اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

۷۸ درصد داروخانه های استان کرمانشاه متصل به سیستم نسخه نویسی الکترونیک هستند

۷۸ درصد داروخانه های استان کرمانشاه متصل به سیستم نسخه نویسی الکترونیک هستند
کیومرث مظفری , مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: هم اکنون ۸۶ درصد پزشکان استان کرمانشاه به سامانه نسخه نویسی الکترونیک وصل هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، کیومرث مظفری امروز چهارشنبه در رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران که به طور همزمان در ۷ استان کشور برگزار شد، آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به این سازمان را تشریح کرد و اظهار داشت: در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده است که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: درحال حاضر ۱۰۰ درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه   99 و ۷۰ درصد مطالبات خرداد ماه مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش غیردولتی دانشگاهی نیزمطالبات داروخانه ها و بیمارستان ها تا پایان تیرماه وعلاوه براین مطالبات مطب ها، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک فعال درطرح نسخه نویسی ونسخه پیچی الکترونیک تا پایان مرداد ماه پرداخت وتسویه شده است.

مظفری در ادامه به بیان اقدامات این سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا پرداخت و خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا درکشور و به تبع آن در استان، پوشش بیمه ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان بود این درحالی است که در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه ای بایددوره انتظار را بگذرانند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری و ۷۰ درصد سرپایی در بیمارستانها پرداخت می‌شود، همچنین تمامی خدمات آزمایشگاهی، تصویر برداری و اقدامات پاراکلینیکی برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه های بیمه سلامت که برگه سفید داشت واعتبار آنها پایان یافته بود نیز در دو نوبت انجام شد.

مظفری اذعان داشت: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا مشاوره های تلفنی درکاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستانها و مراکز درمانی و آرامش دادن به آنها و کاهش اضطراب با حضور کارشناسان و متخصصین بسیار موثر واقع شده است.

وی افزود: همچنین گروهی شامل پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه برای ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری کووید ۱۹ و راهنمایی کارشناسان پاسخگودر سامانه ۱۶۶۶ برای ارائه اطلاعات دقیق تر به بیمه شدگان شکل گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۶ درصد پزشکان استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیک وصل هستند، گفت: همچنین ۷۸ درصد داروخانه های استان و ۹۷ درصد آزمایشگاه ها و ۹۰ درصد مراکز تصویر برداری و پرتو سنجی استان به سامانه استحقاق سنجی متصل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه