اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

شورای امنیت سازمان ملل اجازه و آمادگی تصمیم گیری در خصوص مکانیزم ماشه را ندارد

شورای امنیت سازمان ملل اجازه و آمادگی تصمیم گیری در خصوص مکانیزم ماشه را ندارد
حسن هانی زاده, کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شورای امنیت اجازه و آمادگی چنین کاری را ندارد که بتواند درباره فعال سازی مکانیزم ماشه تصمیم‌گیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: با توجه به اینکه آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت یکجانبه و بدون ارائه دلیل منطقی از برجام خارج شد بر اساس بندهای برجام حتی نمی‌تواند درباره آن اظهار نظر کند چه برسد به اینکه بخواهد مکانیزم ماشه را فعال سازی کند.

وی افزود: آمریکا در طول هفته‌های اخیر تلاش کرد تا از طریق فشار بر کشورهای عضو شورای امنیت هم مکانیزم ماشه را فعال کند و هم قطعنامه ۲۲۳۱ ناظر بر تحریم تسلیحاتی ایران را فعال کند که با شکست مواجه شد.

هانی زاده گفت: باتوجه به اینکه اخیرا هم اعضای کشورهای تروکای اروپا شامل انگلیس، فرانسه و آلمان نیز با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای همکاری با ایران در چارچوب برجام اعلام کردند لذا از پیش هم قابل پیشبینی است که آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه با شکست مواجه خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: همچنین دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده فعال سازی مکانیزم ماشه نیازمند صدور قطعنامه جدید شورای امنیت است که شورای امنیت هم اجازه و آمادگی چنین کاری را ندارد که بتواند درباره فعال سازی مکانیزم ماشه تصمیم‌گیری کند.

هانی زاده با تاکید براینکه به نظر می‌رسد آمریکا با شکست مواجه خواهد شد، تصریح کرد: بیشتر فشارهای آمریکا بر ایران در چارچوب جلب حمایت لابی صهیونیست در ایالات متحده است زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیازمند این حمایت است و همه برگ‌های برنده انتخاباتی خود را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در این خصوص با شکست مواجه خواهد شد زیرا کشورهای کمی هستند که حاضرند در خصوص تحریم ایران با آمریکا همکاری کنند به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود تلاش های آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه به شکست منجر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه