اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

سینما، نمایش و شعر عرصه‌های قدرتمند انتقال میراث زبان فارسی به نسل‌های آینده/ با وضعیت مطلوب فاصله داریم

سینما، نمایش و شعر عرصه‌های قدرتمند انتقال میراث زبان فارسی به نسل‌های آینده/ با وضعیت مطلوب فاصله داریم
غلامرضا منتطری گفت: عرصه های نیرومند هنر یعنی سینما، نمایش و شعر می‌توانند میراث ارزشمند زبان فارسی را به نسل های آینده انتقال دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا منتطری در گفتگو با خبرنگار با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: زبان و ادبیات هر کشور یکی از بخش‌های زرین و ارزشمند فرهنگ هر کشوری محسوب می‌شود و سیمای تابناک ایران اسلامی را می شود در ادبیات کشور جستجو کرد.

وی افزود: زبان مادری ما میراثی ارزشمند و گران سنگی است که همه در حفظ و ترویج آن مسئولیت سترگی را برعهده داریم.

منتظری گفت: حفظ این میراث در عرصه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، هم در گفتگوی روزانه و هم تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی. صیانت از این زبان، حفظ آن و استفاده از زبان و ادبیات در آثار فرهنگی و هنری ارزش بیشتری دارد زیرا تاثیرگذاری بالایی دارد و پیام را غیر مستقیم به مخاطب منتقل می‌کند و اثرگذاری بیشتر است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در نوشتن متون نمایشی و سناریوها و متونی که برای فعالیت های هنری و ادبی نوشته می‌شود باید سعی کنیم با استفاده از  توان نخبگان و صاحب‌نظران این عرصه به ویژه فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی واژگان و الفاظی را به کار ببریم که انتقال دهنده معارف و پیام‌های فرهنگ خود باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,

منتظری تصریح کرد: البته ممکن است در آغاز کار دشوار جلوه کند اما هنگامی که وارد این مسیر می شویم جامعه شیرینی و حلاوت آن را  بیشتر احساس می کند.

,

وی افزود: عرصه های نیرومند هنر یعنی سینما، نمایش و شعر می‌توانند میراث ارزشمند زبان فارسی را به نسل های آینده انتقال دهد.

,

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وضعیت مطلوب فاصله داریم و وضع کنونی نیاز به تحولات بیشتری دارد.

,

وی عنوان کرد: باید از حوزه نگارش به این موضوع توجه کنیم و از زمانی که سناریویی نوشته‌ می شود پیشنهاد می‌کنم دستگاه متولی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌هایی که با تولیدات فرهنگی و هنری ارتباط و مسئولیت دارند این را به عنوان یک الزام تعریف کنند و با آن سلیقه‌ای برخورد نشود بلکه بر اساس یک الزام دیگران مقید به رعایت و پایبندی آن  باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه