اخبار داغ

هانی زاده:

آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه منزوی شده است/ لزوم توجه دولتمردان به گفتمان اقتصاد مقاومتی

آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه منزوی شده است/ لزوم توجه دولتمردان به گفتمان اقتصاد مقاومتی
کارشناس مسائل بین الملل، در خصوص ادعای آمریکا جهت فعال کردن مکانیسم ماشه علیه کشورمان، گفت: مخالفت دیگر اعضای برجام خصوصا کشورهای اروپایی درباره اجرایی شدن مکانیسم ماشه، نشان دهنده منزوی شدن آمریکاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیارآفتاب، در خصوص ادعای آمریکا جهت فعال کردن مکانیسم ماشه علیه کشورمان، گفت: با توجه به خارج شدن این کشور از توافقنامه برجام و بر اساس بندهای این توافقنامه هر کشوری از آن خارج شود امکان استفاده از حقوق آن را ندارد، لذا آمریکا که در سال 2018 از این معاهده خارج شده، حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: لذا شورای امنیت سازمان ملل، نهاد های مربوطه و اتحادیه اروپا به خوبی می دانند که آمریکا حق اظهار نظر، تصمیم گیری یا فعال سازی مکانیسم ماشه را علیه کشورمان ندارد.

,

هانی زاده ادامه داد: به همین علت آمریکا از تمام ابزار های سیاسی و اقتصادی برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کرد ولی نتوانست به اهداف خود برسد. این کشور برای کمرنگ کردن شکست های خود، عادی سازی رابطه بین کشورهای مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفت که آن هم بیشتر برای استفاده انتخاباتی ترامپ صورت گرفت.

,

این کارشناس مسائل بین الملل، افزود: بنابراین آمریکا گزینه های زیادی در اختیار ندارد و فعال سازی مکانیسم ماشه هم کارایی خود را از دست داده است چرا که خارج از تصمیم گیری شورای امنیت، آمریکا نمی تواند در این خصوص اقدامی انجام دهد.

,

وی اضافه کرد: اتحادیه اروپا هم در روزهای گذشته علیرغم فشار آمریکا موضع نسبتا شفاف و منصفانه ای را درباره ایران اتخاذ کرده است و این نشان می دهد اتحادیه خواهان حفظ برجام است و مانع اجرایی شدن مکانیسم ماشه می شود.

,

هانی زاده با اشاره به ادامه یافتن فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا علیه ایران، گفت: قطعا این فشار ها حتی بدون به راه افتادن مکانیسم ماشه ادامه خواهد یافت اما موضع گیری سایر کشورها در این باره نشان دهنده منزوی شدن آمریکا است. ضمن اینکه چین و روسیه هم در کنار ایران قرار دارند.

,

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران نخواهد داشت. البته دولت هم باید نسبت به زنده کردن اقتصاد مقاومتی تلاش های بیشتری داشته باشد تا فشار های آمریکا را کاهش دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه