اخبار داغ

محمدعلی بهمنی: در قطار به دنیا آمده ام/ شهریار گفت ایشان غلط کردند!

محمدعلی بهمنی: در قطار به دنیا آمده ام/ شهریار گفت ایشان غلط کردند!
محمدعلی بهمنی به مناسبت 27شهریور روز بزرگداشت استاد شهریار با ذکر خاطره ای از دیدار با این شاعر پرآوازه یاد و خاطره او را گرامی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی بهمنی که مهمان پنجشنبه شب منصور ضابطیان در برنامه «پنجشنبه جمعه» بود، در این برنامه گفت: در دوران کرونا خانه نشین شده ام اما فکر و روحم در محافل شعر و ادب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با یادآوری مصاحبه ای قدیمی توسط ضابطیان ماجرای جالب به دنیا آمدنش را اینگونه توصیف کرد: چند ماهی از به دنیا آمدن من باقی مانده بود که دایی ام بیمار و مادرم برای دیدن او راهی اندیمشک شد. از قضا در قطار درد زایمان به سراغ مادرم آمد و من به دنیا آمدم؛ شناسنامه ام نیز از اندیمشک گرفته شد و یک ماه اول تولدم را نیز در آنجا گذراندم.

,

این شاعر پیشکسوت یادآور شد: با اینکه تمام خانواده من در تهران ساکن بودند من به جنوب علاقه داشتم و از سال ۵۰ در اهواز زندگی کردم. علت علاقه ام به جنوب نیز صداقت مردم آنجاست. همچنین وجود شاعران برجسته ای مثل ابراهیم منصفی که پایه گذار شعر و ترانه و موسیقی آن سامان است و مرحوم ناصر عبدالهی نیز در آغوش او پرورش یافت من را شیفته آن دیار کرده بود.

,

بهمنی در شرح حال استاد منصفی توضیح داد: شوریدگی و آموزه هایی که از این استاد بزرگ دریافت می کردم در تهران از آن بی نصیب می‌ماندم. او از زوایایی به موسیقی و شعر نگاه می‌کرد که شگفت انگیز بود. بی ریایی و روح پروری از صفات بارز استاد منصفی بود.

,

او به مناسبت 27 شهریور روز بزرگداشت استاد شهریار با ذکر خاطره ای از دیدار با این شاعر پرآوازه ادامه داد: یکی از دوستانم در کرج نشست‌هایی را با حضور استاد شهریار برگزار می کرد و پس از پایان نشست تعدادی از دوستان را دعوت می کرد تا با استاد دیداری داشته باشند. با وجود علاقه بسیار زیاد ما برای دیدن ایشان، استاد فقط برای صرف شام از اتاق بیرون می آمد و در کنار ما می نشست.

,

شاعر «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» افزود: قبل از آمدن ایشان با یکی از دوستان صحبت بود و من گفتم ای کاش استاد با صلاحدید خودشان تعدادی از شعرهایش را انتخاب و در کتابی چاپ می کرد. پس از آن که شهریار به سر سفره آمد آن دوستم صحبت من را برایش بازگو کرد و پرسید نظر شما چیست؟ استاد پاسخ داد: ایشان غلط کردند! من که خجالت زده شده بودم نزد شهریار رفته و بر شانه‌اش بوسه زدم و به جای خود برگشتم. اینگونه شد که برای سالها اگر کسی درباره دیگری از من نظر میخواست سکوت میکردم!

,

بهمنی به عنوان حسن ختام و در آستانه تولد حسین منزوی که او را استاد خود می‌خواند شعری را که برای او سروده بود دکلمه کرد.

,

«پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت 22 همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه