اخبار داغ

در آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه سرخس عنوان شد؛

حوزه علمیه سرخس در مسیر تحولات بزرگ/ محور حوزه‌های علمیه خودسازی و جامعه سازی است

حوزه علمیه سرخس در مسیر تحولات بزرگ/ محور حوزه‌های علمیه خودسازی و جامعه سازی است
آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس، ظهر امروز در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام رضا (ع) شهرستان سرخس که در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر به بعد باطنی حوزه‌های علمیه توجهی نشود، خروجی مناسبی نخواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام‌جمعه سرخس افزود: حوزه‌های علمیه باید سرباز برای امام زمان (عج) تربیت کند؛ با اصطلاحات و علوم ظاهری که اتصال به خدای متعال نداشته باشد، هیچ تحولی در حوزه‌ها صورت نمی‌گیرد.

,

خروجی حوزه‌های علمیه اول باید خودسازی و بعد جامعه سازی باشد

, خروجی حوزه‌های علمیه اول باید خودسازی و بعد جامعه سازی باشد, خروجی حوزه‌های علمیه اول باید خودسازی و بعد جامعه سازی باشد,

وی بیان کرد: طالب علم باید فقط برای خدا و نه شهرت و مسئولیت درس بخواند؛ کسانی همچون امام و رهبری تحولات بزرگی را رقم زدند که برای خدا کسب علم کردند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: خروجی حوزه‌های علمیه اول باید خودسازی و بعد جامعه سازی باشد، یعنی طلبه اول باید خودش و بعد جامعه را بسازد.

,

امام‌جمعه سرخس با اشاره به سه خصوصیت حوزه‌های علمیه گفت: خصوصیت اول حوزه سرعت رسیدن به خدای متعال است، یعنی متخصصان دینی زودتر به مقصد می‌رسند.

,

وی اضافه کرد: خصوصیت دوم این است که در حوزه‌های علمیه ارتباط با آیات و روایات است و این ارتباط نورانیت می‌آورد و خصوصیت سوم این است که سالم‌ترین مکان در وضعیت فعلی حوزه‌های علمیه هستند؛ حوزه علمیه جای مناسبی برای عبور از فتنه‌های آخرالزمان است.

,

حوزه علمیه سرخس در مسیر تحولات بزرگ است

, حوزه علمیه سرخس در مسیر تحولات بزرگ است, حوزه علمیه سرخس در مسیر تحولات بزرگ است,

حجت‌الاسلام کاظم سالاری، مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه اگر حوزه علمیه نبود، ولایتی باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: اگر حوزه نبود، راه و مکتب انبیاء از بین رفته بود.

,

وی با اشاره به اینکه کار بزرگ حوزه علمیه در طول تاریخ زنده نگه‌داشتن راه انبیاء و دین بوده است، افزود: اگر حوزه‌های علمیه نبودند، خمینی‌ها و مقام معظم رهبری‌ها تربیت نمی‌شدند که امروز در برابر استکبار جهانی موسی وار ایستادگی می‌کنند.

,

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) که مسیر تاریخ بشریت را اصلاح کرد و بر قرن خودش تأثیر گذاشت در حوزه علمیه رشد کردند.

,

حجت‌الاسلام سالاری بیان کرد: امروز و پس از انقلاب یکی از مؤثرترین نهادها، حوزه علمیه است؛ بقای راه دین پس از انقلاب اسلامی به حوزه‌های علمیه گره خورد است.

,

وی ادامه داد: امروز عالی‌ترین مقام نظام اسلامی که ولایت‌فقیه باشد، باید در حوزه رشد پیدا کند؛ امروز رئیس قوه قضاییه باید در حوزه‌های علمیه رشد پیدا کند، بنابراین حوزه علمیه یکی از مهم‌ترین نهادهای نظام اسلامی است.

,

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس گفت: نظام اسلامی بدون حوزه‌های علمیه، اسلامی نیست؛ جایگاه حوزه‌های علمیه در نظام اسلامی یک جایگاه والا است و امروز گستره تأثیرگذاری آن از رأس نظام تا دورترین روستاها رفته است.

,

حجت‌الاسلام سالاری با تأکید بر اینکه شیخ زکزاکی محصول حوزه‌های علمیه است که اثرگذاری بین‌المللی دارد، تصریح کرد: امروز نزدیک به ۴۰۰ موسسه تخصصی در قم فعال هستند و حوزه در علوم انسانی، تربیتی، روانشناسی و تمامی شاخه‌های علوم انسانی برای دنیا حرف دارد.

,

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه سرخس در مسیر تحولات بزرگ است، افزود: در سال‌های آینده سطح دو و سه نیز وارد حوزه علمیه سرخس می‌شود و هدف ما پرورش طلابی است که در کنار آموزش، مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند.

,

حوزه علمیه سرخس بین‌المللی فکر می‌کند

, حوزه علمیه سرخس بین‌المللی فکر می‌کند, حوزه علمیه سرخس بین‌المللی فکر می‌کند,

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس عنوان کرد: درست است که حوزه علمیه سرخس در یک شهرستان مرزی و دورافتاده است، اما بین‌المللی فکر می‌کند؛ اهداف حوزه علمیه سرخس طوری برنامه‌ریزی ‌شده که جامع باشد و به فضل الهی در سال‌های آینده طلابی را پرورش دهد که افراد مؤثری در نهادهای مختلف و دانشگاه‌ها باشند.

,

حجت‌الاسلام سالاری گفت: نگاه و برنامه‌های دقیقی در حوزه علمیه شهرستان داریم؛ حوزه علمیه سرخس امروز با بهترین و قوی‌ترین مؤسسات در قم و مشهد در ارتباط است.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید در ارکان مختلف حوزه تحول ایجاد شود، خاطرنشان کرد: به اذعان بزرگان حوزه امروز حوزه علمیه سرخس در مسیر تحول است و این نشان می‌دهد مسیر را درست انتخاب کردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه