اخبار داغ

اولیانوف:

شورای امنیت آمریکا را عضو برجام نمی‌داند

شورای امنیت آمریکا را عضو برجام نمی‌داند
نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در«وین» تصریح کرد که آمریکا مجوز فعالسازی «مکانیسم ماشه» را ندارد زیرا شورای امنیت این کشور را بعنوان عضو برجام به رسمیت نمی‌شناسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در«وین» در توییتی به اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی درباره فعال شدن «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در پاسخ به توییت «ریچارد گلدبرگ»، عضو وابسته به بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و دستیار سابق جان بولتون در شورای امنیت ملی آمریکا درباره مکانیسم ماشه گفت: «شما پیشنهاد می‌‌‌دهید که در یک بازی بد چهره خوبی داشته باشید؟ به شما هشدار دادیم که آمریکا را در موقعیت بدی قرار ندهید. لطفاً مراقب کشور خودتان باید. ما بارها این کار را کردیم. شما چیزی برای شکایت ندارید».

,

اولیانوف در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه ظرف یک هفته آینده نوشت: «چطور چنین کاری را می‌توان انجام داد؟ آیا آمریکا قرار است از جانب شورای امنیت سازمان ملل حرف بزند؟ چه کسی به شما چنین مجوزی داده است؟ متوجه نیستید که تمامی اعضای شورای به صراحت تصریح کرده‌اند که ما ایالات متحده را بعنوان عضو برجام به رسمیت نمی‌شناسیم؟ دست از بی‌اعتبارسازی کشور خود بردارید».

,

نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در«وین» سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: «بخش دیپلماتیک ایالات متحده دچار ایراد و مشکل است».

,

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته بار دیگر در کنفرانس خبری مشترک با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در خصوص بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران گفت: «ما هفته آینده برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به سازمان ملل برخواهیم گشت تا اطمینان حاصل کنیم که محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، دائمی می‌شوند. معتقدیم که این کار برای مردمان همه کشورها بهتر است.»

,

«مایک پامیئو» روز ۶ شهریور مدعی شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، در نتیجه اطلاعیه مورخ ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) آمریکا به شورای امنیت ازنیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ باز خواهند گشت.

,

ادعای پامپئو در حالی مطرح شده که بسیاری از اعضای شورای امنیت، تفسیر ایالات متحده درباره قانونی بودن اطلاعیه این کشور برای آغاز روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را زیر سئوال برده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه