اخبار داغ

آیت الله علما:

امروز ایران اسلامی یک ابرقدرت در منطقه است

امروز ایران اسلامی یک ابرقدرت در منطقه است
آیت الله مصطفی علما, نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز ایران اسلامی یک ابرقدرت در منطقه است و در دنیا حرف برای گفتن دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا برای انسان سرمایه است و انسان را همواره محفوظ نگه می دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)افزود: جایگاه مومن بالا است و اگر انسان به کرامت، بزرگواری، جوهره وجودی و حقیقت خود پی برد، همه چیز برای او کوچک خواهد شد.

وی بیان داشت: هدف و کار قرآن کریم و پیامبران خارج کردن مردم از ظلمات به سوی نور است.

آیت الله علما با بیان اینکه انسان خلیفه خداوند متعال بر روی زمین است، تصریح کرد: انسان ها باید همواره به جایگاه واقعی خود توجه داشته باشند چرا که ملائک بر جوهره انسان سجده می کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: انسان معدن علم الهی و مظهر اسما الله است و خداوند متعال همه این امتیازات را به انسان داده و ما باید از آن بهره ببریم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشت نقش ولی فقیه و امام راحل در دفاع مقدس است که ایشان چگونه جنگ را هدایت و رهبری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: در جنگ تحمیلی همه مشاهده کردیم که مردم چگونه از ولی فقیه اطاعت کردند، اطاعتی که الهی و آسمانی بود.

وی گفت: اینکه امروز می بینیم غربی ها با ولایت فقیه می جنگند به دلیل قدرت، نفوذ و توانمندی ولایت فقیه است.

آیت الله علما با بیان اینکه امام راحل از ابتدای انقلاب اسلامی فرمودند " ما می توانیم" تصریح کرد: در حال حاضر هم حقیقتا کشور ما قوی است و می بینیم بعد از ترور حاج قاسم سلیمانی آمریکا و اسراییل هنوز در حالت آماده باش هستند و این یعنی از مردم ما هراس دارند و این مهم از برکت وجودی ولی فقیه است.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۰ سال است که کشور ما به خودش متکی است، ادامه داد: ما به دستو ولی فقیه ایستاده ایم و مقاومت می کنیم.

وی افزود: ولایت فقیه مانند نخ تسبیح است و سپاه، بسیج، ارتش، مردم و ... را گرد هم جمع نگه داشته است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که حدود ۶۰ کشور در دنیا به صدام کمک می کردند اما امام راحل به ما یاد داد که باید متکی به خودمان باشیم و تا به امروز اینگونه بوده است کما اینکه مشکلاتی هم در جامعه امروز وجود دارد.

آیت الله علما ادامه داد: دفاع مقدس به دنیا بیداری، بصیرت، آگاهی داد و به دنیا فهماند باید متکی به مکتب بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: باید مکتب را به درستی درک کرد و شناخت همانگونه که دفاع مقدس با مکتب پیش رفت و به نتیجه رسید.

وی گفت: دفاع مقدس ترویج دهنده فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بود و آن را به دنیا صادر کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: دفاع مقدس این نتیجه را به ما داد که امروز ایران اسلامی یک ابرقدرت در منطقه است و در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله صانعی تصریح کرد: ایشان در این پیام، تسلیت ویژه به برادر وی یعنی حاج شیخ حسن صانعی داشتند که قریب به ۶۰ سال در کنار امام و انقلاب و ولی فقیه تا به امروز بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه