اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی و صوتی تصویری یزد:

ثبت بیش از 400فروشگاه لوازم خانگی یزد در سامانه جامع انبارها/کمبود لوازم خانگی چالش این روزهای بازار یزد

ثبت بیش از 400فروشگاه لوازم خانگی یزد در سامانه جامع انبارها/کمبود لوازم خانگی چالش این روزهای بازار یزد
صادقیان گفت: در حال حاضر بازار با کمبود کالا و جنس رسمی روبروست چه برسد به اینکه جنس قاچاق بخواهد زیاد باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم صادقیان رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی و صوتی تصویری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص الزام فروشندگان لوازم خانگی به اخذ شناسه کلا و شناسه رهگیری از اول ابان ماه اظهار کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت در حال اجرای طرحی است که به دنبال ان تمام فروشندگان لوازم خانکی باید انبارها و فروشگاه های خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

صادقیان با بیان اینکه از اول مهر ماه باید همه موجودی، ورود و خروج 10 قلم کالای اساسی در این سامانه ثبت شود افزود: قریب 670 واحد لوازم خانگی، صوتی و تصویری و چینی بلور در استان یزد فعالیت می کنند که طرح اخد شناسه کالا هم از طریق فضای مجازی و هم بصورت مکتوب به کلیه آن ها اطلاع رسانی شده است.

,

, ,

***ثبت بیش از 400فروشگاه لوازم خانگی در سامانه جامع انبارها

, ***ثبت بیش از 400فروشگاه لوازم خانگی در سامانه جامع انبارها, ***ثبت بیش از 400فروشگاه لوازم خانگی در سامانه جامع انبارها,

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 400 واحد صنفی فروشندگان لوازم خانگی و صوتی تصویری در استان یزد در سامانه جامع انبارها ثبت نام کرده اند تصریح کرد: تعدادی از واحد ها در حال حاضر ورود و خروج انبار خودشان را د سامانه آغاز کرده اند و باقی مانده واحد های ثبت نام نشده هم در حال ثبت نام هستند.

,

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی و صوتی تصویری یزد اذعان کرد: قاعدتا با ثبت نام در سامانه جامع انبارها خرید و فروش کالای قاچاق هم غیر ممکن می شود در ضمن اینکه ستاد مبارزه با قاچاق استان هم نظارت بر این موضوع دارد.

,

, ,

***کمبود کالا، فروشندگان لوازم خانگی را به چاش کشیده است

, ***کمبود کالا، فروشندگان لوازم خانگی را به چاش کشیده است, ***کمبود کالا، فروشندگان لوازم خانگی را به چاش کشیده است,

صادقیان با بیان اینکه در حال حاضر جنس قاچاق در فروشگاه ها بسیار کم شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار با کمبود کالا و جنس رسمی روبروست چه برسد به اینکه جنس قاچاق بخواهد زیاد باشد.

,

وی ادامه داد: در سال جدید با توجه به وضعیت تورم، افزایش و نوسانات قیمت دلار و ارز قیمت کالاهای اساسی در صنف لوازم خانگی دائما با تغییر و افزایش قیمت روبرو بوده است اما باز نسبت به قیمت طلاو دلار رشد قابل توجهی نداشته است.

,

***تولید ضعیف لوازم خانگی در سال جهش تولید

, ***تولید ضعیف لوازم خانگی در سال جهش تولید, ***تولید ضعیف لوازم خانگی در سال جهش تولید,

صادقیان با اشاره به سال جهش تولید گفت: متاسفانه علیرغم تاکیداتی که بر روی تولید داخلی می شود در بخش لوازم خانگی تنها دو کالای یخچال و ماشین لباسشویی افزایش تولید داشته است و در مابقی کالاها کمبود محسوس است.

,

, ,

صادقیان با بیان اینکه فروشندگان لوازم خانگی این روزها با سه غول افزایش قیمت، کمبود کالا و رکود بی سابقه دست و پنجه نرم می کنند ابراز کرد: در میان همه این معضل ها، فشار نظارت ها و تعطیلی های کرونا هم بر گرده فروشندگان لوازم خانگی سنگینی می کند.

,

وی درخصوص وضعیت خدمات پس از فروش لوازم خانگی گفت: همانگونه که یک کالا گران می شود خدمات پس از فروش و قطعات ان هم گران تر می شود به ویژه کالاهای خارجی که این روزها کمتر در بازار موجود است.

,

***در گرانی لوازم خانگی ایرانی و خارجی تفاوت چندانی نیست

, ***در گرانی لوازم خانگی ایرانی و خارجی تفاوت چندانی نیست, ***در گرانی لوازم خانگی ایرانی و خارجی تفاوت چندانی نیست,

, , , ,

اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی و صوتی تصویری یزد خاطرنشان کرد: در سال جاری نسبت به سال قبل لوازم برقی و الکترونیکی خارجی با افزایش 100درصدی قیمت روبرو بوده اند گفت: وضع قیمت لوازم خانگی داخلی هم چندان با لوازم خارجی فرقی ندارد و تولیدات داخلی هم تا 70درصد افزایش پیدا کرده است.

,

صادقیان در پایان با بیان اینکه با این اوضاع بازار گران فروش بسیار کم است افزود: چالش اول در صنف لوازم خانگی تورم و گرانی کالا است اما تا انجا که تعهد اتحادیه است برای جلوگیری از گران فروشی نظارت می شود و مردم هم باتوجه به گرانی ها در خرید دقت بیشتری دارند و اگر کالایی گران خریده باشند حتما پیگیری می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه