اخبار داغ

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز مطرح کرد؛

البرز با 296 گونه، میزبان 53 درصد پرندگان کشور است/ کشف سسک بیدی سبز و پیت درختی در روزهای اخیر

البرز با 296 گونه، میزبان 53 درصد پرندگان کشور است/ کشف سسک بیدی سبز و پیت درختی در روزهای اخیر
فردین حکیمی گفت: طی روزهای گذشته توسط عکاسان و کارشناسان حیات وحش ثبت شد سسک بیدی سبز توسط مهدی ملاح در پارک چمران و پیت درختی توسط علی مهرپرور در طالقان شناسایی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز امروز پنج شنبه به ثبت دو گونه جدید پرنده در استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه آمار نهایی گونه های پرندگان در حال حاضر به 296 مورد رسیده است، در جمع خبرنگاران، گفت: البرز دارای گونه های پرنده آبزی، خشکی زی، کنارآبزی، مهاجر، شکاری و ...است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
فردین حکیمی با اشاره به اینکه البرز علی رغم وسعت کمی که دارد دارای گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری فراوانی است، افزود: دو گونه جدید پرنده ای که طی روزهای گذشته توسط عکاسان و کارشناسان حیات وحش ثبت شد سسک بیدی سبز توسط مهدی ملاح در پارک چمران و پیت درختی توسط علی مهرپرور در طالقان شناسایی شده اند. 
,
 
,
وی به ثبت نام دو گونه مذکور در کمیته ثبت پرندگان ایران اشاره کرد و اظهار داشت: درخت ارس 2 هزار و 800 ساله در شهرستانک، یکی از عوامل تنوع زیستی البرز بوده و از چهار رودخانه حفاظت شده در کشور، یک مورد در البرز قرار دارد که همان رودخانه کرج است.
,
 
,
حکیمی با اشاره به وجود 8 گونه ماهی، ۲ گونه دوزیست، ۲۲ گونه خزنده، ۲۹۶ گونه پرنده و ۴۰ گونه پستاندار در البرز تصریح کرد: در مجموع البرز میزبان پنج درصد جمعیت گونه های ماهیان، ۱۰ درصد دوزیستان، ۱۰ درصد خزندگان، ۵۳ درصد پرندگان، ۲۰ درصد پستانداران و ۳۱ درصد مهره داران کشور است.
,
 
,
مدیر کل محیط زیست البرز به وجود منطقه حفاظت شده البرز به وسعت 64 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع طالقان به وسعت 75 هزار هکتار در استان اشاره کرد و خاطر نشان داشت: گونه های خوارکی، دارویی و صنعتی فراوانی در استان موجود است به گونه ای که حداقل در یک شهرستان البرز یعنی طالقان 50 گونه دارویی ارزشمند شناسایی شده است.
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه