اخبار داغ

شهر طلای سبز چشم انتظار ایده‌های مبتکرانه؛

جای خالی جشنواره‌های مجازی برای گردویی که برند جهانی دارد

جای خالی جشنواره‌های مجازی برای گردویی که برند جهانی دارد
گردوی تویسرکان برند جهانی دارد؛ با این وجود در حالی که انتظار می رفت در روزهای کرونایی از طرح های مبتکرانه و خلاقانه به منظور برگزاری جشنواره گردو به طور مجازی بهره گرفته شود و از این ظرفیت برای التیام اقتصاد بیمار شهرستان فرصت سازی کنند، فرماندار شهرستان گفته که امسال جشنواره گردو نداریم!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پایتخت طلای سبز ایران این روزها شاهد برداشت گردو از نزدیک به ۶ هزار هکتار باغات خود است، بیش از هفت هزار بهره بردار به طور مستقیم در این زمینه فعال هستند تا گردوی شهرستان تویسرکان را که به همت مردم و نماینده شهرستان توانسته در یک سال اخیر عنوان جهانی شدن را به دست آورد برداشت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در سالیان گذشته هر ساله جشنواره یا همایش گردو در سطح شهرستان با نقاط قوت و ضعف خود برگزار می شد. هرچند آن گونه که باید متولیان دستگاه های اجرایی از این جشنواره ها فرصت سازی نکردند و شهرستان تولید کننده مرغوبت ترین گردوی جهان آن چنان که باید معرفی نشد. اما برگزار شدن جشنواره بهتر از برگزار نشدن آن بود.

,

برند و جهانی شدن گردوی تویسرکان فرصتی برای معرفی شهرستان

, برند و جهانی شدن گردوی تویسرکان فرصتی برای معرفی شهرستان, برند و جهانی شدن گردوی تویسرکان فرصتی برای معرفی شهرستان,

۲۳ خرداد ماه سال جاری خبری با عنوان “ثبت جهانی گردوی تویسرکان در سازمان مالکیت فکری نتیجه تلاش مردمی بود نه دولت” منتشر شد و محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان با بیان اینکه ثبت جهانی برند گردوی تویسرکان در سازمان مالکیت فکری جهانی نتیجه پیگیری های مردمی در انجمن گردوی این شهرستان بود نه دولت، گفته بود: امروز مردم دنیا گردو را به نام تویسرکان می شناسند و این مهم در کنار ایجاد صنایع تبدیلی می تواند به اقتصاد شهرستان کمک کند.

,

با توجه به این تأکیدات بی تردید برگزاری جشنواره گردو ظرفیت های اقتصادی این شهرستان را بیش از پیش به سراسر کشور می شناساند.

,

فرماندار تویسرکان: امسال جشنواره گردو نداریم

, فرماندار تویسرکان: امسال جشنواره گردو نداریم, فرماندار تویسرکان: امسال جشنواره گردو نداریم,

انتظار می رفت پس از جهانی شدن گردوی تویسرکان از این ظرفیت، فرصت سازی های بسیار شود، اما در کمال ناباوری شاهد هستیم که به تازگی در کانال تلگرامی منتسب به فرمانداری تویسرکان به نقل از سیدرسول حسینی فرماندار شهرستان عنوان شده که؛ “همایش و جشنواره گردو امسال باید با شور بیشتری برگزار می شد که متأسفانه به دلیل معضل کرونا برگزار نمی شود ”

,

ناگفته نماند که به گفته مسعود اکبری مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان اقتصاد ۷۰ درصد مردم شهرستان به طور مستقیم یا غیرمستقیم به محصول گردوی آن واسطه است.

,

با توجه به اینکه میزان برداشت گردو در سال جاری به دلیل اثرگذاری اندک سرمازدگی، افزایش یافته و پیش بینی شده تا ۱۷ هزار تن برداشت شود، برگزاری جشنواره گردو متناسب با روزهای کرونایی می تواند اثرگذار باشد، اماهمان گونه که گفته شد، فرماندار تویسرکان آب پاکی را بر روی دست همه ریخته و گفته که جشنواره گردو به دلیل معضل کرونا برگزار نمی شود!

,

جای خالی جشنواره های مجازی برای گردویی که برند جهانی دارد

, جای خالی جشنواره های مجازی برای گردویی که برند جهانی دارد, جای خالی جشنواره های مجازی برای گردویی که برند جهانی دارد,

آیا برگزاری جشنواره گردو تنها باید منحصر به یک تجمع باشد که به دلیل شیوع کرونا از برگزاری آن امتناع می کنند؟ گرچه نمی توان در شرایط فعلی جامعه جشنواره را به صورت تجمعی برگزار کرد، آیا نباید فرمانداری یک شهرستان تدبیری برای برپایی جشنواره به شیوه های دیگر بیاندیشد تا امیدهای مردم سوخت نشود و به باد نرود؟

,

ایده هایی برای برگزاری جشنواره گردو به صورت مجازی

, ایده هایی برای برگزاری جشنواره گردو به صورت مجازی, ایده هایی برای برگزاری جشنواره گردو به صورت مجازی,

برگزاری جشنواره به صورت مجازی و دعوت از مدیران و مسئولان پایتخت نشین دولتی به بهانه جشنواره مجازی به تویسرکان برای بازدید از دستاوردهای نهالستان گردویی که در غرب آسیا بی نظیر است خود می تواند دوربین ها و خبرنویسان شبکه ها و روزنامه های سراسری را متوجه پایتخت طلای سبز ایران کند.

,

همچنین برپایی مسابقات و همایش های مقاله نویسی و دعوت از مخترعین سراسر کشور برای ارائه مقاله و طرح های متنوع در راستای کاشت، داشت و برداشت گردو آن هم به شیوه های روز دنیا در فضای مجازی هم مؤثر است.

,

حتی می توان به صورت مجازی از سرمایه گذارانی برای حضور در تویسرکان دعوت کرد تا از کمربند ایمنی ساخت دست مخترع تویسرکانی برای بالارفتن از درختان سربه فلک کشیده گردو دیدن کنند تا نیمه چه نگاهی به اقتصاد شهرستان شود.

,

از آنجا که این روزها باغداران به صورت خانوادگی برای برداشت گردو آستین های خود را بالا زده اند پیشنهاد دیگر این است که با مدیریت فرمانداری شهرستان مسابقاتی همچون مسابقه عکس و فیلم خانوادگی حین برداشت گردو برگزار شود و هر خانواده گردوی باغ خود را معرفی کند.

,

شهر طلای سبز چشم انتظار ایده های مبتکرانه/کرونا بهانه ای برای عدم توجه به گردوی تویسرکان نشود

, شهر طلای سبز چشم انتظار ایده های مبتکرانه/کرونا بهانه ای برای عدم توجه به گردوی تویسرکان نشود, شهر طلای سبز چشم انتظار ایده های مبتکرانه/کرونا بهانه ای برای عدم توجه به گردوی تویسرکان نشود,

از این دست پیشنهادات بسیار است و نمی توان برای عدم برگزاری جشنواره، بیماری کرونا را بهانه کرد. فصل گردو تکانی تازه آغاز شده و تا یک ماهی دیگر ادامه دارد، امید آن که با دلسوزی، وحدتی که باید بین مدیران دولتی باشد رقم بخورد تا مسئولان از ظرفیت گردوی تویسرکان که حالا دیگر جهانی شده برای اقتصاد بیمار شهرستان فرصت سازی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه