اخبار داغ

از دیار فهمیده‌ها؛

وقتی سردار نیری نام محله فرح دشت کرج را به شهید مطهری تغییر داد/ شهیدی که پیکرش ۹ سال مهمان خاک‌های گرم فکه بود

وقتی سردار نیری نام محله فرح دشت کرج را به شهید مطهری تغییر داد/ شهیدی که پیکرش ۹ سال مهمان خاک‌های گرم فکه بود
تلاش های سردار نیری موجب شد محله فرح دشت به شهید مطهری تغییر نام داده و خیابان اصلی هم بعدها توسط شهرداری کرج به دلیل همین اقدام سید ابوالفضل، بلوار شهید مطهری کرج نامگذاری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، شهید سید ابوالفضل احمد نیری به تاریخ ۱۳۴۳/ ۱ / ۱ هش، در محله فرحدشت (مطهری) کرج در خانواده ای سادات و معتقد به احکام دین مبین اسلام دیده به جهان گشود. نام پدر بزرگوارش سید احمد و نام مادر محترمه اش اقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سید ابوالفضل، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خویش را در مدرسه کبیر و تحصیلات متوسطه خود را تا مقطع دیپلم (اقتصاد) در دبیرستان شریعتی با موفقیت سپری کرد. پدر گرامی سیدابوالفضل، صاحب یک باب حمام در تهران بود. سید ابوالفضل هر زمان که از درس و مدرسه فارغ می شد جهت کمک به پدر به تهران می رفت و عصایی می شد در دستان سید احمد.

قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بیشتر اوقات خود را در مساجد و هیئت های مذهبی می گذراند. با شروع جنگ تحمیلی به گروه چریکی شهید چمران پیوست و ۶ ماه در جبهه حضور داشت.

بعد از گذراندن این ۶ ماه به بسیج پیوست و عضو رسمی سپاه پاسداران اسلامی کرج شد. روزهای دوشنبه و پنج شنبه را روزه می گرفت. بیشتر شبها جهت نگهبانی در بسیج می ماند و علاقه وافری به ورزش های رزمی و کوهنوردی داشت.

اولین فرمانده پایگاه بسیج شهید نیری کرج بود، سه بار به جبهه اعزام شد، در فتح خرمشهر شرکت کرد و از ناحیه سر مصدوم شد. در عملیات والفحر مقدماتی رشادت های فراوانی از خود نشان داد و در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۶۱ به شهادت رسید.

پیکر مطهرش بعد از ۹ سال که بر روی خاک های گرم فکه باقی مانده بود به وطن بازگشت و در گلرزار شهدای حاجی آباد کرج به خاک سپرده شد.

جواد کسایی از هم محله ای های سید ابوالفضل در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید: قبل از انقلاب در محله ای به نام فرح دشت زندگی می کردیم که بعد از انقلاب به فرخ دشت تغییر داده شد اما قدیمی ها باز این منطقه را فرح دشت می نامیدند.

شهید نیری را دیدم که غرق در افکار خود بود، از او سوال کردم که چرا در فکری؟ گفت برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدمرتضی مطهری قصد دارم این محل را شهرک مطهری نامگذاری کنم.

چند شانه روز بر روی تابلویی می نوشت به محله شهیدمطهری خوش آمدید اما روز بعد توسط عده ای برداشته می شد. آنقدر این کار را ادامه داد تا اینکه موفق به نصب دائمی تابلو شد.

از آن پس محله فرح دشت به شهید مطهری تغییر نام داد و خیابان اصلی هم بعدها توسط شهرداری کرج به دلیل همین اقدام سید ابوالفضل، بلوار شهید مطهری کرج نامگذاری شد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه