اخبار داغ

امروز صورت گرفت؛

میزبانی شهر جهانی انگور از ۱۸ نماینده مجلس و ۱۰ معاون وزیر/بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی از ظرفیت‌های ویژه کشاورزی و باغداری ملایر

میزبانی شهر جهانی انگور از ۱۸ نماینده مجلس و ۱۰ معاون وزیر/بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی از ظرفیت‌های ویژه کشاورزی و باغداری ملایر
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی میهمان ملایری‌ها بودند و از ظرفیت‌های ویژه ملایر در بخش انگور، باغبانی و منابع آبی بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امروز اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی میهمان ملایری‌ها بودند و از ظرفیت‌های ویژه ملایر در بخش انگور، باغبانی و منابع آبی بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این برنامه که با هماهنگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اجرا شد با حضور اعضای این کمیسیون در غالب ۱۶ نماینده مجلس شورای اسلامی و ۸ معاون وزیر جهاد کشاورزی و ۲ معاون وزیر نیرو از روز گذشته وارد ملایر شده‌اند.

,

نخستین برنامه این گروه بازدید از مجموعه باغ توریستی و هدف گردشگری زمرد بود.

,

مجموعه باغ توریستی و هدف گردشگری زمرد با مدیریت آقای غفاری به روش داربستی اجراشده است و توانسته محصول باکیفیت و فراوانی را تولید کند.

,

بازدید از کارخانه سبزه پاک‌کنی دومین برنامه میهمانان ویژه امروز ملایر بود که در این دیدار نمایندگان مجلس از روند شست‌وشو سبزه و کشمش و بسته‌بندی آن بازدید کردند.

,

, ,

قیمت سبزه و کشمش به ارز نیمایی بستگی دارد

, قیمت سبزه و کشمش به ارز نیمایی بستگی دارد, قیمت سبزه و کشمش به ارز نیمایی بستگی دارد,

اسماعیل حاتمی مالک کارخانه سبزه پاک‌کنی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات این صنعت ر ملایر عنوان کرد: ملایر بیشترین صادرات کشمش کشور را به خود اختصاص داده است.

,

وی وضعیت ارز نیمایی را از مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان کشمش عنوان کرد و گفت: ما دارای رقبای زیادی در جهان هستیم و با توجه به فروش و صادرات محصولات با ارز نیمایی، قسمت گذاری نیز با توجه به همین امر انجام می‌شود.

,

حاتمی بیان کرد: یکی از گلایه‌های مهم کشاورزان بحث قیمت‌گذاری سبزه و کشمش است و با توجه به قیمت ارز نیمایی ما نمی‌توانیم باقیمت بالا محصولات باغداران را خریداری کنیم و اگر به دنبال رفع این مشکل هستیم باید بحث ارز نیمایی حل شود.

,

گردو یکی دیگر از محصولات ویژه ملایر است در همین راستا برنامه حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و معاونان وزرا در باغ گردو در شهر زنگنه گنجانده‌شده بود.
مدیرکل جهاد کشاورزی همدان در این بازدید اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، ۶۰ هزار نهال گواهی‌شده گردو تولید و در سطح کشور توزیع شد.

,
,

منصور رضوانی جلال بابیان اینکه در سند سه‌ساله راهبردی استان، سرشاخه کاری گردو و طرح فراز انگور به‌عنوان یکی از مباحث مؤثر در بهره‌وری موردتوجه قرارگرفته است افزود: در سال گذشته ۷۰ هزار پیوندک گردو در دستور کار قرار گرفت که بیش از ۱۲۰ هزار پیوند انجام شد.

,

بازدید باغ‌های دره جوزان ملایر و حضور در باغ آقای نجف شعار آخری برنامه اعضا کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و هیئت همراه در ملایر بود.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در این بازدید با اشاره به مهم‌ترین مشکلات باغداران ملایر تصریح کرد: نحوه قیمت‌گذاری کشمش و سبزه از مهم‌ترین گلایه‌های کشاورزان است.

,

وی افزود: از هر سه کیلو و ۵۰۰ گرم انگور یک کیلو کشمش تیزابی به دست می‌آید که با توجه به قیمت انگور تازه و هزینه‌های روغن سبزه و کربنات پتاسیم قیمت سبزه بسیار پایین است.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در راستای حل مشکلات کربنات پتاسیم و روغن سبزه بیان کرد: جلسات فراوانی برای حل این مشکل انجام شد.

,

وی درخواست تنفس در تسهیلات طرح فراز را یکی دیگر از درخواست‌های باغداران عنوان کرد و گفت: ملایر دارای شرایط ویژه‌ای در بخش انگور است و نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولین است.

,

سفر یک‌روزه اعضای کمیسیون کشاورزی باهدف بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی، آبخیزداری، تاکستان‌های انگور، محصولات باغی، زراعت، طرح فَراز و قنات و نشست هم‌اندیشی به‌منظور بررسی راهکارهای رفع موانع و مشکلات بخش کشاورزی و آبخیزداری این شهرستان و همچنین رسیدگی به مطالبات و نیازمندی‌های اساسی کشاورزان و باغداران ملایری انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه