پیدا کنند.

,

غریب پور خواستار شد: مسئولان خراسان شمالی کمک کنند تا این پیشنهاد محقق شود.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه