اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با دانا خبر داد؛

جزئیات طرح «جهش تولید و تأمین مسکن»/ ساخت انبوه و کنترل قیمت مسکن اولویت‌های این طرح است

جزئیات طرح «جهش تولید و تأمین مسکن»/ ساخت انبوه و کنترل قیمت مسکن اولویت‌های این طرح است
صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس در توضیح طرح «جهش تولید و تأمین مسکن» گفت: اولین روش تامین مالی مسکن در قالب این طرح، استفاده از خط اعتباری 50 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر به منظور تامین مالی طرح‌های جدید تامین مسکن است
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته نمایندگان مجلس با تصویب طرحی دوفوریتی با عنوان طرح جهش تولید و تأمین مسکن را بررسی کردند. در شرایطی که قیمت مسکن به صورت روزانه رد حال افطایش است و تورم افسار گسیخته بر این حوزه سایه افکنده، نمایندگان مجلس در پی راهی هستند که از طریق آن نه تنها ساخت و ساز مسکن افزایش پیدا کند بلکه افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن نیز کنترل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به بررسی طرح دوفوریتی جهش و رونق تولید مسکن در کمیسیون عمران بیان کرد: عدم مدیریت ساخت و ساز مسکن در طول سال های گذشته در دولت باعث افزایش بی سابقه قیمت مسکن شده است تا جایی که دیگر حتی برخی از مردم توان رهن و اجاره مسکن را هم از دست داده اند.

, صدیف بدری, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه قیمت مسکن در برخی از شهرها تا چند برابر نیز افزایش پیدا کرده است عنوان کرد: مجلس در راستای افزایش ساخت و ساز و همچنین کنترل قیمت ها به دنبال تصویب طرحی است که نه تنها قیمت را کنترل می کند بلکه ساخت و ساز حوزه مسکن را هم افزایش می دهد.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس در توضیح جزئیات این طرح عنوان کرد: این طرح باید به گونه ای باشد که همه جانبه و کنترل شده باشد جرا که ممکن است با کوچکترین تنشی، دوباره بازار مسکن به هم ریخته و منجر به التهابات بیشتر شود.

,

بدری با بیان اینکه نام این طرح «جهش تولید و تأمین مسکن» نام دارد همچنین گفت: این طرح در دو بخش ساخت مسکن برای اقشار ضعیف و کم در آمد و همچنین ساخت مسکن برای اقشار متوسط پیگیری می شود که قرار است جزئیات این طرح تا پایان هفته جاری پیگیری شود.

,

وی در توضیح این طرح گفت: اولین روش تامین مالی مسکن در قالب این طرح، استفاده از خط اعتباری 50 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر به منظور تامین مالی طرح‌های جدید تامین مسکن است که البته باز هم باید دباره جزئیات آن بررسی بیشتری صورت بگیرد.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان تصریح کرد: استفاده از منابع داخلی بانک‌ها، واگذاری زمین‌های 99 ساله به متقاضیان واجد شرایط و همچنین اخذ مالیات از مسکن های لوکس و همچنین عایدی مسکن و استفاده از آن برای ساخت مسکن برای اقشار ضعیف، مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه