اخبار داغ

وام‌بازی‌هایی که تکرار می‌شوند؛

مهر اقتصادی در وزارت ورزش و جوانان!/ تسهیلات خاص به افراد خاص تعلق می‌گیرد؟

مهر اقتصادی در وزارت ورزش و جوانان!/ تسهیلات خاص به افراد خاص تعلق می‌گیرد؟
وزارت ورزش و جوانان در اقدامی ناگهانی برای پرسنل خود حساب‌هایی بدون امتیاز تسهیلات در یک بانک وام‌محور را افتتاح کرده، اتفاقی که بی‌شک محل مناقشه بسیاری از ابهامات مالی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تشکیل وزارت ورزش و جوانان از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در دولت محمود احمدی‌نژاد، حاصل یک لج‌بازی بین مجلس شورای اسلامی وقت و مجموعه دولت دهم بود که به افزایش یک وزارت‌خانه در ارکان دولتی انجامید. عنوان نخستین وزیر ورزش نظام جمهوری اسلامی به محمد عباسی رسید تا این سیاست‌مدار به نفر اول و نماینده اصلی دولت در ورزش تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دو سال پایانی حضور محمد عباسی در وزارت‌خانه تازه تاسیس دولت دهم، زمانی بود که خودش هم از آن به‌عنوان سال‌های بی‌مسالمت یاد می‌کند. لج‌بازی‌های جناحی بین دولت و مجلس آن‌قدر بالا گرفت که هر کس در این آب گل‌آلود به فکر صید ماهی خود باشد و چه آبی هم گل‌آلوده‌تر و آرام‌تر از ورزش؟

, سال‌های بی‌مسالمت,


حقِ عوام در جیبِ خواص!

,
, حقِ عوام در جیبِ خواص!, حقِ عوام در جیبِ خواص!,

طی 10 ماه آخر صدارت محمد عباسی در مجموعه وزارت ورزش و جوانان، این نهاد دولتی برای ایجاد امکان پرداخت تسهیلات مالی به پرسنل خود اقدام به افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر کرد. اتفاقی که شاید در ابتدا منطقی و حتی عالی به‌نظر برسد اما نهایتاً کار به‌جایی رسید که تسهیلات و وام‌های کلان دریافت شده توسط پرسنل وزارت ورزش تنها به حساب عده‌ای از خواص واریز شود و در عمل هیچ وامی توسط کارمندان معمولی نهاد وزارت دریافت نشود. وام‌های کلانی که توسط سکان‌داران وقت وزارت ورزش و جوانان با سوءاستفاده برای مصارف شخصی اخذ شد و برخی از آنها هم‌چنان بازگردانده نشده و گویا پس از اتمام مدت قانونی حکومت دولت دهم، دیگر هیچ‌گونه بازپرداختی توسط وام‌گیرندگان صورت نگرفته است.

, عده‌ای از خواص, سوءاستفاده ,

پس از این سلسله اقدامات عجیب توسط مدیران ورزش کشور در دولت دهم، قرارداد بین وزارت ورزش و بانک قرض‌الحسنه مهر ملغی و کان لم یکن اعلام شد که حتی تا به امروز هم برخی از مبالغ آن وام‌های میلیاردی با سود 2 درصدی به این بانک بازگردانده نشده است. حالا و پس از گذشت قریب به 8 سال ظاهرا قرار است این ماجرا دوباره و این بار در دولت تدبیر و امید تکرار شود، چراکه قرارداد همکاری میان بانک مهر و وزارت ورزش به شکل عجیبی دوباره منعقد شده.

, حتی تا به امروز هم برخی از مبالغ آن وام‌های میلیاردی با سود 2 درصدی به این بانک بازگردانده نشده است,

باز هم به سال آخر دولت وقت رسیده‌ایم و همان‌گونه که مدیران وزارت‌خانه ورزش و جوانان دولت دهم در ماه‌های آخر قدرت اقدام به اخذ وام‌های کلان گرفتند و قید پس دادن اموال دولتی را هم زدند، انگار باز هم تاریخ در حال تکرار شدن است تا پس از قریب به 8 سال یک سناریوی مشابه دیگر بین وزارت ورزش و بانک قرض‌الحسنه مهر کارگردانی شود.

,


تکرار سناریوی «وام‌بازی» در وزارت!

,
, تکرار سناریوی «وام‌بازی» در وزارت!, تکرار سناریوی «وام‌بازی» در وزارت!,

مجموعه وزارت ورزش و جوانان فعلی طی ماه‌های اخیر به افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر برای تمام پرسنل خود و بدون اطلاع آن‌ها اقدام کرده که گفته شده این حساب جدید برای واریز رفاهیاتی مانند پاداش، کارانه، عیدی‌ها و مناسبات درنظر گرفته شده‌است. در شرایطی که وزارت ورزش به‌عنوان یک نهاد دولتی حق ندارد حقوق و مزایا را به حسابی به‌ غیر از آن‌چه توسط دولت تعریف شده واریز کند، به‌نظر افتتاح این حساب جدید کمی مشکوک‌تر از چیزی که اعلام شده تلقی می‌شود.

, واریز رفاهیاتی مانند پاداش، کارانه، عیدی‌ها و مناسبات,

مدیران وزارت‌نشین پس از افتتاح حساب در این بانک برای پرسنل خود، به آن‌ها اعلام و تاکید کرده‌اند که این حساب قرض‌الحسنه صرفاً جهت پرداخت رفاهیات است و امتیاز تسهیلات به آن تعلق نمی‌گیرد. در شرایطی که وجود بانک‌هایی مانند مهر ایران و رسالت با پیشوند قرض‌الحسنه صرفاً برای دریافت وام‌ها و تسهیلات با سود کم معنا و مفهوم دارد، این‌که وزارت ورزش و جوانان با افتتاح حساب در این بانک و سلب امتیاز اخذ تسهیلات توسط پرسنل خود چه برنامه‌ای را در پیش دارد، با توجه به مسبوق به سابقه بودن چنین اتفاقی در بدنه وزارت ورزش قبلی اصلاً پیش‌بینی‌اش سخت نیست.

, صرفاً جهت پرداخت رفاهیات, سلب امتیاز اخذ تسهیلات توسط پرسنل,

افتتاح تعداد زیادی حساب توسط وزارت ورزش در این بانک و افزایش ترنوبل و گردش مالی بانک مهر باعث می‌شود که به‌شکل اتوماتیک‌وار امتیاز دریافت وام برای این مجموعه بالا برود، اما این‌که وزارت اعلام کرده حساب قرض‌الحسنه برای کارمندانش حائز امتیاز تسهیلات نخواهد شد، عجیب و دور از ذهن است و شاید این امتیاز قرار است به افراد خاص تعلق بگیرد.

, افزایش ترنوبل و گردش مالی,

اگر قرار بر این باشد که امتیاز تسهیلات همه پرسنل به تعدادی از خواص برسد، همان سناریو وزارت دوران صدرات محمد عباسی به گونه ای دیگر تکرار خواهد شد. دریافت وام برای افرادی که مشخص نیست چند صباح دیگر در این وزارتخانه باشند. امتیازی که باید برای همه پرسنل در نظر گرفته شود اما به نظر می رسد قرار است تنها به عده ای خاص  تعلق بگیرد؛ مهر اقتصادی برای عده‌ای از خواص!

, همان سناریو وزارت دوران صدرات محمد عباسی ,  ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه