اخبار داغ

نماینده مردم رشت در مجلس:

آمریکا با خروج از برجام دیگر حق مطرح کردن موضوعات هسته‌ای را ندارد/ رویکرد مجلس اقتصادی است

آمریکا با خروج از برجام دیگر حق مطرح کردن موضوعات هسته‌ای را ندارد/ رویکرد مجلس اقتصادی است
سردار آقازاده بیشترین دغدغه مجلس را معیشت مردم خواند و افزود: بورس مطرح شده و متاسفانه در دولت اقداماتی انجام می‌گیرد که شاید با هدف فرصت سازی باشد اما به تهدید تبدیل شده و وقت کشی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، نشست مطالبه گری با محوریت مکانیسم ماشه و بررسی مسائل منطقه در رابطه با موضوعات برجام و مکانیسم ماشه برگزار شد و دانشجویان مطالبه گر با سردار علی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس گفت‌وگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

در این نشست دانشجوی مطالبه گر با بیان اینکه سیر برجام و ساز و کاری که از قبل بوده و الان به جایگاهی رسیده که شورای امنیت ملی سکوت کرده اظهار کرد: الان شورای امنیت ملی چه کار می‌کند؟ آیا این موضوعات مطرح می شود؟ آیا اجازه مطرح شدن دارد؟ از نمایندگان مجلس انتظار داریم این مطالبه را داشته باشند انتظار داریم مجلس به عنوان نیروی قدرتمند پای کار بیاید و معضل برجام را جمع کند.

,

وی ادامه داد: برجام و دولت در برجام را به مثال کودکی می بینیم که کار اشتباهی انجام داده و از این کار نادرست به حدی بهت زده است که توانایی جمع کردن این موضوع را ندارد.

,

در ادامه دبیر خواهران قرارگاه احمدی روشن بیان کرد: بند دهم برجام عنوان دارد که مهم نیست آمریکا عضو مشارکت کننده برجام هست یا خیر با این حال حتی با پایبند نبودن به تعهدات می‌تواند عضو دائم برجام باشد و مجلس قبلی در ۲۰ دقیقه این خطا را تصویب کرد و ما اکنون درگیر مکانیسم ماشه هستیم.

,

سردار سید علی آقازاده، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز در سلسله نشست های مطالبه گری با محوریت مکانیسم ماشه و بررسی مسائل منطقه اظهار کرد: طبیعی است که دانشجویان بیش از هر زمان دیگری به اولویت ها بپردازند و نگرانی های به حق داشته باشند.

,

سردار آقازاده با بیان اینکه برجام، مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، انتخابات اخیر موضوعات شرایط امروز است بیان کرد: باید بدانیم آیا فلسفه خروج آمریکا از برجام فقط بحث عدم اجرای بخشی از مفاد برجام توسط جمهوری اسلامی است یا دشمن به برخی از چالش های داخل کشور امید بسته است.

,

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه اکنون بیشترین دغدغه مجلس پیداکردن راهکار برای حل مسائل اقتصادی و مشکلات جاری مردم است ابراز کرد: ما با فرضیه هایی نظیر این که این دولت یک دولت ناکارآمد، ضعیف و اشرافی است و توان مدیریت جامعه را ندارد که شاهد عملکرد آن هستیم جلو آمدیم.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: یک راه حل ما عزل رئیس جمهور و‌ وزرا بود اما به دلیل مصالح و دیدگاه های دیگر باید چند ماه پایانی دولت را نیز تحمل کنیم.

,

وی بیشترین دغدغه مجلس را معیشت مردم خواند و افزود: بورس مطرح شده و متاسفانه در دولت اقداماتی انجام می‌گیرد که شاید با هدف فرصت سازی باشد اما به تهدید تبدیل شده و وقت کشی می کند.

,

سردار آقازاده با بیان اینکه آمریکا با این که خود کارگردان برجام بود اما از آن خارج شد زیرا تاکتیک های مختلفی دارند که در مواقع مختلف از آن استفاده می کنند ادامه داد: آوردن اسرائیل در منطقه یا تحولات منطقه‌ای تاکتیک های دشمن در راستای اهداف خود علیه جمهوری اسلامی است.

,

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه اولویت هر کشوری تأمین منافع خودش است خاطرنشان کرد: دانشجویان باید بدانند حوزه های اجتماعی، فرهنگی سیاسی بسیار پیچیده است؛ گاهی در جبهه ای هستیم که بعد ها متوجه می‌شویم اصالت دار و متکی به دین نیست.

,

سردار آقازاده افزود: شما مطالبه گری علمی، منطقی، حاکمیتی، اجرایی، تدبیری و نظارتی دارید پس باید از ده‌ها مانع عبور کنید، آسیب ببینید تا به خط سیستم اجرایی برسید زیرا صحنه بسیار پیچیده است.

,

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی در دهه ۹۰ وارد فاز استراتژیک شد که به تحولات و تنش ها تبدیل شد؛ دشمن لحن و نحوه قرارگیری سیاسی در مواجه با طرف مقابل و موضوعات مذاکر را ارزیابی کرد و متوجه شد که ما از گذشته نگران و ناراحت هستیم.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بحث مذاکرات در شرایط نفی یک سری از مواضع نظام در گذشته آغاز شد افزود: در ۲سال اخیر اقداماتی از برجام نظیر بحث تعهد به تحقیق و توسعه در سانتریفیوژ ها، عدم غنی سازی، عدم غنی سازی ۳نیم درصد و مبحث راکتور آب سنگین اراک که تعطیل شده بود تعلیق شد که همه با تاکید رهبری بود.

,

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مکانیسم ماشه که بعد از خروج آمریکا از برجام و تحولات و پیگیری های مالی و اختلافات بین اعضای برجام ایجاد شد گفت: خیلی‌ از مسائل برجام ممکن است در آینده مشکل ساز شود، اگر آمریکایی ها ثابت می‌کردند جمهوری اسلامی مفاد را رعایت نمی‌کند می‌توانستند همه چیز را به نفع خود تمام کند.

,

سردار آقازاده با اشاره به اینکه آمریکا با خروج از برجام دیگر حق مطرح کردن موضوعات هسته ای را ندارد افزود: شکایت آمریکا در سازمان ملل مطرح شده و در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیز باید مطرح شو‌د که پنج عضو دائم در آن حق وتو دارند.

,

نماینده مردم رشت گفت: موضوع هسته ای و برجام در شورای امنیت مطرح است و هنوز مجلس تصمیم گیرنده نیست.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه طرح ۳فوریتی در کمیسیون طرح شده که تاکید می‌کند به تناسب پیشرفت موضوع در بحث احیای مکانیسم ماشه، مجلس باید با اطلاعات بیشتری ورود کند اذعان کرد: به شدت به این مسائل می‌پردازیم و وارد فاز ارایه طرح شدیم و در طول ۲ هفته گذشته از وزیر امور خارجه جهت حضور در مجلس دعوت شد.

,

وی‌ در پایان تاکید کرد: اکنون رویکرد مجلس اقتصادی است اما کمیته هسته ای و کمیسیون امنیت در حال مطالبه گری از مجلس هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه