اخبار داغ

باغداران خندابی:

صندوق بیمه جوابگوی هزینه کشاورزان نیست/ عمده‌ محصولات کشاورزی خنداب به دلیل نبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شوند

صندوق بیمه جوابگوی هزینه کشاورزان نیست/ عمده‌ محصولات کشاورزی خنداب به دلیل نبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شوند
باغدار خندابی گفت: یکی از مشکلات کشاورزان خنداب عدم وجود صنایع تبدیلی در شهرستان است که موجب شده سالانه کشاورزان حاصل دسترنج خود را بدون بهره‌ای به فروش برسانند و همچنین قسمت عمده‌ای از محصولات کشاورزی منطقه به ضایعات تبدیل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ امروزه یکی از مهمترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمد در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است. با توجه به اینکه هر ساله بخشی از تولیدات کشاورزی در نتیجه ی نبود صنعت و امکانات تبدیل و نگهداری از بین می رود، صنایع فرآوری کشاورزی می تواند در راستای جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، افزایش سطح درآمد روستائیان، بالا بردن بهره وری بخش کشاورزی و افزایش سهم اشتغال صنعتی در مناطق روستایی و نیز به عنوان جزئی از فرآیند توسعه روستایی مؤثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

شهرستان خنداب با دارا بودن ۱۲ هزار هکتار اراضی باغی یکی از مهمترین شهرستان استان در زمینه تولید محصولات باغی است به طوری که بیش از ۹۰ درصد مردم در شهرستان خنداب به شغل کشاورزی مشغول هستند و با توجه به ظرفیت گسترده‌ای که این شهرستان در بخش کشاورزی دارد اقتصاد آن بر مبنای کشاورزی است.

,

, ,

ولی به دلیل نبود صنایع تبدیلی صنایع فرآوری در شهرستان محصولات عمدتا باید به صورت تازه خوری به بازار عرضه شود و به فروش برسد این باعث می‌شود که باغدار در زمان تولید محصول، محصول روی دستش می‌ماند ومتاسفانه سرمایه وعمرباغدار به هدر می‌رود.

, .,

در خصوص مشکلات باغداران خنداب با تعدادی از آنها به گفتگو نشستیم.

,

عمده‌ محصولات کشاورزی خنداب به دلیل نبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شوند

, عمده‌ محصولات کشاورزی خنداب به دلیل نبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شوند, عمده‌ محصولات کشاورزی خنداب به دلیل نبود صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می شوند,

محمدی، باغدار خندابی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: یکی از مشکلات کشاورزان خنداب عدم وجود صنایع تبدیلی در شهرستان است که موجب شده سالانه کشاورزان حاصل دسترنج خود را بدون بهره‌ای به فروش برسانند و همچنین قسمت عمده‌ای از محصولات کشاورزی منطقه به ضایعات تبدیل می شود.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی یکی از سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است اظهار کرد: در واقع با ایجاد صنایع می توان از میزان بیکاری های دائمی و فصلی در مناطق روستایی کم کند.

,

ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی خنداب ایفا کند

, ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی خنداب ایفا کند, ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی خنداب ایفا کند,

حسینی یکی دیگر از باغداران خنداب گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی خنداب می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی شهرستان ایفا کند و تأثیر قابل توجهی در توسعه پایدار این حوزه و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مناطق روستایی شهرستان داشته باشد.

,

, ,

وی افزود: جلوگیری از فسادپذیری محصولات، کمک به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی از دیگر ویژگی راه اندازی صنایع تبدیلی است.

,

حسینی اظهار داشت: نبود کارخانه بسته‌بندی و سردخانه باعث شده تا مقدار زیادی از محصولات باغی ضایع شود و از بین برود در صورتیکه اگر این تجهیزات در این منطقه وجود داشت، می‌توانستیم این محصول را به بسیاری از استان‌هاو حتی خارج از کشور صادر کنیم.

,

صندوق بیمه جوابگوی هزینه کشاورزان نیست

, صندوق بیمه جوابگوی هزینه کشاورزان نیست, صندوق بیمه جوابگوی هزینه کشاورزان نیست,

سلیمی یکی دیگر از باغدار خندابی به مشکلات بیمه محصولات اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی عدم استقبال مناسب کشاورزان برای انجام بیمه محصولات کشاورزی، شرایط و مقررات پیچیده بیمه و عدم همخوانی خسارت ها با پرداخت هاست جبران خسارت اندک و تأخیر در پرداخت غرامت کشاورزان موجب شده تا صندوق بیمه محصولات کشاورزی کارایی لازم را نداشته باشد.

,

وی ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی آن‌طور که باید و شاید جوابگوی هزینه کشاورزان نیست تا آنها بتوانند در مواقعی که دچار خسارت می شوند، نگرانی جز ادامه تولید نداشته باشند.

,

سلیمی بیان کرد: به جز کود و سم، برخی امکانات و ادوات کشاورزی نیز با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. این در صورتی است که علاوه بر افزایش قیمت، به دست کشاورز هم نمی‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه