اخبار داغ

حکایتی کهنه از فعالیت یک واحد فولاد در دل منطقه مسکونی یزد؛

پرونده کارخانه "نورد گرم یزد" باز است/نقل مکان کارخانه تا پایان سال از منطقه مسکونی

پرونده کارخانه "نورد گرم یزد" باز است/نقل مکان کارخانه تا پایان سال از منطقه مسکونی
کارخانه نورد گرم یزد که از یک طرف مامن اشتغال چندین نفر است و از یک سو زمینه آسیب های روحی و جسمی اهالی یک منطقه را ایجاد کرده است چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، هر روز صدایش بیشتر می شود، آلودگیش آزاردهنده تر، کارخانه ای فولادی در دل شهر یزد که علیرغم همه نارضایتی ها و شکایت ها همچنان در حال فعالیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

کارخانه نورد گرم یزد از اولین تولیدکنندگان فلزات مانند بنشی و شمش فولاد در استان یزد است که توانسته تاکنون زمینه اشتغال خوبی را هم برای مردمان این شهر فراهم کند اما با گسترش شهر، امروزه این کارخانه با آلایندگی های زیادی صوتی، تنفسی و حتی لزرش های شدید نارضایتی مردم منطقه بلوار آزادگان یزد را به دنبال داشته است.

,

***آسیب روحی و جسمی نورد گرم به ساکنین منطقه

, ***آسیب روحی و جسمی نورد گرم به ساکنین منطقه, ***آسیب روحی و جسمی نورد گرم به ساکنین منطقه,

یکی از اهالی منطقه بلوار آزادگان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با گلایه مندی از ادامه فعالیت این کارخانه علیرغم همه مکاتبات و ارائه شکایات گفت: این کارخانه یا ایجاد لرزش های شدید به همراه آلودگی صوتی به شکل آزاردهنده ای موجب لرزش ساختمان ها، شکستن شیشه ها و سلب آسایش روانی ساکنین ساختمان ها می شود.

,

این شهروند یزدی افزود: طی پیگیری های مستمری که توسط ساکنین منطقه انجام شده و از ارگان های محتلفی چون شهرداری، محیط زیست درخواست کردیم که نسبت به جابجایی این کارخانه و یا رفع معایب ان اقدام کنند اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

,

, ,

 

,

***پرونده اجرا حکم پلمپ کارخانه نورد گرم باز است

, ***پرونده اجرا حکم پلمپ کارخانه نورد گرم باز است, ***پرونده اجرا حکم پلمپ کارخانه نورد گرم باز است,

محمدرضا دشتی رئیس سازمان مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص پگونگی رسیدگی به ساماندهی کارخانه نورد گرم اظهار کرد: پرونده کارخانه نورد گرم واقع در بلوار آزادگان سال گذشته برای اجرا تکمیل شد که صاحب کارخانه از سازمان برای انتقال آن درخواست فرصت کرد.

,

وی ادامه داد: با دستگاه های مختلف دادستانی، سازمان صمت فرمانداری و حتی استانداری در این خصوص جلساتی برگزار شد و براساس تصمیم و صورت جلسه این مجموعه مقرر شد 6 شهریور ماه 99 این کارخانه پلمپ شود.

,

***بیکاری افراد شاغل در کارخانه هم مهم است

, ***بیکاری افراد شاغل در کارخانه هم مهم است, ***بیکاری افراد شاغل در کارخانه هم مهم است,

رئیس سازمان مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی یزد با بیان اینکه در مرحله اول شکایت، تنها با یک نفر که نماینده اهالی و مردم ان منطقه بود در رابطه بودیم گفت: این کارخانه در حال ساخت محل جدیدی خارج از منطقه شهری برای احداث کارخانه است و زمینه اشتغال و درامد چندین نفر را ایجاد کرده است که مطمئنا با پلمپ آن در صورتی که محل جدید اماده نباشد این افراد بیکار می شوند.

,

, ,

 

,

دشتی خاطرنشان کرد: علیرغم مکاتبه برخی دستگاه ها به سازمان مشاغل شهری برای ارائه فرصت به کارخانه برای جلوگیری از بیکاری کارگران آن، با توجه به صدور رای ونارضایتی مردم، مصمم بودیم در تاریخ 6 شهریور این کارخانه را پلمپ کنیم اما نماینده اهالی قبل از سررسید تاریخ پلمپ رضایت داد که بعدا مشخص شد آن نماینده تغییر مکان داده و ملکش را در آن منطقه فروخته است.

,

***تعهد کارخانه برای پلمپ در صورت داشتن شاکی

, ***تعهد کارخانه برای پلمپ در صورت داشتن شاکی, ***تعهد کارخانه برای پلمپ در صورت داشتن شاکی,

این مسئول ابراز کرد: علیرغم رضایت نماینده اهالی منطقه به کارخانه نورد گرم ابلاغ شد که یا باید رضایت همه شاکیان را بگیرد و یا تعهد بدهد اگر شاکی پیدا شد ظرف یک هفته کارخانه پلمپ شود که صاحب کارخانه مورد دوم را قبول کرد و تعهد داد در صورت پیدا شدن شاکی ظرف یک هفته کارخانه پلمپ شود.

,

دشتی افزود: در حال حاضر که مردم معترض و شکایت کرده اند طبق مکاتبه ای که با کارخانه شده یا باید رضایت شاکیان را بیاورد یا باید پلمپ شود.

,

, ,

وی با بیان اینکه در خیلی از پرونده ها گزینه های به نام اوردن رضایت شاکی نداریم ابراز کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز، برخی دستگاه های موافق نیستند که یک واحد تولیدی به سادگی بسته شود و تعدادی نیرو از کار بیکار شوند اما چون این پرونده شاکیان مجدد دارد و کارخانه تعهد داده در صورت شکایت نسبت به پلمپ اقدام کند، این موضوع به کارخانه ابلاغ می شود.

,

***نورد گرم تا پایان سال منتقل می شود

, ***نورد گرم تا پایان سال منتقل می شود, ***نورد گرم تا پایان سال منتقل می شود,

رئیس سازمان مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی یزد تصریح کرد: آنچه مسلم است کارخانه نورد گرم در صورت جلب رضایت شاکیان هم تنها تا اخر سال می تواند در این منطقه فعالیت کند و تا پایان سال این کارخانه در از منطقه بلوار آزادگان یزد منتقل خواهد شد اما علیرغم اینکه تمایلی به بسته شدن هیچ کارخانه ای در این شرایط نداریم، حقوق مردم و احکام صادره برای ما مهم تر است.

,

حال باید دید این کارخانه که از یک طرف مامن اشتغال چندین نفر است و از یک سو زمینه آسیب های روحی و جسمی اهالی یک منطقه را ایجاد کرده است چه سرنوشتی به خود می گیرد اما انچه مسلم است خود صاحبان این صنایع هم می دانند حیاتشان در منطقه مسکونی غیر ممکن است و باید هر چه زودتر نسبت به نقل مکان خود اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه