اخبار داغ

معیشت صدهزارنفر به خطر افتاده؛

سمیع‌زاده: شنا در حال خفه شدن است/ شناگران در کوچه بن بست شنا می کنند!

سمیع‌زاده: شنا در حال خفه شدن است/ شناگران در کوچه بن بست شنا می کنند!
مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: همه اصناف و ورزشکاران کارشان را شروع کرده‌اند جز استخرهای شنا که از سایر مکان‌ها امنیت بیشتری در قبال کرونا دارند.
[

محسن سمیع‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: متاسفانه کماکان استخرهای شنا باز نشده؛ استخرهایی که به دلیل استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده جز کم‌خطرترین اماکن محسوب می‌شود. با ادامه این وضعیت که از 6 ماه نیز گذشته، معیشت صدهزار نفر ناجی، شناگر و مربی به خطر افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سمیع زاده ادامه داد: شنا در حال خفه‌شدن است. این رشته مادر رو به نابودیست. نمی‌شود با این شرایط به شناگر و مربی انگیزه داد تا همچنان در شنا بمانند و فعالیت کنند. از طرف دیگر شنا مانند کشتی و فوتبال نیست که رسانه‌ها طرفدارش باشند. مهجور و مظلوم یعنی شنا، شیرجه و واترپلو. عملا ما را فراموش کرده‌اند!

,

مدیر فنی تیمهای ملی شنا متذکر شد: مگر می شود هر روز در مترو و بی‌آرتی برویم و بیاییم اما در استخری که نفرات با فاصله 20 متر از هم تمرین می‌کنند مشکلی پیش بیاید؟ اتفاقا برخلاف بسیاری از رشته‌های ورزشی که مبتلا به کوید19 داشته‌اند ما در بین شناگران خود این مشکل را نداشتیم. در حقیقت با پروتکلی که تقدیم فدراسیون پزشکی ورزشی کردیم، آنها مجوز تمرینات تیم ملی را به ما دادند.

,

کارشناس وزارت ورزش در ادامه به وضعیت ملی‌پوشان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 ملی‌پوش ما از ساعت 6:30 صبح در استخر مجموعه ورزشی آزادی تمریناتشان را انجام می‌دهند، اما انگار که در کوچه بن‌بست شنا می‌کنند. نه خبری از مسابقه است و نه خبری از بازگشایی استخرها!

,

سمیع‌زاده به سالها قبل و مشکلات ورزش شنا در دهه شصت و مقایسه آن با وضعیت فعلی فدراسیون پرداخت و تصریح کرد: ما از سال 1358 تا 1367 در این مملکت تیم ملی شنا نداشتیم و اجازه فعالیت و اعزام‌های بین‌المللی را از ما گرفتند. اولین تیر خلاص در آن مقطع به شنا زده شد و به طور کل از این چرخه رو به رشد در دنیای پیش‌رونده شنا عقب افتادیم. حالا هم با این وضعیت و به بهانه کرونا اجازه فعالیت به استخرهای شنا را نمی‌دهند و دوباره در حال خشک شدن هستیم.

,

محسن سمیع‌زاده در پایان گفت: ما باید با این ویروس منحوس زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم. حلقه مفقوده این روزهای ما بحث آموزش در قبال کروناست. اتفاقا با برگزاری همین مسابقات ورزشی می‌توان فرهنگ‌سازی کرد و به مردم آموزش داد. امیدوارم مسئولان عالی‌رتبه صدای ما را بشنوند و با بازگشایی استخرها چرخ زندگیِ متوقف‌شدهء هزاران نفر را دوباره به گردش بیندازند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه