اخبار داغ

در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی اصفهان:

تاکید عجیب بر خوب جلوه دادن وضعیت بحرانی در اصفهان!/ وضعیت مالی بیمارستان الزهرا (س) مانند یک بیمارسان زلزله زده

تاکید عجیب بر خوب جلوه دادن وضعیت بحرانی در اصفهان!/ وضعیت مالی بیمارستان الزهرا (س) مانند یک بیمارسان زلزله زده
رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید صدوقی اصفهان گفت: جدای از سیاست های گذاری ها کشوری، در اصفهان تاکید خاصی بر خوب جلوه دادن اوضاع و وضعیت بحرانی است این درحالی است که استان اصفهان دچار بحران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ سیدرضا مرتضویان عصر امروز در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی اصفهان با توضیح اینکه دانشگاه علوم پزشکی در زمنیه مقابله با کرونا تمام تلاش خود را می کند و در جلسه امروز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پرشکی اصفهان اعلام وضعیت بحران جدی می کردند، اظهار کرد: اصفهان در زمینه کرونا دچار بحران جدی شده است که وضعیت اصفهان حادتر و آمار استان اصفهان نسبت به استان های دیگر سه برابر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید صدوقی اصفهان گفت: در 24 گذشته، 25 نفر فوت کردند که تاکنون این آمار سابقه نداشته است و این امار جدای از دو سری مرگ و میر است که حساب نمی کنیم، برخی از مرگ و میرها بیماران کرونایی که جرات حضور در بیمارستان ها را ندارند و برخی دیگر بیماران غیر کرونایی هستند که عمل های جراحی و درمان بر روی آن ها انجام نمی شود.
,
 
,
بی تفاوتی مردم در زمینه کرونا
, بی تفاوتی مردم در زمینه کرونا, بی تفاوتی مردم در زمینه کرونا,
 
,
وی افزود: بی تفاوتی در زمینه کرونا در بین مردم ایجاد شده و ترس اولیه از بین رفته است؛ با همه این شرایط و هشدارهایی که است به تذکرات گوش نمی کنند؛ در همین مدت کوتاهی که مدارس با نصف ظرفیت باز شده، طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معلمان و دانش آموزان را درگیر با کرونا شدند.
,
 
,
مرتضوی با تأکید بر اینکه جدای از سیاست گذاری ها کشوری، در اصفهان تاکید خاصی بر خوب جلوه دادن اوضاع و وضعیت بحرانی است، تصریح کرد: با وجود اینکه استان اصفهان دچار بحران است تأکید بر پایین آوردن حساسیت ها در سطح جامعه دیده می شود.
,
 
,
وی با اشاره به خاطره ای از استاندار قم، اضافه کرد: زمانی که ما در جلسات ستاد کرونایی استان قم شرکت می کردیم، مسئول دانشگاه اعلام کرد «الحمد الله وضعیت ما خوب می شود» استاندار  قم پس از این صحبت به خبرنگاران اعلام کرد که فردی حق ندارد این صحبت را رسانه ای کند به دلیل اینکه اگر بگوییم وضعیت رو به بهبودی است استان از وضعیت حمایتی خارج می شود و مردم هم به اقدامات قبلی خود بر می گردند.
,
 
,
شرایط جامعه ما در زمینه کرونا بحرانی است
, شرایط جامعه ما در زمینه کرونا بحرانی است, شرایط جامعه ما در زمینه کرونا بحرانی است,
 
,
رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید صدوقی اصفهان تأکید کرد: تا امروز من ندیدم که کسی در اصفهان چالش و تنشی ایجاد کند تا مردم مقداری در این زمینه با حساسیت بیشتری فعالیت کنند؛ شرایط جامعه ما در زمینه کرونا بحرانی است و بسیج جامعه پزشکی باید در این زمینه به صورت پویا ورود کند.
,
 
,
وی اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در پاییز احتمالا تلفات بیش از سه برابر جریان فعلی است و اگر بخواهیم که دچار این وضعیت نشویم ما در بسیج جامعه پزشکان به عنوان یک بازوی علمی و توانایی که می توانیم کمک دانشگاه علوم پزشکی و مردم شهر و استان کنیم باید با جدیت و برنامه ریزی بیشتر وارد شویم و در جاهایی که نیرو و توان داریم از آن استفاده کنیم.
,
 
,
باید از این ظرفیت عظیم بسیج استفاده کنیم
, باید از این ظرفیت عظیم بسیج استفاده کنیم, باید از این ظرفیت عظیم بسیج استفاده کنیم,
 
,
رئیس بیمارستان فوق تخصصی صدوقی اصفهان در پایان گفت: بسیج هرکجا نیاز باشد می تواند تعداد زیادی از بسیجان خود را برای این اهداف استفاده کند، باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم؛ باید در اینگونه جلسات خط مشی ترسیم شود تا حدودی بتوانیم حداقل در بین مردم این روند بی تفاوتی را اصلاح کنیم.
,
 
,
اصفهان در وضعیت قرمز اما پروتکل ها رعایت نمی شود
, اصفهان در وضعیت قرمز اما پروتکل ها رعایت نمی شود, اصفهان در وضعیت قرمز اما پروتکل ها رعایت نمی شود,
 
,
کاشانی، عضو هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی اصفهان با توضیح اینکه اصفهان در حال حاضر که در وضعیت قرمز قرار دارد اما پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود، گفت: ادارات، تاکسی ها و متروها و مراکز مختلف عمومی پر از آدم هایی هستند که در کنار هم قرار گرفته و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و فوت بیش از 150 نفر روزانه برای مردم عادی شده است.
,
 
,
اختصاص طبقه های سوم و چهارم بیمارستان الزهرا (س) به بیماران کرونایی
, اختصاص طبقه های سوم و چهارم بیمارستان الزهرا (س) به بیماران کرونایی, اختصاص طبقه های سوم و چهارم بیمارستان الزهرا (س) به بیماران کرونایی,
 
,
ابطحی، مسئول بسیج کانون پزشکان بیمارستان الزهرا (س) هم در این جلسه با بیان اینکه این بیمارستان قبل از مرداد مختص بیماران خاص کرونایی بود، تصریح کرد: بیمارستان الزهرا (س) از ابتدای شهریور بیماران عادی کرونایی را پذیریش می کند؛ طبقه چهارم به طور کامل و 80 درصد طبقه سوم، تحت پوشش کرونا قرار رفته است.
,
 
,
وی گفت: مشکلی که از ابتدا شیوع کرونا شروع شده، مشکلات مالی است؛ زمانی که بلای غیر مترقبه رخ می دهد، مقداری از بودجه عمومی به حمایت از این مشکل اختصاص داده می شود.
,
 
,
وضعیت مالی بیمارستان الزهرا (س) مانند یک بیمارسان زلزله زده است
, وضعیت مالی بیمارستان الزهرا (س) مانند یک بیمارسان زلزله زده است, وضعیت مالی بیمارستان الزهرا (س) مانند یک بیمارسان زلزله زده است,
 
,
ابطحی با توضیح اینکه وضعیت مالی بیمارستان ما مانند یک بیمارسان زلزله زده است، اضافه کرد: اعتبارات دانشگاه به دلیل کاهش جراحی، کاهش پیدا کرده است و هزنیه ها  را صرفا با اعتبارات بیمارستان نمی توان پرداخت کرد؛ بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) با 30 اتاق عمل است با بحران مالی شدید مواجهه است.
,
 
,
آمار فوتی های کرونا به اندازه تعداد آمار تصادفات یک سال
, آمار فوتی های کرونا به اندازه تعداد آمار تصادفات یک سال, آمار فوتی های کرونا به اندازه تعداد آمار تصادفات یک سال,
 
,
وی افزود: آمار فوتی های کرونا در این چند ماهی که گذشته، به اندازه تعداد آمار تصادفات یک سال است؛ 50 تا 70 افرادی که در این مدت هفت و هشت ماهه فوت کردند، شاید کرونا داشته بودند.
,
 
,
کاشانی با بیان اینکه بخشی از این وضعیت فعلی جامعه به دانشگاه علوم پزشکی بر می گردد که کادر درمانی و پزشکان تمام تلاش خود را در این مدت انجام داده و می دهند، اضافه کرد: پزشکان دستورات بهداشتی در این زمینه اعلام می کنند، اما بخش اجرایی انجام این دستورات بر روی زمین گذاشته شده است و مسئولیت اداره جامعه به استانداری سپرده شده است.
,
 
,
وی بیان کرد: مطالباتی که بسیج جامعه پزشکی باید در این زمینه داشته باشد، تأکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی در جامعه است.
,
 
,
تأسیس اولین دفتر جبهه سلامت در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان
, تأسیس اولین دفتر جبهه سلامت در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان, تأسیس اولین دفتر جبهه سلامت در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان,
 
,
بعیدی، عضو هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی اصفهان هم در این جلسه اظهار کرد: اولین دفتر جبهه سلامت در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان تأسیس شد و نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مسئول این دفتر است.
,
 
,
وی گفت: 10 روز است که کار را شروع کردیم و تاکنون صرفا نیروهای خدماتی و پشتیبانی از ما خواسته شده است و تاکنون نیرو متخصص و پزشکی درخواست نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه