اخبار داغ

تجمع‌ هزاران فلسطینی در قدس و مناطق کرانه باختری علیه سازش عربی

تجمع‌ هزاران فلسطینی در قدس و مناطق کرانه باختری علیه سازش عربی
هزاران فلسطینی امروز پس از برپایی نماز جمعه در مسجد الاقصی و دیگر مناطق کرانه باختری علیه سازش رژیم‌هایی عربی با رژیم صهیونیستی تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هزاران فلسطینی امروز پس از اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی تجمعی را در  اعلام مخالفت با توافقنامه‌های سازش عربی با رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (معا)، این تجمع به دعوت گروه‌های فلسطینی و در محکومیت عادی سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی برگزار شد.

نظامیان رژیم اشغالگر هم در جریان آن شش نفر از اهالی قدس را در مسجد الاقصی و اطراف آن ربودند.

برای هفدهمین هفته متوالی هم شهروندان فلسطینی در شهرک «حارس» در استان سلفیت کرانه باختری نماز جمعه خود را در ورودی این شهرک اقامه کردند، جایی که مقامات رژیم اشغالگر آنها را از دسترسی به زمین‌هایشان بازداشته و در معرض حملات مکرر شهرک نشینان صهیونیست ساکن در شهرک رفافا در غرب سلفیت قرار دارند.

ارتش رژیم اشغالگر با ایجاد موانعی مانع ورود شهروندان فلسطینی به داخل شهرک شده و به سمت جمعی از آنها گاز فلفل شلیک کردند.

شهروندان فلسطینی شهرک حارس هم پس از اقامه نماز جمعه با برپایی تجمع ضد سازش، اقدام حاکمان امارات و بحرین در عادی سازی روابط کشورشان با رژیم اشغالگر را محکوم کردند و گفتند که مواضع این دو رژیم با تاریخ کشورهایشان و قانون اساسی آن مغایرت دارد و نقض منشور اتحادیه عرب محسوب می‌شود.

در راهپیمایی هفتگی که در شهرک کفر قدوم علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود شهروندان فلسطینی امضای توافق سازش امارات و بحرین با رژیم اشغالگر صهیونیستی تحت نظارت آمریکا، محکوم کردند.

سخنگوی رسانه‌ای در منطقه قلقیلیه گفت که شمار زیادی از نظامیان اشغالگر با شلیک گلوله مشقی و گاز اشک آور و بمب صوتی به شرکت کنندگان در این راهپیمایی حمله کردند که بر اثر آن محمود  فوزی یک خبرنگار فلسطینی و ده ها نفر دیگر دچار حالت خفگی شده و همگی در همان جا معالجه شدند.

در این راهپیمایی ده‌ها جوان فلسینی با پرتاب سنگ به مقاومت در برابر نظامیان اشغالگر پرداختند که قصد حمله به داخل شهرک را داشتند و ده‌ها لاستیک خودرو را در نزدیک درهایی که توسط رژیم صهیونیستی از هفده سال پیش برای بستن خیابان اصلی این روستا کارگذاشته شده است، به آتش کشیدند.

مناطق دیگری از کرانه باختری هم امروز شاهد برپایی تجمع‌های مشابه ضد خیانت رژیم‌های عربی و سازش آنها با رژیم اشغالگر قدس بود.

انتهای پیام/.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه