اخبار داغ

گرانی مسکن به چه دلیل است؟

جولان مشاوران املاک بر بازار رها شده مسکن

جولان مشاوران املاک بر بازار رها شده مسکن
در فقدان دستگاه های سیاستگذار و نظارت دولتی این مشاوران املاک هستند که به روش خود و آن گونه که برایشان سودمند تر است بر بازار مسکن « پادشاهی» می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، مسکن جزو اولویت‌های زندگی هر فردی و داشتن مسکن یک سرمایه است ولی متاسفانه در این آشفته بازار، کسی جرأت رفتن به سمت خرید مسکن و زمین را ندارد و کسانی که سررشته ای از مسکن و نرخ خرید و فروش و اجاره بها ندارند تنها به دلیل پرمنفعت بودن بازار مسکن  دفتر مشاوره املاک دایر کرده تا بتواند از این طریق به نان و نوایی برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

در آشفته بازار بازار و نرخ های احساسی و هیجانی که در بازار مسکن است،  هر مشاوه املاکی برای یک واحد مسکونی نرخ های متفاوتی را می گوید فارغ از اینکه قیمت واقعی آن واحد مسکونی است، 

,

در شهرستان سنندج بیش از ١۲۰۰ مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد بیش از ۵۰۰ مورد غیرفعال هستند.

,

, ,

هیچ نهادی بر قیمت ملک، زمین و اجاره بها در کردستان نظارت ندارد

, هیچ نهادی بر قیمت ملک، زمین و اجاره بها در کردستان نظارت ندارد, هیچ نهادی بر قیمت ملک، زمین و اجاره بها در کردستان نظارت ندارد,

«حسین کریمی» شهروند سنندجی یکی از عمده مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را «گران بودن اجاره خانه» دانست و اظهار داشت: متأسفانه هیچ نهادی بر وضعیت بازار مسکن و اجاره بهای خانه، نظارت ندارد و بنگاه‌های معاملاتی مسکن خود در هر منطقه یک نرخی را تعیین و به مشتریان اعلام می‌کنند.

,

وی با ذکر اینکه مستأجرین و طالبان خانه در نهایت مجبورند، خودشان را با شرایط صاحبخانه وفق دهند، افزود: این در حالی است که مالکان در قبال اجاره دادن املاک خود هیچ مالیاتی نمی‌دهند و در واقع سود خالص دریافت می‌کنند.

,

کریمی با ذکر اینکه در تمام دنیا عوامل و پارامترهای متعددی بر تغییرات و میزان اجاره بهای واحدهای مسکونی اثر می‌گذارند، گفت: برخی از مهم‌ترین آنها قیمت واحد مسکونی، سطح تورم عمومی جامعه، میزان عرضه و تقاضا برای واحدهای مسکونی اجاره‌ای، نرخ سود سپرده‌های بانکی و ... هستند.

,

این شهروند سنندجی راهکار اصلی کنترل این روند را ثبات در اقتصاد کلان و تقویت عرضه واحدهای مسکونی اجاره‌ای دانست و تصریح کرد: با این وجود، می‌طلبد تنظیم قوانین و مقررات برای ساماندهی بازار اجاره و حمایت از حقوق مستأجران و کسانی که در تلاش برای خانه‌دار شدن هستند، در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

,

, ,

کام دلالان در بازار مسکن و اجاره بها در سنندج شیرین شیرین شده است

, کام دلالان در بازار مسکن و اجاره بها در سنندج شیرین شیرین شده است, کام دلالان در بازار مسکن و اجاره بها در سنندج شیرین شیرین شده است,

«سهیل احسنی» دیگر شهروند سنندجی با بیان اینکه این روزها دلالان در بازار مسکن و اجاره بها حکمرانی می‌کنند، گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر قیمت مسکن در سنندج به حدی بالا رفته که یک خانه ۵۰ متری در حاشیه شهر که قبلاً با قیمتی معقول قابل خرید بود، امروز به قیمتی دو برابر و یا حتی چندین برابر بیشتر از قیمت واقعی و ارزش اصلی ملک به فروش می‌رسد.

,

وی با بیان اینکه با گشتی در باز مسکن و سایت‌های آگهی هم‌چون «دیوار» و «شیپور» در چند هفته اخیر متوجه خواهید شد که گاه یک خانه در چند نوبت با قیمت‌های پلکانی به فروش می‌رسد، گفت: این امر در بنگاه‌های مسکن سطح شهر نیز به شدت قابل درک است و گاه یک ملک یا زمین صرفاً دستمایه‌ای برای خرید و فروش و کسب سود در چند نوبت عرضه شده و مشتری از همه جا بیخبر آن را معامله می‌کند.

,

احسنی با بیان اینکه قیمت خانه‌های فروشی در برخی نقاط سطح شهر به میلیاردی رسیده است، تأکید کرد: آنچه در این تورم سرسام آور آنهم در شهری مثل سنندج که سایه رکود اقتصادی بر آن پررنگتر از دیگر شهرهای کشور است، بیشتر به چشم می‌آید «وجود دلالان و کارچاق کنانی» است که برای دریافت دستمزد خود از پروژه فروش، به دنبال مبالغ دهن شیرین کن هستند و در قبال فروش فوری ملک از صاحبان املاک سوبسید دریافت می‌کنند.

,

وی ادامه داد: در فقدان دستگاه های سیاستگذار و نظارت دولتی این مشاوران املاک هستند که به روش خود و آن گونه که برایشان سودمند تر است بر بازار مسکن « پادشاهی» می کنند.

,

, ,

قیمت زمین و مسکن در سنندج ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

, قیمت زمین و مسکن در سنندج ۱۰۰ درصد افزایش یافته است, قیمت زمین و مسکن در سنندج ۱۰۰ درصد افزایش یافته است,

وریا احسن رییس اتحادیه مشاوران املاک سنندج گفت: قیمت خرید و فروش زمین و مسکن در این شهرستان امسال نسبت به پارسال، ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

,

وی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های نظام مهندسی برای ساخت زمین، افزایش قیمت مصالح و تعرفه مجوز شهرداری و بیشتر شدن هزینه دستمزدها، باعث شده قیمت خرید و فروش زمین، مسکن و اجاره ‌بها در سنندج افزایش یابد.

,

رییس اتحادیه مشاوران املاک سنندج با بیان اینکه این مشکل در اغلب نقاط استان و کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر هیچ دستگاهی  نرخ توان تعیین خرید و فروش و اجاره بهای مسکن را ندارد و قیمت‌ها سلیقه‌ای و طبق نظر صاحب ملک تعیین می‌شود.

,

احسن به عدم تاثیرگذاری مشاوران املاک در تورم قیمت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: سایت دیوار و بازار کاذب دلال‌بازی عرضه مسکن در آن برای اجاره و خرید و فروش، یکی از دلایل نابسامانی این بازار در کشور است که نظارتی هم بر آن وجود ندارد.

,

, ,

گرانی مسکن در سنندج به چه دلیل است؟

, گرانی مسکن در سنندج به چه دلیل است؟, گرانی مسکن در سنندج به چه دلیل است؟,

مرادی، معاون شهرسازی اداره مسکن و شهرسازی کردستان با بیان اینکه گرانی مسکن به صورت سراسری است، گفت: توپوگرافی خاص شهر سنندج، وجود تپه‌های زیاد، تعداد زیاد اجاره‌نشین و گرانی زیاد مصالح ساختمانی از عوامل گرانی ملک و زمین در سنندج است.

,

وی در جواب عدم واگذاری زمین‌های حاشیه شهر به تعاونی‌ها جهت شروع ساخت و ساز افزود:  افرادی زمین‌های زیادی در حاشیه شهر با قیمت بسیار کم با هدف الحاق به محدوه شهری خریداری کرده‌اند که طبق بررسی‌ها، رانت زیادی پشت این قضیه است.

,

معاون شهرسازی اداره مسکن و شهرسازی کردستان با اشاره به افزایش اجاره بها در شهر سنندج اظهار کرد: دلال‌ها هر روز به مساله‌ای ورود پیدا می‌کنند و مدتی قبل نیز به ساخت و ساز و خرید مسکن روی آورده بودند و اکنون نیز این دلالان به صورت سلیقه‌ای قیمت اجاره‌بها را مشخص می‌کنند و نیاز است که نهادهای نظارتی به این موضوع ورود پیدا کنند.

,

وی اضافه کرد: وام ودیعه مسکن ١۵ میلیون تومانی با سود ١۳ درصد طبق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی به افرادی با شرایط خاص مثل کارگران، نوعروس‌ها، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و غیره پرداخت می‌شود.

,

مرادی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن برخلاف مسکن مهر متقاضیان باید کل هزینه ساخت مسکن خود را به نرخ روز و بدون اعطای تسهیلات از جانب پرداخت کنند، افزود: اجرای این طرح هم می‌تواند به کاهش قیمت مسکن در کردستان کمک کند و هم بی‌تاثیر باشد زیرا این منازل به قیمت روز و با مصالح گران قیمت ساخته می‌شود و قطعا به قیمت ارزان به فروش نخواهد رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه